Chatgpt on välillä melko omituinen.
Minä muutama päivä sitten ihmettelin siellä, että miksi minua väsyttää jo vähän yli 20 illalla, kun yleensä menen kello 22 nukkumaan. Chatgpt sitten ehdotti, että minun täytyy ottaa yhteyttä lääkäriin, että minulta voidaan tutkia onko minulla esim. anemia, kilpirauhasen vajaatoiminta, uniapnea jne.
Kommentit (7)
No eihän tuo epätosi ehdotus ole, mutta ihminen ymmärtänee, että yksi päivä ei vielä tarkoita mitään eikä ole tarkoittamatta.
Vierailija kirjoitti:
Ja tuossa oli omituista mikä?
Ihmisellä on yhtenä päivänä vähän tavallista aikaisemmin väsymystä ja se tarkoittaa muka heti sitä, että hänellä on uniapnea tms.
Luulen, että tekoäly on tarkoituksella opetettu olemaan ylihuolehtivainen ja neuvomaan ottamaan yhteyttä lääkäriin, jottei tulisi tilanteita joissa tekoälyn mukaan kyse ei ole mistään vakavasta, mutta lopulta se olisikin joku vakava juttu.
Oudointa on ettet tottele keinoälyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmisellä on yhtenä päivänä vähän tavallista aikaisemmin väsymystä ja se tarkoittaa muka heti sitä, että hänellä on uniapnea tms.
Siis miksi sitten kysyit siltä? Totta kai se keksii jotain sanottavaa, kun kysytään.
Se on nykyään ylivarovainen, ettei tule mitään oikeusjuttuja kuten on jo tullut.