Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saiko viime vuoden pääomatuloista kaavamaisen työhuonevähennyksen

Vierailija
11.07.2026 |

Olin siinä uskossa, että ei saanut, mutta tekoäly väitti toista.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietäviä/sijottajia?

Vierailija
2/9 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et katso suoraan verottajan sivuilta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös työhuonevähennykset tule ansiotuloihin.

Vierailija
4/9 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi et katso suoraan verottajan sivuilta?

https://www.vero.fi/henkiloasiakkaat/vahennykset/tulonhankkimismenot/ty…

Vierailija
5/9 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kysymys ap. Pitääkö sitä jotenkin hakea tai siis olla todistuksia tai jotain?

(tämä vuoden kohdalta se on multa ohi, mut ens vuonna sitten eli meni jo viime vuonna yli sen 1000e; nyt olen alkanut lunastelemaan .... pieniä summia).

Vtt. tuo trump - aina kun se juippi jotain "päättää", niin multa häviää sijoituksista ......  :(

Vierailija
6/9 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös työhuonevähennykset tule ansiotuloihin.

Myös pääomatuloista voi tehdä työhuonevähennyksen, mutta se vaatii sen, että on tehnyt kotonaan pääomatulojen eteen muutakin kuin muutaman osakekaupan.

Vierailija
7/9 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä kysymys ap. Pitääkö sitä jotenkin hakea tai siis olla todistuksia tai jotain?

(tämä vuoden kohdalta se on multa ohi, mut ens vuonna sitten eli meni jo viime vuonna yli sen 1000e; nyt olen alkanut lunastelemaan .... pieniä summia).

Vtt. tuo trump - aina kun se juippi jotain "päättää", niin multa häviää sijoituksista ......  :(

Pitää merkitä veroilmoitukseen. Mutta tosiaan työhuonevähennys pääomatuloista vaatii sen, että on käyttänyt kotiaan jotenkin pääomatulojen hankkimiseen. Pelkkä osakekauppojen teko kotoa käsin ei riitä vähennykseen.

Ja kaavamaista työhuonevähennystä ei voi enää tehdä vuodelta 2026, vaan voit vähentää vain todelliset kulut.

Vierailija
8/9 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitää merkitä veroilmoitukseen. Mutta tosiaan työhuonevähennys pääomatuloista vaatii sen, että on käyttänyt kotiaan jotenkin pääomatulojen hankkimiseen. Pelkkä osakekauppojen teko kotoa käsin ei riitä vähennykseen.

Ja kaavamaista työhuonevähennystä ei voi enää tehdä vuodelta 2026, vaan voit vähentää vain todelliset kulut.

Tein nyt viime vuodelta vähennyksen tosiasiallisten kulujen mukaan, koska olin päässyt siihen käsitykseen, ettei kaavamaista enää hyväksytä. Nyt näyttää siltä, että ensi vuonna kaavamainen taas hyväksyttäisiin.

Kyllä se läpi meni viime vuodelta ja kaavamaiset sitä edeltäviltä, on vain helpompaa laittaa kaavamaisen mukaan.

Pääomatulojen määrä myös vaikuttaa tähän vähennykseen, ei vain kauppojen määrä tai passiivinen omistaminen.

Ap

Vierailija
9/9 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata antaa trumpin vaikuttaa omaan sijoituskäyttäytymiseen.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän seitsemän