Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Juoko Alkon myyjät paljon?

Vierailija
14.07.2026 |

Itse olen ainakin alkanut käyttämään huomattavasti enemmän yrityksen tuotteita, kun olen mennyt sinne töihin.

Alkon myyjät eivät muuten hirveästi osaa auttaa, jos on etukäteen tutkinut mikä sopii lihan kanssa, mikä on marjainen tms. niin ei niillä ole siihen mitään lisättävää.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
14.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin baareissa työskentelevät   juovat  paljon. 

Vierailija
2/12 |
14.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä pitäisi alkaa väittämään vastaan, jos olet ottanut itse asioista selvää? Itse olen saanut Alkossa hyvää palvelua, jos olen sitä tarvinnut.
Minulla lisääntyisi viinien ostaminen, jos olisin Alkossa töissä. En viitsi erikseen lähteä enkä ostan marketin laimennettuja viinejä, mutta mielelläni joisin kyllä useamminkin. Muiden kohdalla on turha tehdä oletuksia, kaikki ihmiset eivät ole samanlaisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
14.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisia lisäyksiä/tarkennoksia toivoisit? 

Vierailija
4/12 |
14.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tuo näkyisi naamasta, jos enemmän nauttisi myymiään tuotteita. Olin aikoinaan noin 30v sitten asennustöissä Alkon varastolla muutaman viikon ja siellä kyllä havaitsi tuotteiden maistuneen osalla työntekijöistä. Tosin silloin oli töissä  hieman eri meininki.

Vierailija
5/12 |
14.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millaisia lisäyksiä/tarkennoksia toivoisit? 

No siitä, että mikä on hyvää kun ei ne avainsanat vielä paljoa kerro.

Vierailija
6/12 |
14.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai ne on makuasioita, mutta en sitten kyllä ymmärrä, että miten niiden myyjien on tarkoitus auttaa.

Vierailija
7/12 |
14.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

1,5-2 litraa vettä päivässä (osa tulee ruoan mukana) on suositus kaikille, niin myös Alkon myyjille. 

Vierailija
8/12 |
14.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkon myyjissä on hyvinkin aiheeseen koulutettuja, ainakin täällä ruuhkaSuomessa.

Vierailija
9/12 |
14.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkon tuotteita menee paljon myös yritysmaailman kekkereihin, ravintoloihin, ei perjantaipullon ostaja neuvoa kysele.

Vierailija
10/12 |
14.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut Alkossa töissä, enkä juonut sen enempää kuin ennen tai jälkeen kyseisen työpaikan. Se asiantuntijuus tulee koulutuksissa, missä vaikkapa maistellaan kaikki uutuusviinit (ja ne muuten sylkäistään pois) ja opitaan rypäleistä yms ruuan kanssa parituksesta. 

Hiljaisina hetkinä kierrettiin työkavereiden kanssa myymälää läpi ja jaettiin myös suorituksia ja vinkkejä erilaisiin tilanteisiin. Monelle on kuitenkin kertynyt osaamista eri tuotteista eri tavalla jo oman kiinnostuksen takia, niin jos myymälässä sattui olemaan viskien harrastaja, niin niistä kiinnostuneet ohjattiin kyseiselle myyjälle ja jäätiin ehkä itse kuuntelemaan myös niitä suosituksia. 

Vierailija
11/12 |
14.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyjät ei juo, mutta niiden puolisot joskus.

Tunsin tällaisen alkoholisti-myyjä symbioosissa eläneen parin naapuristani. Varmaan huisin kätevää kun voi tilata juomat puolison kyydillä kotiin.

Vierailija
12/12 |
14.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minun kokemuksen mukaan sen enempää kuin muutkaan. Toki jokunen juoppo mahtuu joukkoon mutta niin se on muissakin työpaikoissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi seitsemän