Salmiakki ja lakritsi haitallista terveydelle - asiantuntijat suosittelevat lopettamaan heti
On tiettyjä karkkeja, joita terveydenhuollon asiantuntijat suosittelevat vielä vähemmän kuin muita. Lakritsi ja salmiakki voivat kohottaa verenpainetta, ja vaikutus voi kestää useita viikkoja.
Kommentit (25)
Ainoat avut matalaan verenpaineeseen, suolan lisäksi.
"Jos verenpaine on jo todettu kohonneeksi, Käypä hoito -suosituksen mukaan on perusteltua välttää kokonaan lakritsiuutetta sisältävien tuotteiden käyttöä."
Kaikki muut voivat syödä.
Vierailija kirjoitti:
Ainoat avut matalaan verenpaineeseen, suolan lisäksi.
Toimii erinomaisesti. Tämä ap ei nyt vain tajua että hänen ei pidä sekaantua toisten elämään millään tavalla.
Ennen noikin oli apteekkituotteita.
En tosiaankaan lopeta. Oliko muuta?
Ei ainakaan näin matalan verenpaineen omaavana ole ollut vaikutusta
Vierailija kirjoitti:
"Jos verenpaine on jo todettu kohonneeksi, Käypä hoito -suosituksen mukaan on perusteltua välttää kokonaan lakritsiuutetta sisältävien tuotteiden käyttöä."
Ei välttämättä. Minulla on aina ollut matala verenpaine, mutta jossain vaiheessa se nousi niin paljon, että sain oireita ja mittasin verenpaineeni isäni mittarilla ihan uteliaisuudesta. Yllättäen arvoni olivat ihan verenpainetaudin tasolla, ja olin todella ihmeissäni.
Kunnes tajusin, että olin innostunut hiljattain yhdestä lakritsiherkusta. Enkä edes syönyt sitä paljon, sellaisen 32 g pötkön tai pari muutaman päivän välein.
Lopetin niiden syömisen, ja muutaman viikon päästä oli verenpaine taas minulle normaali eli matala.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei välttämättä. Minulla on aina ollut matala verenpaine, mutta jossain vaiheessa se nousi niin paljon, että sain oireita ja mittasin verenpaineeni isäni mittarilla ihan uteliaisuudesta. Yllättäen arvoni olivat ihan verenpainetaudin tasolla, ja olin todella ihmeissäni.
Kunnes tajusin, että olin innostunut hiljattain yhdestä lakritsiherkusta. Enkä edes syönyt sitä paljon, sellaisen 32 g pötkön tai pari muutaman päivän välein.
Lopetin niiden syömisen, ja muutaman viikon päästä oli verenpaine taas minulle normaali eli matala.
Lisään vielä, että tuo lakritsin vaikutus tietääkseni perustuu siihen, että se laskee veren kaliumpitoisuutta, joten se voinee olla yksilöllistä, miten siihen reagoi. Ehkä minulla on kaliumarvot muutenkin matalahkot, ja lakritsi laskee ne todella alas.
Mulla on todella alhainen verenpaine. Ja rakastan lakritsia & salmiakkia.
Mä syön vähä mitä sattuu ja verenpaine 106/78
Nykyäänhän ihan kaikki on haitallista terveydelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinähän juurikin totesit verenpaineen korkeaksi.
Asiantuntijat suosittelivat myös äitiäsi lopettamaan seksin heti mutta meni loppuun asti siitä huolimatta ja nyt sinä olet meidän riesanamme. Kiitos siitä.
mitähän tämän ap:n mielestä saisi syödä, vai olisiko varminta lopettaa koko syöminen epäterveellisenä...
Ei haittaa, mä syön verenpainelääkkeitä.
Verenpainetta on syytä mittailla muutenkin.
Vierailija kirjoitti:
mitähän tämän ap:n mielestä saisi syödä, vai olisiko varminta lopettaa koko syöminen epäterveellisenä...
Protskua. Paljon Protskua. Mitä enemmän sen parempi.
Syntymä on kuolemantuomio.