Miksi syöt karkkia ja sipsiä vaikka tiedät niiden haitallisuuden terveydelle?
Koko maassa ylipaino on yleistä. Suomi on noussut Euroopan kolmanneksi lihavimmaksi maaksi. Noin 59,5 prosenttia suomalaisista on ylipainoisia. Tärkeimmät syyt ovat:Elinympäristö: Fyysinen liikkuminen on vähentynyt.
Ruokatottumukset: Epäterveellinen ruoka ja sokerijuomat ovat yleisiä.
Kommentit (25)
En ole ikinä syönyt. Hyi molemmat.
Taas joku yksinkertainen luulee tietävänsä, mistä kenenkin ylipaino johtuu. Minä en laihdu yhtään, jos jätän kyseiset herkut pois, koska en syö niitä. Omat kiloni olen kerännyt tekemällä liian hyvää ruokaa ja esimerkiksi salaatit ovat herkkuani, mutta kun käyttää niihin esimerkiksi rasvaista juustoa, kaloreita kertyy kuin huomaamatta, vaikka kasviksia menisi päivässä kilo. Minun on siis pysyteltävä ruoassa, jota ei tee mieli ottaa lisää vaan se on vain syötävää, silloin ei tule turhia mielitekoja. Uskon, että monella aikuisella on näin, nuoremmat sitten ehkä enemmän syövät herkkuja. Jokainen ylipainoinen tietää ylipainon riskit, ihan turha jankuttaa asiasta täällä päivittäin.
Lapset ostaa käsittämättömiä kerta-annoksia irttareita, heille 200-400g on normisettiä yhdelle illalle.
Miksiköhän ihmiset tekevät terveydelleen haitallisia asioita. Siksi että ne ovat mukavia ja niistä saa nautintoa. Ihmisen elämä on täynnä terveydelle haitallisia asioita. Tupakointi, nikotiinituotteet, alkoholi, huumeet ovat kaikki terveydelle todella haitallisia ja silti ihmiset käyttävät niitä paljon. Irtoseksikin on terveydelle haitallista, taudit tarttuvat, syöpäriski kasvaa ja voi tulla pahoinpidellyksi tai raiskatuksi. Myös työnteko voi olla terveydelle haitallista. Sinun esittämä herkuttelu on vain yksi pieni osa ihmisen terveydelle haitallisia asioita. Jos ihmiset alkaisivat välttämään kaikki asioita jotka ovat terveydelle haitallisia niin elämästä tulisi niin tylsää ettei siinä olisi enää mitään järkeä. Yleensä ihmiset kuitenkin välttelevät ainakin joitain haitallisia asioita, niitä joista luopuminen tuottaa vähiten tuskaa. Itse syön karkkia ja sipsiä mutta en tupakoi, käytä huumeita tai alkoholia enkä harrasta irtoseksiä. Itse ymmärrän että jokainen tekee omat valintansa, niin en kulje paheksumassa niitä ihmisiä jotka tekevät eri valinnat kuin minä itse teen. Ehkä sinunkin kannattaisi keskittyä vain omiin epäterveellisiin tapoihisi ja jättää muiden valintojen päivittely vähemmälle.