Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen yh ja muutin lasteni kanssa pois paikkakunnalta

Vierailija
12.07.2026 |

Lasten isä on alkoholisti ja jutut on sairaita, olleet jo kauan.  Hällä ois tapaamisoikeudet mutta lapset eivät ole olleet yhteydessä häneen muuton jälkeen kesällä, paitsi tänään 10v laittoi viestiä hälle.

Ja taas samanlaista sontaa suoltaa lapselle. Uhkailee poliisilla ja haukkuu minua lapselle. Väitti myös että lapset menevät joko huostaan tai hänen luo asumaan, ja tälläiset puheet aiheuttavat vain turhaa huolta lapselle. 

Tekisi mieleni sanoa lapselle että laittaa vaan estolle. En anna sen ukon loputtomasti jatkaa tuota paskanjauhantaa. Sen jutut ei oo muuttuneet mihinkään. 

Hän ei ole edes kiinnostunut oikeasti kuulemaan lasten kuulumisia vaan välittömästi alkoi uhkailut ym. Kun lapsi otti yhteyttä.  Lapsella on uusi numero ja hän nyt sitten antoi numeronsa isälleen. 

Vanhempi lapsista ei ole ollut enää aikoihin kiinnostunut pitämään yhteyttä isäänsä. 

Anraisitko oman lapsesi olla yhteydessä vanhempaansa joka ei tee muuta kuin uhkailee ja valehtelee lapselleen? 

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole yh

Vierailija
2/10 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukisin mielellään mielipiteitä tälläsestä tilanteesta. Kuinka kauan kuuntelisit vierestä kun lapsen vanhempi puhuu mitä sattuu ja jatkaa tuota uhkailujaan? 

Jouduin itse estämään tuon miehen puhelimessa koska vainosi vuosia lähettämällå satoja ääniviestejä, yhden yön aikana parhaimmillaan 40 ääniviestiä. 

Hän ei ole edes kysynyt lapselta normaalia kysymystä, että mitä kuuluu, vaan heti alkoi jauhanta. Ja lapsi kun laittoi viestin että heistä on siskonsa kanssa kiva asua täällä, niin isänsä vain vastas siihen että höpöhöpö. 

Eli ihan sama mitä lapsi sanoo, ei isäänsä kiinnosta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan parempi laittaa välit poikki.

Vierailija
4/10 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä mielipiteitä oikeasti odotat saavasi?

Et saa muuttaa, lapsen pitää muuttaa isälle jooooooooooo!!

?

Vierailija
5/10 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mitä mielipiteitä oikeasti odotat saavasi?

Et saa muuttaa, lapsen pitää muuttaa isälle jooooooooooo!!

?

Mielipidettä siitä kannattaako antaa lapsen pitää yhteyttä vanhempaansa jos vanhempi vain uhkailee ja kaikki viestit ja ääniviestit  on todella negatiivista puhetta lapselle. 

Olen yksinhuoltaja ja minulla on oikeus asua lasteni kanssa missä haluamme. 

Vierailija
6/10 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ole yh

Jos ap sanoo olevansa niin miten kiistät? Perustele. 

7/10 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En antaisi olla yhteydessä. Tai siis en kieltäisi sitä suoraan, mutta selittäisin lapselle, että isä on alkoholisti ja henkisesti sairas ja siksi niin täynnä vihaa ja katkeruutta, että helpommalla päästään, kun ei olla yhteydessä. Kyllä lapsikin sen tajuaa. 
Jos lapsi välttämättä haluaisi isälleen silti soitella niin en kieltäisi sitä. Haluaisin silti, että lapsi ymmärtää, että isä on sairas. Ehkä ulkopuolinen keskusteluapu lapselle voisi olla hyödyksi? Perheneuvola?

Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua

Vierailija
8/10 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ole yh

Jos ap sanoo olevansa niin miten kiistät? Perustele. 

Jaa se onkin tämä kyseinen henkilö tullut paikalle. 

Silloin kun oikeudesta tuli ilmoitus että sain yksinhuoltajuuden ja tämän tiedon sai myös mies, niin silti hän väitti minulle että en ole virallisesti yh. Ap

Vierailija
9/10 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkahattutäti kirjoitti:

En antaisi olla yhteydessä. Tai siis en kieltäisi sitä suoraan, mutta selittäisin lapselle, että isä on alkoholisti ja henkisesti sairas ja siksi niin täynnä vihaa ja katkeruutta, että helpommalla päästään, kun ei olla yhteydessä. Kyllä lapsikin sen tajuaa. 
Jos lapsi välttämättä haluaisi isälleen silti soitella niin en kieltäisi sitä. Haluaisin silti, että lapsi ymmärtää, että isä on sairas. Ehkä ulkopuolinen keskusteluapu lapselle voisi olla hyödyksi? Perheneuvola?

Onneks tää nuorempi ymmärtää aika hyvin että isänsä ei ole täysin terve. 

En ole halunnut suoraan kieltää, toivonut vain että hänkin lopettaa vaan yhteydenpidon niinkuin siskonsakin on tehnyt. 

Mutta jos tää nyt tuntuu vain jatkuvan, niin pakko tehdä jotakin. 

10/10 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääasia, että keskustelet asiasta lapsen kanssa ja että hän saa itse päättää. Älä painosta mihinkään suuntaan.

Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yhdeksän