Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos on viinaan menevä niin onko vähentäminen aina tuomittu epäonnistumaan?

Vierailija
12.07.2026 |

Ja ainoa vaihtoehto täysraittius? 

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei.

Vierailija
2/7 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi onnistua kumpikin. Henkilö itse tietää mikä toimii.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen minä ainakin onnistunut vähentämään.

4/7 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on viinaan menevä niin fiksuin valinta on täysraittius. Kun siis se viinaan menevyys tarkoittaa käytännössä, että jokainen alkoholiannos voi aloittaa uuden ryyppyputken.

Kun ei ota sitä ensimmäistäkään niin ei tule ryyppyputkea seuraamuksineen.

M60+

Vierailija
5/7 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sitä voi vähentää jos ei ole alkoholiongelmaa. Juo vaan vähemmän: harvemmin ja vähemmän kerralla.

Vierailija
6/7 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän juominen on itsensä jatkuvaa kiduttamista, jos aina kuitenkin tekisi mieli juoda enemmän. Täysraittius ei ole samanlaista kärvistelyä, kun siihen oppii.

Vierailija
7/7 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä koen olevani viinaanmenevä. Maistuu. 10 vuotta sitten maistui useamman kerran viikossa, mutta en ole ryyppyputkia pitänyt. esim aamusta alottanut juomista, tai "sillä se lähtee millä tuleekin" - tyyppisesti. 

Juon mieluusti itseni humalaan. Pieni känni on kivaa ja jos seurakin on parasta - minä itse! Saan viinipäissäni katsoa ja kuunnella ihan mitä haluan, enkä ole kenenkään silmän alla arvosteltavana. En ole kaatokännissä, vaan pystyn pitämään itsestäni huolen. Seuraava päivä menee väsymyksessä, mutta sen olen ottanut nyttemmin huomioon. Juon vaan suunnitellusti. Pahasta olosta en ole kärsinyt enää vuosiin, vain tuo perhanan väsymys.. 

Jos silloin join tottuneesti 3 kertaa viikossa. Nykyään juon kerran kaksi kuukaudessa. Viimeksi juhannuksena seuraavan kerran viikon päästä. Hankin lempiruokiani ja juomia tarpeeksi, sarjoja, keikkatallennuksia, youtube pätkiä... ja nautin kaksi vuorokautta vähintään omasta seurastani.

Näin elän nyt. En tavoittele täyttä raittiutta, vaan opettelen käyttämään alkoholia siten, että saan siitä oman nautintoni. Todella harvoin juon seurassa, koska en tykkää humalaisista. Liian moni mokaa ja selittelee mokiaan kännillä. Enkä diggaa kova äänisistä seurueista, joita mun kaverit on humalaspäissään. Moni on keski-ikäistyvä eläinkuosimamma, jotka voimaantuvat alkoholista. Ihania ihmisiä ovat, mutta en vaan jaksa heidän kännejään. :)

N54

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kahdeksan