Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voi kamala. Olen 42 ja tulossa mummoksi!

Vierailija
12.07.2026 |

Tytär 22v on nyt raskaana (vähän liian aikaisin mun mielestä!) ja oon nyt siis alkuvuodesta MUMMO! En oo yhtään valmistautunut tähän ja oon shokissa.

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 39 ja tytär täyttää 19, juuri oli puhetta tytön isän kanssa että ei sitten ihan hetkeen niitä lapsia kiitos. Onnea sinulle kuitenkin.

Menin naimisiin 22-vuotiaana ja äitini (joka oli itse ollut 22 saadessaan minut) sanoi että älä sitten tee lapsia, hän ei aio niitä hoitaa. Hän piti lupauksensa, vaikka kesti kuusi vuotta ennen kuin ensimmäinen lastenlapsi syntyi. Hän unohti että oli itse hoidattanut lapsensa omalla äidillään ja anopillaan. Nyt hän on vanha ja yksinäinen ja ihmettelee miksi lastenlapset eivät käy koskaan katsomassa.

Vierailija
22/43 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 42 ja tulossa äidiksi! 

Liian vanha jo, lapsi täysi-ikäistyy ja sinä siirryt haudan rauhaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Molemmat ootte olleet nuorina huithapeleita, ja sellainen tulee lapsenlapsestasikin, jos on tyttö.

Kyllä siitä voi tulla huithapeli vaikka olisi poikakin.

Totta. Mutta raskaaksi ei tule.

Mutta isäksi voi tulla jo teininä.

Vierailija
24/43 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh! Ihan hieno homma - noin sitä pitää. Just oikea ikä. Olin itse myös 22 ja molemmat vanhempani olivat 21 v kun saivat minut. Lapseton elämä alkaa sitten heillä sinun iässäsi. Sitten voi taas tehdä niitä juttuja jotka jäivät tekemättä 20-40 v. 

Vierailija
25/43 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakaan et ole henkisesti kypsä. Kirjoitat kuin 14 v.

Vierailija
26/43 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtavaa. Kun nuorena tekee. Niin ehtii monenmoista. 

Vierailija
27/43 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mä olisin ollut onnellinen jos olisin tehnyt ensiraksun kanssa vaikka yhden vahinkolapsen. Nyt vtuttaa olla saman ikäinen kuin sinä ja nuorin 3v. Ja liuta muita lapsia. Ei siinä, rakastan heitä mutta ei ihan jaksaisi aina enää tällä iällä. Parempi nuorena.

Vierailija
28/43 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 39 ja tytär täyttää 19, juuri oli puhetta tytön isän kanssa että ei sitten ihan hetkeen niitä lapsia kiitos. Onnea sinulle kuitenkin.

Menin naimisiin 22-vuotiaana ja äitini (joka oli itse ollut 22 saadessaan minut) sanoi että älä sitten tee lapsia, hän ei aio niitä hoitaa. Hän piti lupauksensa, vaikka kesti kuusi vuotta ennen kuin ensimmäinen lastenlapsi syntyi. Hän unohti että oli itse hoidattanut lapsensa omalla äidillään ja anopillaan. Nyt hän on vanha ja yksinäinen ja ihmettelee miksi lastenlapset eivät käy koskaan katsomassa.

Kyllä näitä tarinoita on kuultu. Minun äitini on hoitanut itse kaikki lapsensa ja niin olen minäkin. 

Vierailija
29/43 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heh! Ihan hieno homma - noin sitä pitää. Just oikea ikä. Olin itse myös 22 ja molemmat vanhempani olivat 21 v kun saivat minut. Lapseton elämä alkaa sitten heillä sinun iässäsi. Sitten voi taas tehdä niitä juttuja jotka jäivät tekemättä 20-40 v. 

Tuo on noloa. Nuoruus kuuluu elää nuorena. 

Vierailija
30/43 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehkää ne lapset nuorena. Oikeesti.

T. Kokemus

Vierailija
31/43 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lasten ohessa voi omaakin elämää ylläpitää ja se onkin ihan tervettä. Vapaus alkaa kasvamaan kun lapset kasvavat.

Vierailija
32/43 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Molemmat ootte olleet nuorina huithapeleita, ja sellainen tulee lapsenlapsestasikin, jos on tyttö.

Kyllä siitä voi tulla huithapeli vaikka olisi poikakin.

Totta. Mutta raskaaksi ei tule.

Mutta isäksi voi tulla jo teininä.

Kyllä kyllä.

Vierailija
33/43 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

22v. liian aikaisin? Sinä sait 20v.

Vierailija
34/43 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakaan et ole henkisesti kypsä. Kirjoitat kuin 14 v.

Mikä sua vaivaa? Aggressio?

Vierailija
35/43 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on noloa. Nuoruus kuuluu elää nuorena. 

Elämää voi elää lapsenkin kanssa. Lapsi pitää vielä liikkeessäkin.

Vierailija
36/43 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No se ei kyllä ole enää yli nelikymppisenä sama asia elää menetettyä nuoruuttaan, kuin että elää nuoruutensa nuorena.

Vierailija
37/43 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tehkää ne lapset nuorena. Oikeesti.

T. Kokemus

Valkor.oska siellä puhuu.

Vierailija
38/43 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset