Miten lapsettomat vanhukset pärjää ja saa apua?
Ja ne, joilla lapset kaukana tai ei muuten auta.
Jos nyt joku taho on kotihoidon vaikka hommannut ja asuu kotona yksin, ruoka ja lääkkeet järjestyy. Mutta jos tarvii vaikka uusia silmälasit, huollattaa kuulolaite tai tilata huolto kun viemäri tukossa. Kotihoito tuskin noita järkkää. Onko vanhus sitten vaan näkemättä, kuulematta ja viemärit tukossa, jos ei itse enää osaa tai pysty noita järkkäämään?
Kommentit (22)
Vanhus voi valtuutta jonkun hoitamaan noita asioita. Jos ei itse pysty tulee edunvalvoja apuun, kun tehdään edunvalvontavaltuutus.
Vierailija kirjoitti:
Jos on rahaa hankitaan henkilökohtainen hoitaja joka hoitaa asioita, jos ei ole rahaa, vanhus laitetaan laitokseen.
Ja kuka sen hommaa? Ja mihin laitokseen?? Mihinkään ei pääse, jos pysyy hengissä kotihoidon turvin kotona.
Samoin kuin ne lapselliset vanhukset: koulutetuilta hoitajilta.
Vierailija kirjoitti:
Vanhus voi valtuutta jonkun hoitamaan noita asioita. Jos ei itse pysty tulee edunvalvoja apuun, kun tehdään edunvalvontavaltuutus.
Oikeestiko edunvalvoja varaa lääkäriaikoja tai soittaa huoltoon? Eikö he hoida vain raha-asiat
Vierailija kirjoitti:
Samoin kuin ne lapselliset vanhukset: koulutetuilta hoitajilta.
Palkkaan heti semmoisen äidilleni, jos vaan kerrot mistä löytyy tämmöinen all inklusive hoitaja
Minä, lapsellinen, tulen olemaan se yksinäinen vanhus, jota ei auteta, mikäli mies kuolee ennen minua. Saimme yhden lapsen, toista ei yrityksestä huolimatta tullut. Tämä lapseni ei voi koskaan auttaa vanhaa äitiään. Minulla ei myöskään ole yhtään ystävää. On tässä joutunut asennoimaan valitettavaan tilanteeseen ja toivo on silti yhteiskunnan avusta.
Teidän pitää itse päättää missä te vietätte vanhuuspäivät ja tehdä hoitotahto ja edunvaltuutus sinne . Valitse itse . Ja tee myös hautajaisiin näin minä tahdon vihko itsellesi sen mukaan sinut haudataan ja ota vakuutusyhtiöstä vakuutus mikä korvaa kaikki vammat ja kuoleman matkoilla .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeestiko edunvalvoja varaa lääkäriaikoja tai soittaa huoltoon? Eikö he hoida vain raha-asiat
Vanhus voi valtuuttaa vaikka naapurin hoitamaan noita asioita tai ihan kenet haluaa ja jos tämä henkilö suostuu. Valtuutus on hyvä tehdä kun on vielä järki päässä. Kyseessä on sopimus, jossa on kaksi osapuolta vanhus ja henkilö, joka hoitaa noita vanhuksen haluamia asioita. Kyseiset asiat voi kirjata myös edunvalvontavaltuutukseen.
Siellä Espanjassa on myös hoivakoteja mihin voit mennä asumaan on hoitaja aina paikalla .
Hoivakodissa on omahoitaja ja maksut menee tuloista ja ne hoidetaan siellä kuten lääkäri ja hoitajat hoitaa siivoojat siivoaa ja sinä maksat.
Ei ne kaikki lapsellisetkaan omista vanhuksistaan huolehti.
2 tälläistä lapsetonta sukulaista oli. Toinen kuoli kotiinsa vähän päälle 72-vuotiaana eikä juuri tarvinnut eläessään apua, toista auttoi nuorempi siskonsa ja siskon lapsi, lopulta kuoli kotiinsa n. 78-vuotiaana. Ei kaikki elä edes heiveröisiksi vanhukseksi, vaan sairaskohtaus voi viedä milloin vaan.
Tuhkauurna kuljetus ei maksa sen enempää viet sen kotimaahasi tai tuot Suomeen.
Hanna koti Vuosaari ja Helsinki missio hoitaa vanhukset .
Ajatella että Raamatussa on oikein myrkynkeittäjät mainittu Mooses
En minä ainakaan täältä toiselta puolelta maapalloa pääse mitään silmälaseja kenellekkään suomeen ostelemaan, joten äidillä on sekä kotihoito että edunvalvoja joka hoitaa nämä asiat. Luuletko oikeasti että kaikki pystyy vanhempiaan hoitamaan? Minulla ainakin on omakin elämä, työt, lapset, koti ja yritys hoidettavana, eli ei minulla ainkaan ole mitään mahdollisuutta alkaa tässä ottamaan vielä lisää hoidettavaa. Kyläilemme kesäisin ja silloin auttelen jos on auteltavaa.
Vierailija kirjoitti:
En minä ainakaan täältä toiselta puolelta maapalloa pääse mitään silmälaseja kenellekkään suomeen ostelemaan, joten äidillä on sekä kotihoito että edunvalvoja joka hoitaa nämä asiat. Luuletko oikeasti että kaikki pystyy vanhempiaan hoitamaan? Minulla ainakin on omakin elämä, työt, lapset, koti ja yritys hoidettavana, eli ei minulla ainkaan ole mitään mahdollisuutta alkaa tässä ottamaan vielä lisää hoidettavaa. Kyläilemme kesäisin ja silloin auttelen jos on auteltavaa.
Lisään vielä että kun ei enään näillä avuilla pärjää niin muuttaa sitten hoitokotiin. Toistaiseksi pärjää. Äitini ei suomesta halua tänne muuttaa (ehdotin aikanaan kun isä kuoli) ja minun elämäni on ollut täällä jo 40 vuotta enkä todellakaan minäkään ole muuttamassa kotoani mihinkään, että tällä mennään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on rahaa hankitaan henkilökohtainen hoitaja joka hoitaa asioita, jos ei ole rahaa, vanhus laitetaan laitokseen.
Ja kuka sen hommaa? Ja mihin laitokseen?? Mihinkään ei pääse, jos pysyy hengissä kotihoidon turvin kotona.
Yksin omassa kodeissaan ne asui minun täti ja setä kuolemaansa saakka. Molemmat yli 90-vuotiaiksi elivät. Ruokaa vei jokin kunnallinen taho ainakin tädille päivittäin. Setä sanoi käyvänsä itse kaupassa.
Vierailija kirjoitti:
Jos ei ole välittäviä omaisia, niin aika lailla heitteillä vanhus kyllä on vuosia ennen kun mihinkään laitokseen pääsisi.