Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palautuspullojen hinnat isommiksi

Vierailija
15.07.2026 |

Miksi palautuspullojen ja -tölkkien hinta on yhä edelleen vain 0,10€-0,20€? Näin on ollut jo vuosikaudet mutta kaupoissa taas ruokien hinnat ovat nousseet rakettien lailla. 

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä, pantti on liian pieni. Pulloja ja tölkkejä löytyy niin paljon luonnosta. Lasipullot rikottuna erityisesti harmittaa, koirat kun rikkovat tassunsa niihin, ja pyöristä puhkeaa kumit. Luonnoneläimet myös kävelee näihin sirpaleisiin.

Pantin pitäisi olla ainakin euron.

Vierailija
2/5 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen samaa mieltä, pantti on liian pieni. Pulloja ja tölkkejä löytyy niin paljon luonnosta. Lasipullot rikottuna erityisesti harmittaa, koirat kun rikkovat tassunsa niihin, ja pyöristä puhkeaa kumit. Luonnoneläimet myös kävelee näihin sirpaleisiin.

Ei nyt ehkä euroa, mutta korkeampi kuin nyt kyllä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päättäjät Helsingissä. Valitettavasti. Tulos tämä.

Vierailija
4/5 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on se hinta, että tölkki tai pullo ei lennä kädestä pientareelle vaan sen jaksaa kantaa kotiin ja palauttaa? En usko että 50 snt riittää.

Vierailija
5/5 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on se hinta, että tölkki tai pullo ei lennä kädestä pientareelle vaan sen jaksaa kantaa kotiin ja palauttaa? En usko että 50 snt riittää.

Rikottuja lasipulloja näkee harvemmin nykyään kuin ysärillä, ja se johtuu lähinnä siitä että niitä myydään nykyään vähemmän. Ainakin 40 - 60 senttiä lasipullossa ja 20-30 muovipulloissa ja tölkeissä ohjaisi suosimaan muovipulloja ja tölkkejä jo juomia ostettaessa. Jos jo pantti tölkissä on saman hintainen tai kalliimpi kuin sisältö, kulutus alkaa ohjautua jonnekin muualle, ehkä odottamattomiin suuntiin, ja kadunvarret alkavaisivat täyttyä tyhjistä pantittomista pahvitölkeistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi viisi