Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

3km juoksulenkit

Vierailija
14.07.2026 |

Olisiko hyötyä pyrkiä sellaiseen? Satu Rämö kertoi juoksevansa 3km päivittäin , ei enempää. 

Itsellä juoksu vuosia sitten kaatui siihen että piti olla kaikki tai ei mitään. Aloitin nollakunnosta ja pian harjoittelin tavoitteellisesti puolimaratonille, minkä saavuttaminen tappoi juoksun ilon. 

No, juoksun aloitus ja lopetus meni käsi kädessä jojolaihdutuksen kanssa. Laihduin ja sitten lihoin kun lopetin juoksun. "Kaikki tai ei mitään" -periaatteella sitten muutkin elämäntavat lipsuivat. 

Onko 3km lenkki edes mahdollista 90-kiloiselle yli nelikymppiselle? En ole kokeillut juoksua vuosiin. Onko kenelläkään tällaista rutiinia lyhyiden juoksulenkkien kanssa? Onko siitä hyötyä?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
14.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon kans miettinyt. En ole vuosiin juossut, silloin menin 10 km lenkkejä ja jalat kipeyty. Nyt kävelen joka päivä 1,5 tuntia ja onnistuu siis ihan joka päivä. Pelkään et jos juoksisin taas, joutuis pitään vapaapäiviä lenkkeilystä.

Vierailija
22/23 |
14.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hemmettiä? 90-kiloisen luulisi vetävän maratoneja. Itse juoksen vaivatta kympin lenkkejä, vaikka painoa hitusen alle 120. Viimeksi kun olin 90 kiloa, niin kymppi meni 43 minuuttiin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
14.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kai se parempi on kuin sohvalla makoilu, mutta tuntuisi itsestäni ainakin aika hölmöltä tehdä lenkki johon menee vähemmän aikaa kuin siihen vaadittavien vaatteiden vaihto ja suihku lenkin päälle pukeutumisineen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kaksi