Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hassua miten oivalsin tämän vasta. Jos jonkun seurassa on hyvä olla ja jopa kokee rakastuneensa, niin sen ei tarvitse johtaa mihinkään.

Vierailija
09.07.2026 |

Olen ihastunut useita kertoja elämäni varrella. Monesta niistä muototui jonkinlainen suhde, tapailusuhde tai jopa parisuhde. Sehän on ollut ihan oletuksena, että jos ihastuu ja vastapuoli osoittaa myös kiinnostusta niin mieli ja opitut yhteiskunnalliset tavat jo suorastaan vaativat, että sen pitäisi johtaa johonkin tai sitten katkaista kokonaan, ns. "unohtaa" ja siirtyä seuraavaan. 

Olen ollut nyt aika voimakkaasti ihastunut erääseen ihmiseen ja tuntenut ihan valtavaa turhautumista koko sen ajan mitä olen ollut ihastunut tähän ihmiseen. Sillä hän antaa vastavuoroisesti myös selvästi käytöksellään ymmärtää, että hänkin pitää minusta. Joka on ollut ihanaa, yhteys on ollut erittäin mielenkiintoista välillämme. Olen kuitenkin tehnyt päässäni ongelman tästä, sillä tavalla, että olen suorastaan päässäni vaatinut, että tämän pitäisi johtaa johonkin tai sitten lakkaan olemasta tämän ihmisen lähellä. Vasta ymmärsin, ettei mitää todellista ongelmaa edes ole. Ei ole mitään mitä minun pitäisi mielessäni vaatia tältä ihmiseltä tai suhteelta. Todellisuudessa tämä saa olla mitä se on ja se sitten jatkuu luonnollisella tavallaan miten vain. 

Ei minulla aiemmin ollut ollenkaan tällaista ajatusta tai autuutta asian suhteen. Yhtäkkiä ymmärsin, että kaikkihan on oikeasti todella hyvin ja minulle oli tärkeää oivaltaa se, että yhteys saa soljua vapaasti ja tahdonkin, että se pysyy aitona ja sellaisena kuin se luonnostaan on. 

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on juurikin noin. 

Vierailija
2/25 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen jälkeen kun sä ymmärrät vielä sen symbolisen puolen että sillä koko asialla ei välttämättä ole mitään tekemistä edes sen toisen ihmisen kanssa, sä oot ymmärtäny jotain todella syvää elämästä ja itsestäs. Se toinen voi olla katalysaattori sille mihin sua itseäs kutsutaan. Olen kirjoittanut tästä monesti. Sua kutsutaan soturin tielle etkä sä välttämättä edes osaa pistää palasia yhteen ja hypätä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni kävi niin, että romanttisen ja platonisen suhteen välimailla ollut suhde ihanaan, mutta varattuun tyyppiin katkesi juuri siksi, että olisin halunnut (en vaatinut mitään, mutta tein selkeän ehdotuksen siihen suuntaan) sen johtavan johonkin. Pelkästään järjellä ajateltuna ei sen olisikaan pitänyt johtaa.

En vain halunnut jatkaa näyttelemistä, että olemme vain ystäviä, kun itse olin jo siinä vaiheessa umpirakastunut, eikä kysymyksessä ollut joku ohi menevä ihastus. Meitä nyt ei vain oltu tarkoitettu yhteen ja sen kanssa pitää elää.

Vierailija
4/25 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva että joku ajattelee samoin! Elämää se vain on, sinulla ja minulla ei synkkää ja ikävää!

Vierailija
5/25 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen jälkeen kun sä ymmärrät vielä sen symbolisen puolen että sillä koko asialla ei välttämättä ole mitään tekemistä edes sen toisen ihmisen kanssa, sä oot ymmärtäny jotain todella syvää elämästä ja itsestäs. Se toinen voi olla katalysaattori sille mihin sua itseäs kutsutaan. Olen kirjoittanut tästä monesti. Sua kutsutaan soturin tielle etkä sä välttämättä edes osaa pistää palasia yhteen ja hypätä. 

Olen itseasiassa ymmärtänyt tämän jo. Pidän toisia ihmisinä peileinä. Opin itsestäni muiden kautta. Etenkin tällaisissa tilanteissa joissa nousee voimakkaita tunteita käsiteltäviksi. Kun suurin tunnemyllerrys laantuu niin pystyn objektiivisesti tarkastelemaan tilannetta ns. lintuperspektiivistä zoomaillen, että mitä juuri tapahtui. Yritän oppia tuntemaan itseni ja tietenkin sen mitä elämä opettaa. Ap 

Vierailija
6/25 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

.

Tämä. 6/5. Etenkään (nuorehko) mies ei välttämättä ihan heti ole valmis oivaltamaan tai hyväksymään sitä, 

että joku nainen olisi hänen elämäänsä > vain 'katalyytin' asemaan 

saapunut > evolution booster,

luonnonvoima. Eli ei seksuaalinen/

romanttinen kumppani 🤨🤨🤨

.

vaan >>> jotain aivan muuta. E

.

Vierailija
7/25 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet siis tyrkky, jota hän pitää varalla. Tosi diippii.

Vierailija
8/25 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pierettää.

Vierailija
9/25 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää menkö kevytsuhteisiin. Miksi antaisi jonkun käyttää itseään fyysisesti tai toinen dumppaa jotain energiaa. Jos tuntee ihmistä tietää minkälainen voi olla.

Vierailija
10/25 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, oletko siis läheisriippuvainen, eikö tuon tunteen soisi olevan molemminpuolista?

Vierailija
11/25 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, kyllä elämä varmasti helpottuu huomattavasti kun ei suhtaudu pakkomielteisesti/yrittäen kontrolloida sitä miten vaikkapa jokin ihmissuhde kehittyy. "Herran haltuun" sanottiin joskus, mikä tarkoittaa juuri sitä että egoistisesta kontrolloimisesta kannattaisi pyrkiä pois. Kaikki ei elämässä mene omien halujen mukaan, koska kaikkea ei voi kontrolloida

Vierailija
12/25 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on soturin tie? 

-eri

Vierailija
13/25 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, eiköhän ne joihin olet rakastunut löydä jonkun toisen ihmisen kuin sinä.

Vierailija
14/25 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, kyllä elämä varmasti helpottuu huomattavasti kun ei suhtaudu pakkomielteisesti/yrittäen kontrolloida sitä miten vaikkapa jokin ihmissuhde kehittyy. "Herran haltuun" sanottiin joskus, mikä tarkoittaa juuri sitä että egoistisesta kontrolloimisesta kannattaisi pyrkiä pois. Kaikki ei elämässä mene omien halujen mukaan, koska kaikkea ei voi kontrolloida

Ei miestä pyssyllä saa. Tämä ei ole mikään uusi oivallus.

Vierailija
15/25 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, eiköhän ne joihin olet rakastunut löydä jonkun toisen ihmisen kuin sinä.

Pointti tais mennä ohi

Vierailija
16/25 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
17/25 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi olla ajatukset niin samanlaiset...

Vierailija
18/25 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mulla on kirjaimellisesti tää sama! Välillä pannaan, mutta ei sen tarvi johtaa parisuhteeseen. Voidaan olla ihan vaan kavereita miehen kanssa. Jos elämäni rakkaus tulee joskus vastaan, niin sitten pitää kysyä haittaako tämä meidän ystävyys.

Vierailija
19/25 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kaksi tollasta ihastusta enkä halua pilata ns. mukavaa juttuseuraa turhilla kuvitelmilla. Nämä kaksi on suunnilleen ainoot miehet, jotka pysähtyy muuten vaan juttelee ja moikkaa kauempaakin. Haluaisin sen omastaa ihastumisesta huolimatta pysyvän vaan sellaisena. 

Vierailija
20/25 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisinpa mäkin tajunnut vähän aikaisemmin..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän yksi