Onko puoli litraa vodkaa viikossa kohtuudella juontia?
Joskus juon pieniä määriä päivittäin, joskus säästän viikonlopulle kaikki, mutta yleensä keskiarvo on puoli litraa vodkaa viikossa. Onko ok määrä? Juon vodkashotit aina ruoan kanssa, en juo tyhjään mahaan sitä, jos se jotenkin auttaa.
Kommentit (6)
Vierailija kirjoitti:
Oletko keskustellut asiasta omalääkärisi kanssa, mitä mieltä hän on asiasta, vai leimaako hän sinut kaappijuopoksi?
[minä vaan kysyn]
En halua puhua asiasta lääkäreille, en halua alkoholistin leimaa, ja kaikkia ongelmia mitä siitä voikaan seurata. Ap
On todellakin, itse juon 3 litraa joka viikonloppu.
Ei tuo vielä ole liikaa, eli on se ihan kohtuullinen ja ei-haitallinen määrä - aivan eritoten viikon jokaiseksi päiväksi hajautettuna.
Karkean päässälaskutoimitukseni mukaan tuo tekee alle 8 cl eli alle kaksi laskennallista ravintolamittaa / ns. keskiolutta (pieni pullo / tölkki / hanaolut) vuorokaudessa.
Omasta olostaan sen tuntee: jos on edes pienikin krapulan aavistus tai uni huononee ja on väsymys päivällä, on ottanut edellisenä iltana vähän liikaa.
Jos sensijaan otat tuon koko puolen litran viikkokiintiön viikonlopun kahtena iltana, määrä on aiheuttaa elämänlaadun heikkenemistä.
Ja tuo on hyvä, ettet juo tyhjään mahaan: noin kuuluukin tehdä, että on syönyt ainakin vähän pohjalle ennen shotin ottoa, tai ottaa vasta jälkiruuaksi.
Smirnoff-Sepe
En osaa sanoa, mutta joku kantaa tyhjiä puolen litran viina- ja vodkapulloja keittiööni. Perjantaina toisinaan haen itse täyden sellaisen, ja seuraavana perjantaina niitä löytyy keittiöstä vähintään seitsemän tyhjää. 🤔
Oletko keskustellut asiasta omalääkärisi kanssa, mitä mieltä hän on asiasta, vai leimaako hän sinut kaappijuopoksi?
[minä vaan kysyn]