Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Elintaso romahti avioerossa

Vierailija
12.07.2026 |

Aivan kauheaa ollut ymmärtää, miten tiukasti nyt pitää elää. Asunto on huonompi kuin ennen ja kaikesta pitää säästää. Lasten hoito 50/50 ja saan exältä elatusmaksuja, mutten tahdo pärjätä millään. Kauanko muilla kesti, että taloustilanne helpotti?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

näin se tuppaa yleensä käymään. 

Naisten elintaso romahtaa, miesten kasvaa. 

Todellisuudessa molempien laskee. Eläminen tulee kummallekin kalliimmaksi, kun yhden palkalla maksetaan, mitä ennen maksettiin kahden palkalla. 

No sehän riippuu siitä oliko sillä toisella palkkaa jolla olisi jotain maksettu. 

Oma elintasoni nousi roimasti eron jälkeen kun ei tarvinnut enää elättää puolisoa lasten lisäksi. 

Tottakai, mutta miehillä on vähintään yhtä paljon työttömyyttä ja syrjäytyneisyyttä kuin naisilla, joten se ei ole sukupuolikysymys. 

Vierailija
22/27 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todellisuudessa molempien laskee. Eläminen tulee kummallekin kalliimmaksi, kun yhden palkalla maksetaan, mitä ennen maksettiin kahden palkalla. 

No sehän riippuu siitä oliko sillä toisella palkkaa jolla olisi jotain maksettu. 

Oma elintasoni nousi roimasti eron jälkeen kun ei tarvinnut enää elättää puolisoa lasten lisäksi. 

Tottakai, mutta miehillä on vähintään yhtä paljon työttömyyttä ja syrjäytyneisyyttä kuin naisilla, joten se ei ole sukupuolikysymys. 

Joo, ei tietenkään ole sukupuolikysymys. En edes huomannut tuota alkuperäistä kommenttia kun kommentoin väitteeseen että molempien elintaso laskee. Itsekin olen nainen ja erosin miehestä. Minun elintasoni nousi, lasteni isän laski. Olen tosin yrittänyt sitä nostaa vapaaehtoisilla elatusmaksuilla ihan lasteni takia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi raha ei noussut ongelmaksi omassa erossa. Pärjään ihan hyvin lasten kanssa. Toisesta saan lapsilisää, mutta toinen on jo 17-vuotias ja lapsilisä on jo loppunut. Elatusmaksuja en ole pyytänyt eikä exällä olisi niitä kyllä varaa maksaakaan. Lapset yli 90% ajasta minulla. Toivottavasti aloittaja saa pikkuhiljaa taloutensa tasapainoon.

Vierailija
24/27 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on aina maksettu kaikki yhden palkalla. Vaimo on ollut kotona lasten kanssa ja pörrännyt muiden Ullanlinnan kotiäitien kanssa. 

Vierailija
25/27 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpäs täällä on julmaa kommentointia ja sitten ihmetellään miksi nuoret naiset ei halua perustaa perhettä "ennen kuin on ura valmiina". 

Suomen tulisi saada enemmän nuorena perustettuja perheitä mutta kamala syyllistäminen ihan turhaan nyt ap:ta kohtaan.

Tsemppiä ap, kyllä se itsellekin olisi suuri elintasolasku jos ero tulisi vaikka onkin hyväpalkkainen työ.. 

Vierailija
26/27 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla nousi ja ex-miehellä laski. 

Aviossa jouduin loppuaikana maksamaan laskut, ruuan ja kaiken muunkin kun mies pelasi omat rahansa. Eron jälkeen oli 1 suu (suuriruokaisin) vähemmän ruokittavana ja lisäksi sain minimielarit. Lapset olivat isällään joka toinen viikonloppu, joten sekin pienensi ruokamenoja.

Vierailija
27/27 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla helpotti heti ku ei enää tarttenu maksaa toisen kuluja! T: 62-v. paappa