Ihminen, joka arvostelee lihavia vedoten heidän huonoon terveyteen ei ole oikeasti huolissaan heidän terveydestään, vaan
On vaan läskifobinen. Huomautteletko samalla tavalla tupakoitsijoita heidän röökin poltostaan. No et, koska ainut asia mikä lihavissa sua häiritsee on heidän ulkonäkö, eikä terveys.
Kommentit (176)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lihavuus on oire epäterveellisestä ruokavaliosta.
Näinhän se on. On ehkä joku 1-3% kaikista liika lihavista joilla oikeasti johtuu sairauksesta. Suurimmat syyt varmaan huono ruoka valio. Liikkumis tottumukset. Mutta mikä pitää heidät niissä tavoissa eikä paranna tapojaan on sitten eri syitä.
Geeneillä on tutkitusti merkittävä vaikutus.
Ja tutkitusti painonpudotus ei ole selvää matematiikkaa, kuten jotkut väittävät. Painon nousuun ja laskuun vaikuttavat monet asiat ja toki ruokavalio on tärkeä tekijä, mutta ei ainut.
Ihminen on kokonaisuus ja kaikki vaikuttaa kaikkeen. Joka hetki voi valita mitä ajattelee ja miten toimii. Emme ole ohjelmoituja robotteja vaan meillä on oma tahto ja vapaa valinta päättää, miten toimimme. Huijaamme itseämme alistumalla ”olosuhteisiin”. Elämä ei ole vankila, vaikka aika moni tuntuu niin välillä uskovan.
Kerro missä väitin että olosuhteisiin on alistuttava?? Tää oli sun oma päätelmä.
Päinvastoin, juuri siksi kun tiedostaa vaikuttavat faktat, voi kohdistaa tekemisensä oikein jotta EI joudu alistumaan olosuhteisiin!
Onko tämä joku väittely?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pääte -fobia tulee kreikasta phobos, eli pelko/kauhu. ). Sitä käytetään psykiatriassa rakentamaan sanoja, jotka kuvaavat irrationaalista, epänormaalia, perusteetonta, pysyvää tai lamaannuttavaa pelkoa mielenterveyden häiriönä (esim. hämähäkinpelko, korkeapaikanpelko, vesikauhu).
Ihmisillä ei ole pelkoa tai kauhua läskejä kohtaan, vaan inho, koska läskit ovat rumia. Samoin on asianlaita myös homoja ja muita sodomiittejä kohtaan, ei ole homopelkoa tai homokauhua, vaan homoinho, koska seksuaalivammaiset ovat inhottavia ja käyttäytyvät inhottavasti.
Mistä se inho siis kumpuaa? Miten jonkun muun ihmisen lihavuus vaikuttaa sinun elämääsi? Huuteletko myös rumille ihmisille, köyhille jotka pukeutuvat huonosti, vammaisille, vanhuksille, kaikille jotka eivät miellytä sinun silmääsi vaiko vain ainoastaan lihaville?
Miksi sinä käytät persoonapronominia ja esität noita syytöksiä? Hän vain vastasi esitettyyn kysymykseen.
Miksi sinä hermostut jonkun muun puolesta? Koit iskun osuvan suoraan sinuun
Vierailija kirjoitti:
Mitä mieltä tälläisestä naisesta: lähes 200 kg, n 165 cm, kuiva hampputukka miesmalli leikkauksella, hiusväri blondaus lähes joka kuukausi koska harmaat, viikset ja parta kasvaa haivenittain jotka ajelee lähes viikottain, ronski, puhuu rumia ja kaksimielisiä juttuja mut tuntuu olevan silti lähes joka miehen unelma? Mitäs tähän sanotte?
Jos kerran hän ja miehet tykkäävät toisistaan, niin mihin siinä minun mielipiteitäni tarvitaan?
Saattaisin olla kaverinsa tai en - riippuu ihan siitä, millaisia nuo "rumat" puheet ovat. Ilkeilyä en jää kuuntelemaan mutta kiroilu ei minua haittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pääte -fobia tulee kreikasta phobos, eli pelko/kauhu. ). Sitä käytetään psykiatriassa rakentamaan sanoja, jotka kuvaavat irrationaalista, epänormaalia, perusteetonta, pysyvää tai lamaannuttavaa pelkoa mielenterveyden häiriönä (esim. hämähäkinpelko, korkeapaikanpelko, vesikauhu).
Ihmisillä ei ole pelkoa tai kauhua läskejä kohtaan, vaan inho, koska läskit ovat rumia. Samoin on asianlaita myös homoja ja muita sodomiittejä kohtaan, ei ole homopelkoa tai homokauhua, vaan homoinho, koska seksuaalivammaiset ovat inhottavia ja käyttäytyvät inhottavasti.
Mistä se inho siis kumpuaa? Miten jonkun muun ihmisen lihavuus vaikuttaa sinun elämääsi? Huuteletko myös rumille ihmisille, köyhille jotka pukeutuvat huonosti, vammaisille, vanhuksille, kaikille jotka eivät miellytä sinun silmääsi vaiko vain ainoastaan lihaville?
Miksi sinä käytät persoonapronominia ja esität noita syytöksiä? Hän vain vastasi esitettyyn kysymykseen.
Miksi sinä siitä hermostuit? Esität jotain muuta vaikka olet sama kommentoija jolle vastattiin? Kerro nyt, mistä se sinun inhosi kumpuaa ja saavatko kaikki muutkin "rumat" ihmiset osuutensa siitä inhosta, sekä huuteluja peräänsä?
Ymmärrän, että tämä aihe herättää sinussa suuria tunteita, mutta minulla ei ole tunteita, mielipiteitä, inhottavaa suhtautumista tai halua huudella kenenkään perään. Kirjoittelen ajankuluksi enkä koskaan arvioi tai syrji ihmisiä heidän ulkonäkönsä perusteella. Haluatko sinä nyt keskustella vai purkaa omia paineitasi?
Vierailija kirjoitti:
Eli tunnustat itsekin, että kyseessä on täysin typerä, irrationaalinen reaktio, jossa ei ole mitään järkisyitä taustalla ja josta sinun pitäisi vain oppia pääsemään yli. Hienoa, nyt kun olet tunnustanut tosiasiat, voit alkaa parantaa asennevammaasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinä hermostut jonkun muun puolesta? Koit iskun osuvan suoraan sinuun
Koen sen turhauttava ettei osata keskustella.
Vierailija kirjoitti:
Ulkonäöllä ja terveydellä on korrelaatio. Tupakointi vaikuttaa myös ulkonäköön negatiivisesti ajan kanssa.
Olisi kivempi jos ihmiset olisivat terveitä ja näyttäisivät terveiltä. Se etä joku ei pyri terveyteen, voi kertoa mt ongelmasta.
Terveys on kyllä aika epämääräinen asia. Hyvä ulkonäkö tarkoittaa nykyisin sitä, että völjätään petrokemian tuotteia päästä varpaisiin moneen kertaan. Naiset puhdistaa naamansa, vetää tartuntamaalin, pohjamaalin, meikkivoiteet ja ties mitä paskaa naamaansa, pesevät ihonsa petrokemian jätteillä, tunkevat muovin pehmentimiä täynnä olevaa dildoa sisuksiinsa jne jne. Miten tällainen voi muka edesauttaa terveyttä? Ei mitenkään. Mitä sitten kivempaan tulee, niin eikö sellaisen ihmisen päässä ole aika pahasti vikaa joka pyrkii muuttamaan toisia johonkin ihannemuottiin? Tai yrittää itse muuttua elämään toisten asettamaan muottiin? Terve ihminen hyväksyy itsensä sellaisena kuin on.
Vierailija kirjoitti:
Jos omat lapseni olisivat ylipainoisia olisin ensisijaisesti huolissani heidän terveydestään. Onneksi eivät ole.
Voin kyllä rehellisesti myöntää ihailevani treenattuja kroppia. Lihava ihminen voi olla ihan mukava, mutta en pidä lihavan ulkonäöstä. Minusta normaalipainoisena pysyminen on helppoa ja tykkään liikkua, joten en ehkä ihan ymmärrä miksi ihmiset lihovat. Laihduttamisesta en kyllä tiedä mitään, mutta oletan sen olevan niin vaikeaa, etten päästä itseäni lihomaan. Ja rakastan hyvää ruokaa, inhoan roskaruokaa.
Hyvä että ymmärsit myöntää että et tiedä mitään. Sen huomaa kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli tunnustat itsekin, että kyseessä on täysin typerä, irrationaalinen reaktio, jossa ei ole mitään järkisyitä taustalla ja josta sinun pitäisi vain oppia pääsemään yli. Hienoa, nyt kun olet tunnustanut tosiasiat, voit alkaa parantaa asennevammaasi.
Hienoa miten sinä tunnet nyt olevasi muita parempi ihminen esittämällä syytöksiä muiden ihmisten käytöksestä tietämättä hittojakaan siitä miten he käyttäytyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En huutelele yhtään kenellekään, yhtään mistään, koskaan. Ahdistelevat homot torjun käsimerkillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lihavuus on oire epäterveellisestä ruokavaliosta.
Lihavuus on seuraus laiskuudesta.
Oooooo, taas on expertti laukomassa " faktoja," Not. Oikeasti olet mitätön ihminen huonolla itsetunnolla joka saa orkut aina kun saa mollattua jotain muna nousee heti pystyyn tai pilllu kostuu.
Vierailija kirjoitti:
Tupakointia ei puolustella ja esitetä sitä terveellisenä kuten nykyään lihavuutta puolustellaan. Sen takia eri asia. Tupakoinnin vaaroista tietää kaikki joten siitä ei tarvitse valistaa tupakoijia.
Kyllä jokainen lihava aikuinen tietää lihavuuden haitoista, samoin kuin tupakoitsija, molemmissa ne tulevat vasta vuosikymmenien kuluttua. Lihavuudesta on ainoastaan henkilökohtaista haittaa toisin kuin tupakoinnista.
Toisaalta juuri vietin pari päivää monen 55-65v ystävän kanssa ja kuinka ollakaan vyötärön ympäryksestä huolimatta lääkitys oli hyvin yhtenäistä, sokeria, verenpainetta, kolesterolia oli liikaa, lonkat ja polvet olivat vaihdettu tai vaihtoon menossa. Jotenkin tuli ajatus onko se lihavuus oikeasti niin vaarallista, muuten kuin esteetisesti kun nyt vaan kuuluu olla laiha.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valtaosa ylipainoisista voi taatusti huonosti omassa kropassaan, mutta ei kuitenkaan ole valmis laittamaan itseään kuntoon. Yhtälöä on vaikea ymmärtää.
Ei sitä tarvikkaan ymmärtää jos et ole itse kokenut. Itse olen olin ja olen vieläkin masentunut. Mutta sain sen verran tukea ja itse aloitettua että sain normaalin painon. Se veetuilu mitä kuuli muilta pisti minut vain häpeämään jopa ulos menemistä enkä saanut itseäni liikkeelle enää ollenkaan. Onneksi on ihmisiä jotka oikeasti välittää ja tekee asioille jotain. Myös suvaitsevia ihmisiä. Heidän ansiosta pääsin tähän missä nyt olen. En veetulijoitten takia. He teki asiasta 10x vaikeampaa. Muistan kun hävetti kävelllä edes ovesta ulos veetulijoitten takia. Joku salille meno oli täysin turha kuvitellakkaan siinä kunnossa.
Ei laihduttamiseen mitään saleja tarvitse. Syö vain hieman vähemmän ja jättää karkit kauppaan. Nimenomaan kannattaa tehdä pieniä muutoksia, eikä kuvitella tulevansa nälkiintymisellä kuntoon muutamassa viikossa tai kuukaudessa. Sillä mentelmällä ei opi mitään ja kilot tulevat armotta takaisin, sen nopeammin, mitä useammin kiduttaa kroppaansa kitukuureilla. Opittuja tapoja on vaikea muuttaa. Ja se kannattaa tehdä hitaasti, koska kroppa ja ihmismieli on hidas oppimaan.
Ihan hyvä ajatus sinänsä ja voi jollain toimia, muttei kaikilla. Olen tehnyt elämäntapamuutoksen jo 15 vuotta sitten, mutta elimistö sopeutuu aina vaan vähempään ja vähempään ja lopputulos on se, että en ole laihtunut käytännössä yhtään, ensimmäisen vuoden aikana kilon. Syön nykyisin varmaan kolmanneksen vähemmän mitä 15 vuotta sitten ja olen liikkunut lapsesta asti aktiivisesti, joten liikuntakaan ei vaikuta minuun muuten kuin että kestän hyvässä kunnossa ylipainostani huolimatta. MInä tosin olen ollut lapsesta asti pullukka, vaikka olen elänyt lapsuuteni 1980-luvulla pienessä kunnassa, jossa oli käveltävä ja pyöräiltävä joka paikkaan, ja meillä ei saanut karkkeja tai muita herkkuja juuri koskaan. Samassa perheessä kasvanut veljeni oli puolestaan liian laiha. Kaikki isäni suvun naiset ovat samanlaisia, eikä kyse ole samoista opituista ruokailutottumuksista, koska emme ole olleet koskaan tekemisissä edes vuosittain. Äitini taas on aina ollut normaalipainoinen, vaikka syö enemmän kuin minä.
Alan päästä jyvälle miten tämä keskustelu palsta toimii. Hyökkää mahdollisemman ilkeästi ja hurraa kun joku hyökkää mahdollisemman ilkeästi. Ja hämmenny miksi sinua kohdellaan ilkeästi.
Miehet tuntevat primitiivistä vihaa rumia naisia kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomautan kyllä myös tupakoitsijalle. En tietenkään kaikille mutta samalla tavalla kuin lihaville että jotain kannattais miettiä mitä sinne suuhunsa/huulien väliin tunkee. Samanlaista tyhmyyttä on molemmat itsensä tappamiset.
Oikeesti?
Miten sua kiinnostaa niin paljon toisten elämä?
Mutta oikeesti, en ymmärrä, miksi ihmiset kommentoivat toisten ulkonäköä. Olin eilen rannalla ja tosi moni näytti vähintään hieman ylipainoiselta (itsekin). Olisi aika työ jos ne kaikki ihmiset ärsyttäisi niin paljon, että alkaisi haukkua ihmisiä.
Kyllä läski on usein itsekin huolissaan ja jopa masentunut läskeistään, mutta rannalla kaikkien on oikeus nauttia auringosta ja uimisesta.
Juuri eilen luin ig juttuja, miten tuntemattomat kommentoi juurikin rannalla ihmisille heidän ulkomuotoaan. Häpeä.
En häpeä. Ihan työkseni näen näitä tupakoimisen ja/tai ylensyömisen aiheuttamia syöpädiagnooseja ja tiedostan faktat. Lisäksi saan siitä palkkaa että mua kiinnostaa työkseni muiden ihmisten elämä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en halua elää vanhaksi. Olen sen jo päättänyt, että jossain vaiheessa tulen omaehtoisesti lähtemään parempaan paikkaan.
Elän tämän minun elämäni ihan niin kuin haluan. En juokse kieli vyön alla elinvuosien perässä ja kituuta tai koko ajan nipota joka ikisestä suupalasta.
Nautin jokaisesta päivästä.
Liikun vain jos se tuottaa iloa. Syön herkkuja ja en tunne huonoa omaatuntoa. Joskus juon viiniä ja joskus poltan savukkeen.
Sitten kun sairastun, niin sairastun. Se on yks vitunmaku. Jos menee sietämättömäksi, niin tiedän mikä helpottaa.
Kun sairastut höyläät ne ranteesi auki, etkä rasita terveydenhuoltoa? Enpä usko, että sulla on siihen munaa.
En ajatellut ihan ranteita höylätä, vaan on ihan paremmat konstit. Älä sinä k-pää kuitenkaan asialla päätäsi vaivaa.
Arvasin, että jonkun pitää tulla vänisemään, miten en kumminkaan uskalla, nönnön nöö ja terveydenhuollon varat uliuliuu.
Niin! Aivan oikein, en rasitakkaan, kun minua ei tarvitse vanhuksena pyöritellä vuosikymmeniä.
Olisit vaan kiitollinen sinäkin siitäkin hyvästä, että lähden täältä pois. Mutta kun ei! PItää tästäkin sinun vattuilla.
Oot sä kova.💪
Kun tietää hyvän konstin, joka on helppo ja varma, niin ei siinä tarvitse olla edes kova.
Kun vetää vielä kunnon perseet ja nappaa vähän rauhoittavaa lääkettä, niin se on helppo suorittaa tuo häkään tuuskahtaminen.
Etenkin kun on talvipakkanen vielä varmistamassa koko touhun.
Vierailija kirjoitti:
Ja tämä on psykologinen ja sosiologinen yleistys.
Vierailija kirjoitti:
Ei vihaa, vaan inhoa. Ei primitiivistä vaan evolution myötä kehittynyttä.
Mitä mieltä tälläisestä naisesta: lähes 200 kg, n 165 cm, kuiva hampputukka miesmalli leikkauksella, hiusväri blondaus lähes joka kuukausi koska harmaat, viikset ja parta kasvaa haivenittain jotka ajelee lähes viikottain, ronski, puhuu rumia ja kaksimielisiä juttuja mut tuntuu olevan silti lähes joka miehen unelma? Mitäs tähän sanotte?