Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmiset heittävät tölkkejä ja muovipulloja roskiin?

Vierailija
15.07.2026 |

Joka ikinen päivä niitä saa tuntuvaa lisätuottoa hakevat kerätä kymmenittäin, viikonloppuisin ehkä jopa sadottain, roskiksista. Esimerkiksi lapsille tarkoitettujen leikkivälineiden lähistöllä olevasta sekajätesäiliöstä löytyneiden muovi- ja metallipakkausten lukumäärä järkyttää; jos aikuinen ihminen ei ole vastuullinen luonnosta, miten hän voi olla vastuullinen pienestä lapsesta? Minkä takia te ihmiset heitätte pulloja ja tölkkejä sekajätteeseen? Jos jätätte rahanarvoiset pakkaukset muualle tai asetatte ne tien reunukseen, niin kyllä ne jollekin aina kelpaavat.

Ihmiskunnan tyhmyys on näköjään pohjatonta.

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juovat porukat menevät paikkaan johon ei voi kantaa pulloa? 

Vierailija
22/56 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joka aamu melkein joka  kävelylenkillä nappaan sen pullon tienlaidalta milloin mistäkin  taikka tölkin taskuuni ja otan rahat pois.No ihmiset se roskien heittäminen luontoon ei ole hyvä asia .

Mihin ne pitää sitten jättää, jos roskiin ei saa laittaa, mutta ei myöskään tienvarsille pyörimään? 

No sinne palautusautomaattiin  haloo missä maassa asut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitus vinkattu veroittajalle.

Vierailija
24/56 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Devalvaatio. pantti on liian pieni.

Vierailija
25/56 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja runkuille tiedoksi, te jotka poljette tölkit littanaksi  ja heitätte pois , luulette että kukaan ei siitä panttia saa sori erehehdytte  kyllä saa.Tosin kyllä noin urpoille pitäisi kunnon sakot antaa jotka viskelee tölkkejä pulloja luontoon.

veronalaista tuloa.

Vierailija
26/56 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joka aamu melkein joka  kävelylenkillä nappaan sen pullon tienlaidalta milloin mistäkin  taikka tölkin taskuuni ja otan rahat pois.No ihmiset se roskien heittäminen luontoon ei ole hyvä asia .

Eli ansiotuloa. Ilmoitat varmasti verottajalle?

Vierailija
27/56 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liikaa rahaa. Minun mielestäni tällaisen ei pitäisi valittaa siitä, kuinka palkat ovat pieniä ja kaikki kallista, jotka 

A: ostavat kalliita energiajuomia

B: heittävät tyhjät tölkit roskikseen

pantti on liian pieni.

Vierailija
28/56 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisillä on niin paljon rahaa nykyään, etteivät vie kauppaan. Hämmentävää, että myös lapsilla näin.

tai sitten se aika ja vaiva mikä niiden pullojen kanssa menee voi saadaparemmin rahaa muualta. Toisin sanoen pantit ovat kärsineet Devalvaation.

Vierailija
29/56 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko ne aina välttämättä "palautuskelpoisia" eli export  - import ??.

Myönnän, et joskus pengon roskiksia - ei kaikki ole palautuskelpoisia vaikka niissä on 64-alkuinen koodi.

....

Ei pitäis kyllä avokäsin penkoa roskiksia - siellä voi olla vaikka huumeruisku :( ..... Kerran näin kävelylenkillä kokistölkin (sen pienemmän): sormi osui siihen reiän päälle/reunaan, sieltä mönkikin ampiainen! Säihkähdin sitä niin, et sormi aukesi ja verta tuli. ..... Siinä meni se kävelylenkki pilalle :(

a) Luuletko että runkut katsovat onko se export vai import ennen kuin heittävät roskiin?

b) Se takia on ilmaiset Hepatiittitestit. Hepatiitti B-tarunnan saanut paranee viruksesta itsestään yli 90% tartunnoissa. Hepatiitti C:hen on lääkkeet jotka tuhoavat viruksen lähes kaikissa tapauksissa.

Hiv ei yleensä tartu tällä tavalla, se tarvitsee hyvin tuoretta verta selvitäkseen.

Vierailija
30/56 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ainakin jätän ne niille kerääjille sinne. Oman kaupungin puistossa kiertää pullojen kerääjät säännöllisesti. Ei ne sinne roskikseen jää, vaikka ne sinne menee tuulelta suojaan, jos ei saa pullonkerääjälle suoraan annettua käteen.

Vierailija
31/56 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole objektiivisia todisteita näistä lisäansiotuloista. Todisteet katoavat samalla hetkellä kun pullokuitti vaihtuu kaupan kassalla ruokaan tai käteiseen.

Vierailija
32/56 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloitus vinkattu veroittajalle.

Onnea vaan verottajalle todistaa missä summissa oiken liikutaan, jos en itsekään sitä kovinkaan täsmällisesti osaa sanoa.

Vierailija
33/56 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ihan periaatteesta säilön yksittäisen pullon ja tölkin, eli siis tungen laukkuun odottamaan, koska en koskaan vie yksittäistä pulloa tai tölkkiä kauppaan, vaan vähintään kassillisen. Onhan se kivempi saada vaikka 6 € kuin 5,80 €. Pikkumaista, mutta minä nyt olen tällainen. Huom. Ikinä en keräile tölkkejä enkä pulloja, vaan tässä on kyse vain itse ostamistani juomista.

Vierailija
34/56 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ihan periaatteesta säilön yksittäisen pullon ja tölkin, eli siis tungen laukkuun odottamaan, koska en koskaan vie yksittäistä pulloa tai tölkkiä kauppaan, vaan vähintään kassillisen. Onhan se kivempi saada vaikka 6 € kuin 5,80 €. Pikkumaista, mutta minä nyt olen tällainen. Huom. Ikinä en keräile tölkkejä enkä pulloja, vaan tässä on kyse vain itse ostamistani juomista.

Toisaalta jos nyt kerran jää joku pullo tai tölkki johonkin niin sitten jää. Ensisijaisesti otan talteen.

Vierailija
35/56 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, minä keräilen, enkä maksa veroja koska: ei todisteita. --AP

Vierailija
36/56 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on rahaa,jostain voi ottaa rahana pullo kuitin, pantit.Omia vien ,kesällä tulee paljon , teini,ukko juo koko ajan limuja.Tien poskessa rahaa.Vertaan näin :,saa muutamankin marjan noukkia  samaan hintaan minkä saa tölkistä..vaik nyt marjojen hinnat pompannu.Se tölkki pullo,on rahaa.Jos et ite vie !! Tämä tärkeää jätä tölkki /muovipullo ehjänä roskiin tai rosk.viereen se on ekoteko.Lähtee tehtaalle saat uuden limun ostaa.Muuten menisi rikkinäinen moneen muuhun projektiin.Jakoon.Päätyy metalli johki.Näin maailma pelastuu.Ehjänä kiitos..

Vierailija
37/56 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja runkuille tiedoksi, te jotka poljette tölkit littanaksi  ja heitätte pois , luulette että kukaan ei siitä panttia saa sori erehehdytte  kyllä saa.Tosin kyllä noin urpoille pitäisi kunnon sakot antaa jotka viskelee tölkkejä pulloja luontoon.

Viljapellolla oli rikottuja tölkkejä,lasi olut pullot.Mihin ne joutuu,teidän ruokaan,leipään..lehmän pötsiin,vasikan hevosen .possun..ihmisen..Ne voi  satuttaa lasta ketä vaan.

Vierailija
38/56 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on rahaa,jostain voi ottaa rahana pullo kuitin, pantit.Omia vien ,kesällä tulee paljon , teini,ukko juo koko ajan limuja.Tien poskessa rahaa.Vertaan näin :,saa muutamankin marjan noukkia  samaan hintaan minkä saa tölkistä..vaik nyt marjojen hinnat pompannu.Se tölkki pullo,on rahaa.Jos et ite vie !! Tämä tärkeää jätä tölkki /muovipullo ehjänä roskiin tai rosk.viereen se on ekoteko.Lähtee tehtaalle saat uuden limun ostaa.Muuten menisi rikkinäinen moneen muuhun projektiin.Jakoon.Päätyy metalli johki.Näin maailma pelastuu.Ehjänä kiitos..

O. k......

Vierailija
39/56 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä vaan kerro, saat puolet tuloista jos olet hyss.

Vierailija
40/56 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siksi joku hyväsydäminen jättää niitä, että me köyhät, työttömät ja eläkeläiset saamme keräillä niitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yhdeksän