Miksi toi Stubbin eukko roikkuu mukana kaikilla presidentin työmatkoilla?
Nytkin ängennyt itsensä mukaan Pariisiin kun Stubbilla on jonkun koalition kokous siellä. Miksei jää kotiin? Miksi pitää olla esillä ja vielä kommentoidakin asioihin? Eihän häntä ole vaaleilla valittu.
Kommentit (88)
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä on asiatonta eukotella presidentin puolisoa.
Mun mielestä on huvittavaa että joku pöyristyy siitä että presidenttiparista puhutaan kuin olisivat tavallisia ihmisiä tajuamatta että he ovat ihan tavallisia piereviä ja paskantavia ihmisiä siinä missä me kaikki muutkin. Jos voin kutsua naapurin juoppopariskunnan vaimoa eukoksi niin voin oikein hyvin kutsua presidentin vaimoa eukoksi. En ymmärrä yksilönpalvontaa alkuunkaan, se on tyhmien ja yksinkertaisten ihmisten harrastus, ihasteleehan jotkut vielä jotain monarkiaakin mikä on täysin sairasta ja typerä muinaisjäänne.
Vierailija kirjoitti:
Maailma saisi vähitellen taipua siihen suuntaan, että virat ja luottamustoimet ovat yhden hengen tehtäviä, eikä niihin puolisoa tarvita. Jäisi paljon patsastelua ja poseeraamista pois, ja puolisotkin saisivat pysyä omassa ammatissaan. Tai kotona, jollei ammattia ja työtä ole.
Puolison roudaaminen on vanhanaikaista, voisi lopettaa koko jutun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä on huvittavaa että joku pöyristyy siitä että presidenttiparista puhutaan kuin olisivat tavallisia ihmisiä tajuamatta että he ovat ihan tavallisia piereviä ja paskantavia ihmisiä siinä missä me kaikki muutkin. Jos voin kutsua naapurin juoppopariskunnan vaimoa eukoksi niin voin oikein hyvin kutsua presidentin vaimoa eukoksi. En ymmärrä yksilönpalvontaa alkuunkaan, se on tyhmien ja yksinkertaisten ihmisten harrastus, ihasteleehan jotkut vielä jotain monarkiaakin mikä on täysin sairasta ja typerä muinaisjäänne.
Mutkat suoriksi, sillä lailla!
Äitisi varmaan on ylpeä sun käytöstavoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No joo, samaa olen miettinyt. Ajattele jos kutsut kotiisi putkimiehen korjaamaan jotain vuotoa, niin mitä mieltä olisit jos sen putkimiehen akka änkeäisi mukaan kommentoimaan ja ottamaan selfieitä?
Kerro vielä, miten putkimies ja presidentti ovat keskenään vertailukelpoisia!
Putkimies on tarpeellinen kun sulla on vesikatko tai WC-pönttö tukossa, ei auta pressa silloin, lähettä korkeintaan itsestään kuvan ja tsemppiviestin.
Presidentin tehtävänä on solmia ja ylläpitää suhteita ulkomaiden johtajiin. Varsinkin pienen maan on nähtävä vaivaa suhteiden ylläpitämiseen ja solmimiseen. Siihen kuuluvat viralliset ja vähemmän viralliset tilaisuudet. Jos kutsu illalliselle on avec, on kutsua syytä noudattaa. Työstä se käy.
Vierailija kirjoitti:
Se vastaus kysymykseesi taisi olla tuossa omassa otsikossasi. Koska hän on presidentin puoliso. Ei hän todellakaan kaikilla matkoilla ole mukana.
Ja uskon, että ne matkat voivat olla hänelle stressaavia. Koko ajan pitää olla edustusmoodissa ja huomion kohteena. Ei siinä kierrellä incognitona omin päin Louvren käytäviä.
OT mutta mieltä lämmittävää, että täällä on joku joka tietää Reissu-Lassen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eukko ei ole kovin kaunis sana. Miksi solvaisit ketään, joka ei ole mitään pahaa tarkoittanut?
Entä jos tähtää johonkin korkeaan virkaa esim presidentiksi Stubbin jälkeen? Suomesta on tullut 'ulkomaalainen' - kohta täällä ei enää ole kaikki edes suomenkielellä vaan tarttee änkyttää jotain enkkua jota huonosti osaa.
Suomi on järkyttävässä tilassa mutta jo Halosen ja Niinistön aikaan oli helppo tajuta että tällä maalla ei ole edes varteenotettavia pressaehdokkaita. Näillä nyt mennään. Suomella ei ole tulevaisuutta. Joku / jotkut syövät tämän maan.
Tuota, tuota. Tässä taitaa nyt monella unohtua se fakta että A.Stubb on vielä erittäin viriili ja loistava kuntoinen mies. Hän tuskin kuitenkaan saa kaikkia voimiaan käyttöön pelkällä lenkkeilyllä tai edes triatloneillakaan. Myös hän tarvitsee mitä todennäköisimmin puolisoaan jopa useinkin muuhunkin kuin pelkkään keskusteluun. Mm. ulkomaan reissut voivat kestää useamman päivän, eikä pelkkä oman käden helpotus välttämättä tuota samaa lisä voimain tuntoa kuin aito asia. Kaikki mahdollinen voima taasen A.Stubille on tarpeen nykyisessä maailman tilanteessa. Jotkut ehkä kuvittelevat pärjäävänsä mm. diet colan voimin mutta kuten on nähty sellaisella linjalla lopputulos ei ole paras mahdollinen. Elikkäs kyllä A.Stubb ilman muuta tarvitsee hyväkuntoisen puolisonsa mukaan reissuilleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No joo, samaa olen miettinyt. Ajattele jos kutsut kotiisi putkimiehen korjaamaan jotain vuotoa, niin mitä mieltä olisit jos sen putkimiehen akka änkeäisi mukaan kommentoimaan ja ottamaan selfieitä?
Kerro vielä, miten putkimies ja presidentti ovat keskenään vertailukelpoisia!
Putkimies on tarpeellinen kun sulla on vesikatko tai WC-pönttö tukossa, ei auta pressa silloin, lähettä korkeintaan itsestään kuvan ja tsemppiviestin.
Entä jos putkireiska asettuu ehdolle pressanvaaleissa ja voittaa ne?
Valtionpäämiehen puolisolla on yleensä protokollassa erikseen määritelty asema ja usein myös nimenomaisesti kutsutaan vierailuille ja eri tilaisuuksiin.
Vierailija kirjoitti:
Työttömällä on aikaa.
Hän ei ole työtön, toisin kuin sinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eukko ei ole kovin kaunis sana. Miksi solvaisit ketään, joka ei ole mitään pahaa tarkoittanut?
Eukko ei ole sen solvaavampi sana kuin ukko. Ihan tavallista puhekieltä. Mikä sinua vaivaa?
Mun mielestä tuollainen touhu ei kuulu demokratiaan. Presidenttien puolisoja ei ole kansa valinnut niihin tehtäviin. Ja miksi puolisoiden tulisi olla kiinnostuneita juuri hyväntekeväisyydestä, kulttuurista ja lapsista? Siis kun juuri tällaisiin teemoihin heidän vierailunsa liittyvät.
Vierailija kirjoitti:
Entä jos tähtää johonkin korkeaan virkaa esim presidentiksi Stubbin jälkeen? Suomesta on tullut 'ulkomaalainen' - kohta täällä ei enää ole kaikki edes suomenkielellä vaan tarttee änkyttää jotain enkkua jota huonosti osaa.
Suomi on järkyttävässä tilassa mutta jo Halosen ja Niinistön aikaan oli helppo tajuta että tällä maalla ei ole edes varteenotettavia pressaehdokkaita. Näillä nyt mennään. Suomella ei ole tulevaisuutta. Joku / jotkut syövät tämän maan.
Mitä töriset? Niinistö oli hyvä presidentti, Stubb samoin
Suzannella ei ole ehkä ymmärrystä, että suomalaiseen kulttuuriin ei kuulu tollainen rooli.
Onhan Antti Lindtmanillakin joku muori mukanaan usein. Kuka se on ?
Ei kai se nyt Antin äiti voi olla. Isoäiti ?
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä tuollainen touhu ei kuulu demokratiaan. Presidenttien puolisoja ei ole kansa valinnut niihin tehtäviin. Ja miksi puolisoiden tulisi olla kiinnostuneita juuri hyväntekeväisyydestä, kulttuurista ja lapsista? Siis kun juuri tällaisiin teemoihin heidän vierailunsa liittyvät.
Noi on tärkeitä asioita ja jokainen presidentin puoliso itse valitsee, mitkä aiheet on niitä joita tahtoo edistää
Usei, niihin tilaisuuksiin nimenomaan kutsutaan. Presidentti puolisoineen. Paljon on niitä missä ei ole mukana