Gallup: onko tänä kesänä mielestäsi ollut hyvät säät Suomessa?
Saa myös perustella.
Aloitan: mielestäni tämä kesä on ollut pitkästä aikaa erittäin tavallinen Suomen kesä. Ei ole ollut erityisen viileä eikä satanut erityisen paljon, mutta ei ole myöskään ollut helteitä, joihin viime vuosina oikeastaan aina on voinut luottaa. Vaatimattomaksi on jäänyt toistaiseksi eikä suurempaa muutosta näyttäisi olevan luvassa.
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Ilmastonmuutospuhe yhdistettynä viimeisten vuosien poikkeuskesiin on ehkä saanut monet (itseni mukaanlukien) unohtamaan, että Suomen kesä ei normaalisti ole erityisen lämmin.
Ja jos olen oikein ymmärtänyt niin ilmastonmuutos tulee jatkossa vaikuttamaan Suomessa nimenomaan talviin eikä niinkään kesiin.
Mitä minä taas olen ymmärtänyt niin piti olla olemattomat kesät ja olemattomat talvet ja sitten että on erittäin kovat talvet ja ja erittäin kuumat kesät. Eli ei olla vieläkään täysin päätetty mitä sen nyt pitäisi olla.
Suomeen voi lävähtää pian Siperian talvea vastaava kylmyys – pysyvästi
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011774596.html
Nämä vitsaukset ovat pian mahdollisia Suomessakin – ”Kovat helteet ovat tulleet jäädäkseen”
Ilmaston lämpeneminen aiheuttaa muun muassa terveyshaittoja ja levittää tauteja.
Kyllähän se aika koomista on, että iltapäivälehdissä taas vouhkattiin, että "nyt tulevat superhelteet" ja jopa kaksi päivää oli lämmintä :)
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän se aika koomista on, että iltapäivälehdissä taas vouhkattiin, että "nyt tulevat superhelteet" ja jopa kaksi päivää oli lämmintä :)
Tai joulukuussa ei ole vieläkään tullut lunta niin eiköhän todeta että lumettomat talvista tulee normi.
Aivan paskat! ainakin etelä-Suomessa on vettä satanut vähintään riittävästi. Keli on ailahteleva niin sateiden kuin lämmön suhteen. Hellepäiviä muutama tähän mennessä. Jos päivä on hellettä seuraavana päivänä alle 20.
Eilenkin hyvä että tarkeni Helsingissä mennä lounaalle paitahihasillaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmastonmuutospuhe yhdistettynä viimeisten vuosien poikkeuskesiin on ehkä saanut monet (itseni mukaanlukien) unohtamaan, että Suomen kesä ei normaalisti ole erityisen lämmin.
Ja jos olen oikein ymmärtänyt niin ilmastonmuutos tulee jatkossa vaikuttamaan Suomessa nimenomaan talviin eikä niinkään kesiin.
Mitä minä taas olen ymmärtänyt niin piti olla olemattomat kesät ja olemattomat talvet ja sitten että on erittäin kovat talvet ja ja erittäin kuumat kesät. Eli ei olla vieläkään täysin päätetty mitä sen nyt pitäisi olla.
Suomeen voi lävähtää pian Siperian talvea vastaava kylmyys – pysyvästihttps://www.is.fi/kotimaa/art-2000011774596.html
Nämä vitsaukset ovat pian mahdollisia Suomessakin – ”Kovat helteet ovat tulleet jäädäkseen”
Ilmaston lämpeneminen aiheuttaa muun muassa terveyshaittoja ja levittää tauteja.
Faktaa: ilmastonmuutos tulee vaikuttamaan Suomessa nimenomaan talveen, joka jatkossa tulee muistuttamaan enemmän Keski-Euroopan talvia. Keski-Euroopan kesiä tänne ei tietenkään ole tulossa, joten niitä odottavat saavat kyllä pettyä.
Tämä vuonna on kesä ollut 4- 5 päivää. Muut umpipilvisiä, kaatosateisia syksyisiä päiviä. Yöt 10- 12 valtavan osan kesästä. Istutykset kärsisivät, koska ei ole kasvihuonettaa. Päivällä 15- 16 koko kesä. Elikkä kysymys kuuluu- mikä kesä? Kesää ei ole vielä ollutkaan kun muutaman päivän. Silloinkin oli kiitos sateille niin kuumaa ja tunkoinen. Mutta ei niitä 25 asteisiä helteitö tänne erittyisemmin ei haluakaan. Sää on riippunut paikakunnasta myös. On ollut paikkoittain tosi vaihteleva sää samana päivänä eri paikoissa.
Itselle kesä on silloin, kun on mukava istua t-paidassa vaikkapa torikahvilla. Kahtena tai kolmena päivänä tänä kesänä on voinut noin tehdä.
Luettelen maapallon maat, jossa on Suomea huonompi (eli viileämpi ja sateisempi) kesä: Norja, Islanti, Irlanti. Siinä vähän miettimistä
On ollut ku ei ole hellettä ollut eikä vettä ole paljoakaan satanut. Kuukauden tässä pitäis mökillä vielä asua ja sitten takas kaupunki kotiin.
Kuopion seudulla minusta hyvä kesä. Kaikkea on ollut, sopivasti. Ei likaa mitään.
Tukalien pitkien hellejaksojen sijaan on ollut lyhyitä pätkiä, ja ei ole ollut liian tukalaa.
Nytkin on kivan lämmintä, noin 24 astetta ja hyvin tarkenee.
Ei pahoja myrskyjäkään, on kiertänyt tästä sopivasti. Kevät tuli aikaiseen.
Mitä muuta voisi toivoa.
Ihan lämmintä ollut ja meressä pulikoitu.
Vierailija kirjoitti:
Viime kesähän oli aivan JÄRKYTTÄVÄ heinäkuun toiselle viikolle asti. Sitten alkoi oikea kesä. Nyt ei toki niin kamala ole ollut, mutta ei toki myöskään lämmin.
Mukavaa, että joku on samaa mieltä kanssani. Olen pettynyt siihen, miten viileää on ollut. Tai siis ei ainakaanole ollut lämmintä. Joitakin kertoja on ollut pakko kääntyä kadulta takaisin ja laittaa päälle lisää vaatetta. Kuulun niihin, joilla ei ole mahdollisuutta matkustaa etelään.
Olishan se tervetullutta jos olisi inhimillinen valo ja lämpö mitä ei valitettavasti tässä maassa ole 10 ellei jopa 11 kuukauteen putkeen.