Lomaraha matalapalkkalaisilla, paljonko tulee extraa tilille?
Sosiaali-ja terveysalan, kasvatusalan ihmiset joilla peruspäivätyö eli ei ilta/yö-lisiä vaikuttamassa lomarahan määrään.
Kommentit (31)
Nuo ei ole mitään matalapalkka-aloja.
Vierailija kirjoitti:
Millaisilla bruttotuloilla saatte lomarahaa 500-1000€?
Mielestäni alle 2000€ lomarahasumma on aika pieni...
Itse saan n.3000€ ja se suht ok.
Sulla on sitten liksa 6t eur
Vierailija kirjoitti:
Minulle brutto 4800, netto 2900.
Ai lomaraha? Palkkasi on siis n. 10t/kk
Vierailija kirjoitti:
Nuo ei ole mitään matalapalkka-aloja.
Ei vai?
Yleisessä tiedossahan se on, että esim.varhaiskasvatuksessa palkat huonot.
Mulla on bruttopalkka 1900-2100 €/kk. Eli lomaraha ei ole suuri. Olen yksineläjä ja taloudellinen ihminen, niin tapana on aina ollut laittaa lomarahasta puolet säästöön. Tänä vuonna laitan koko summan säästöön. Eli tähän kesään ei kuulu kavereiden kanssa vuokamökkeilyä eikä terasseilla istuskelua.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on bruttopalkka 1900-2100 €/kk. Eli lomaraha ei ole suuri. Olen yksineläjä ja taloudellinen ihminen, niin tapana on aina ollut laittaa lomarahasta puolet säästöön. Tänä vuonna laitan koko summan säästöön. Eli tähän kesään ei kuulu kavereiden kanssa vuokamökkeilyä eikä terasseilla istuskelua.
Mitä teet työksesi, onko täysi työaika? 2000€/kk bruttopalkka kuulostaa äärimmäisen pieneltä summalta, siis täysiaikaisesta työstä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on lomaraha 4600 € brutto ja netto 2950 €. Kuukausipalkkani (brutto) on 6400 €, mutta olen ollut samalla työnantajalla yli 30 vuotta, joten laskennallisia lomapäiviä on paljon ja koko vuoden lomarahat maksetaan heinäkuussa. Nuo lomarahat ovatkin ainoa hyvä puoli teoriassa pitkästä lomasta, sillä työaikani lasketaan tunteina vuodessa, ja vuosituntimääräni on täsmälleen sama kuin nuoremmilla työntekijöillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on lomaraha 4600 € brutto ja netto 2950 €. Kuukausipalkkani (brutto) on 6400 €, mutta olen ollut samalla työnantajalla yli 30 vuotta, joten laskennallisia lomapäiviä on paljon ja koko vuoden lomarahat maksetaan heinäkuussa. Nuo lomarahat ovatkin ainoa hyvä puoli teoriassa pitkästä lomasta, sillä työaikani lasketaan tunteina vuodessa, ja vuosituntimääräni on täsmälleen sama kuin nuoremmilla työntekijöillä.
Miksi kommentoit tässä ketjussa??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kommentoit tässä ketjussa??
Tämä oli kommentti kirjoittajalle, jonka mukaan pitäisi olla 10 000 euron bruttopalkka, jotta lomaraha voisi olla noin suuri.
tonni käteen