Luin täällä aamulla kyselyn kävijöiden ikäjakaumasta. Moni oli 50-70. Se varmaan selittää...
miksi täällä on niin vihamielinen ja riitaisa ilmapiiri. Tuo ikäpolvi ei ole totuttautunut nettiin jo nuorena eikä saanut koulutusta sen käyttöön pienestä pitäen. Minä ja monet kaverini ollaan huomattu, että yleensä netissä käyttäytyy huonosti nimenomaan vanhemmat ihmiset.
T. yksi 28-vuotias.
Kommentit (8)
Vierailija kirjoitti:
Olen 58 v, enkä ole ikinä, en kertaakaan haukkunut ketään netissä. En ole ikinä, en kertaakaan halveksinut, enkä solvannut.
Sen sijaan 20+ poikani ovat sanoneet, että äiti hei, sä et tajua, kuinka huonosti ihmiset käyttäytyvät netissä. En ole viitsinyt kertoa, että kyllä tajuan.
Aina on poikkeuksia. Hyvä että käyttäydyt hyvin.
Netti on ollut olemassa jo yli 30v. Tämäkin palsta alkoi 1997. Nuo mainitsemasi 50v:t olivat silloin parikymppisiä.
Nimettömänä voi riehua millä vaan palstalla minkä ikäinen tahansa. Jos pitää kirjoittaa omalla nimellä, sävy muuttuu.
Miespuolisilta persuilta noloimmat jutut. Aina.
Heillä on vähän tietoa, paljon mielipiteitä.
Vierailija kirjoitti:
Netti on ollut olemassa jo yli 30v. Tämäkin palsta alkoi 1997. Nuo mainitsemasi 50v:t olivat silloin parikymppisiä.
Nimettömänä voi riehua millä vaan palstalla minkä ikäinen tahansa. Jos pitää kirjoittaa omalla nimellä, sävy muuttuu.
Mutta vasta parikymppisenä nettiin tutustunut ei ole käyttänyt sitä vanhempien valvonnassa.
Valitettavasti somessa riehutaan ihan omalla nimellä. Monet riehujat on iäkkäämpiä.
Kuinka moni lapsi käyttää nettiä vanhemman valvonnassa?
Ei kovin moni.
T. Alakoulun ope
Osa ihmisistä on vihamielisiä ja riitaisia oli ikä mikä hyvänsä. Osa taas on aineissa, kännissä, omaa vihanhallintaongelman tai mt-diagnoosin.
Olen 58 v, enkä ole ikinä, en kertaakaan haukkunut ketään netissä. En ole ikinä, en kertaakaan halveksinut, enkä solvannut.
Sen sijaan 20+ poikani ovat sanoneet, että äiti hei, sä et tajua, kuinka huonosti ihmiset käyttäytyvät netissä. En ole viitsinyt kertoa, että kyllä tajuan.