Joillakin tyhmillä teinitytöillä on puolet sanoista englantia, minä laitan paremmaksi, ja puolet sanoista on ranskaa!
Siinä loksahtaa monen ihmisen leuka bussissa kun tulen ystäväni kanssa ja on paljon kovaäänistä asiaa.
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Speakes-tu English ou français?
Kehtaa vielä sinutella, mordioux!
Erinomaista. Ranska olikin aiemmin samanlainen yleiskieli kuin englanti nykyisin. Suomalaisten kielitaito on suppea, maailmankuvakin avartuu jos hallitsee erilaisia kieliä ja niiden kautta kulttuureja.
Vierailija kirjoitti:
Erinomaista. Ranska olikin aiemmin samanlainen yleiskieli kuin englanti nykyisin. Suomalaisten kielitaito on suppea, maailmankuvakin avartuu jos hallitsee erilaisia kieliä ja niiden kautta kulttuureja.
Olet oikeassa, suomalaisten kielitaito on suppea nykyään. Vallalla on ollut jo jonkin aikaa kuvitelma, että englannin kielellä pärjää joka paikassa ympäri maailmaa ja joka työssä. Väärin! Ei pärjää, voin kertoa. Toisaalta sitten ulkomaan komennuksille lähteville kielitaitoisille pitää maksaa enemmän koska niitä joita voidaan lähettää on vähemmän.
Sääli että nuoret eivät osaa enää kunnolla suomea, mutta eiväthän he arvosta sitä eivätkä edes opi sitä enää missään.
Vierailija kirjoitti:
Ja mitäs tuossa nyt on. Minä puhun pelkkää pskaa.
Sitä nyt muutenkin puhuu 99% suomalaisista.
Minä puhun suomen lisäksi ruotsia, saksaa ja ranskaa mutta en englantia kuin aivan pakottavissa tilanteissa. Ai niin, ja vielä jonkin verran latinaa.
Puhun paljon mielummin ranskaa kuin englantia. En ole koskaan pitänyt englannista. Saksa ja ruotsi menevät myös hyvin.
Minä huastelen savvoo. Näytti olevan käsityskyvyn yläpuolella jolleki nenärengaspissikselle Tamperella, mutta osas se sittennii tuua oikeen pihvin ku sano sen numeron. Uattelin kyllä, jotta pittääkö kirjottoo sekkii paperille jos se ei ihmisen puhetta ymmärrä. Vua eipä tuota tiiä oesko tuo osanna ies lukkee, aenakaan isompia numeroita. Tae ies nähny mkttää ni7tteen räpsyripsien takkoo...
Mulla on suomi-savo sekoitus eikä oikein kukaan ymmärrä. Kuopiossa ei ymmärretä Suomea ja Suomessa ei ymmärretä Kuopiota. Joten joka paikassa pidän ihmisiä varpaillaan kun ymmärtävät vain joka toisen sanan.
Ja mitäs tuossa nyt on. Minä puhun pelkkää pskaa.