Marjakoijareiden vinkuna alkaa ottaa päähän: "Kotimainen mustikkamehu voi loppua kesken" !!!
No voi voi. Olisiko kannattanut kohdella työntekijöitä paremmin, olisiko?
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väittävät, ettei suomalaiset suostu poimimaan. No vttu maksakaa palkkaa, niin aivan varmasti löytyy porukkaa kesätöihin.
Jos joku maksaisi riittävän hyvää palkkaa että suomalaisetkin lähtisivät poimimaan niin marjat olisivat kultaakin arvokkaampia.
Maksaahan ne marjat nytkin "mansikoita", vaikka orjapalkalla niitä keräillään. Eiköhän se marjatilallinen vedä hyvät rahat välistä. Poimikoot jatkossa itse, jos ei poimijoille halua maksaa.
Jos kotimainen mustikkamehu loppuu kesken, niin juodaan ruotsalaista. Se nyt on muutenkin parempaa.
Mikä on "coopin valikoima" ? Se on s-ryhmän omistama brändi, eli heidän valikoimaansa, laita s-ryhmälle palautetta.
Itse pilasivat jutut orjatyöllä ja palkat maksamatta, keskitysleiri olosuhteet, sitten itketään kun ei ole marjanpoimiat oikein kiinnostuneet heidän kusetuksiin.
Pellot täyteen pensasmustikkaa ja koneellinen poiminta yms. Piipertämistä tuo metsästä noukkiminen muuhun kuin omaan tarpeeseen.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on "coopin valikoima" ? Se on s-ryhmän omistama brändi, eli heidän valikoimaansa, laita s-ryhmälle palautetta.
Coop on kylläkin pohjoismainen brändi, eikä suinkaan S-ryhmän omistama.
Vierailija kirjoitti:
Ihminen pärjää aivan hyvin vaikka koko elämänsä ilman marjan marjaa. Itse syön vain sen verran mitä poimin, ja se ei ole paljon. Puolukkaa menee enemmän mutta se on myös nopeampi poimia.
Näin on, en ole enää vuosikausiin kerännyt marjoja myyntiin.Sopivasti pominen , mustikat ja puolukat sadon mukaan, hillat saa jäädä jänkälle niitä en enää poimi, no ehkäpä kuitenkin kilon se on siinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eh, no en ota vastuuta siitä että et ymmärrä lukemaasi osuustoiminnallisista omistajista, s-ryhmä omistaa siitä 25% eli on Suomessa sen omistaja https://www.cooptrading.com/who-we-are/our-partners/
Vierailija kirjoitti:
Ihminen pärjää aivan hyvin vaikka koko elämänsä ilman marjan marjaa. Itse syön vain sen verran mitä poimin, ja se ei ole paljon. Puolukkaa menee enemmän mutta se on myös nopeampi poimia.
Kyllähän ne marjat on hyvästä ruokavaliossa ihan tutkitusti, mutta jokainen pärjää ilman mehuja, hilloja ja keittoja. Ne vähäiset marjat sitten vaan pakasteena tai kuivattuna ja jauhettuna myyntiin, niin tulevat terveellisessä muodossa käyttöön.
Vierailija kirjoitti:
Väittävät, ettei suomalaiset suostu poimimaan. No vttu maksakaa palkkaa, niin aivan varmasti löytyy porukkaa kesätöihin.
Suomalaisethan poimii koko ajan, myyvät vain itse mustikkansa suoraan.
Vierailija kirjoitti:
Löysin viime talvena ruotsalaiset Coopin mustikat. Maksoi paljon vähemmän kuin kotimaiset. Vielä kun Coop ottaisi valikoimaansa ruotsalaista mansikkaa.
Luuletko, että ne halvemmat mustikat on kerätty jotenkin reilummissa olosuhteissa? Tietty jos vain hinta kiinnostaa, niin tuossa on hyvä vaihtoehto. Itseä ei kiinnosta paskaisin käsin paskaisissa olosuhteissa poimitut minkään maalaiset marjat, todella ihmetyttää, että joku noita ostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, yllättäen suomalaiset ei myy kartellin päättämillä hinnoilla. Mistä tietenkin looginen johtopäätös on, ettei suomalaisia koko työ kiinnosta, joten poimijat on aivan pakko lennättää toiselta puolelta maailmaa, eikö vain. Tai muuten tässä kohtaa perikato, kun mustikkamehu voi loppua.
Vierailija kirjoitti:
Onko vankilassa oma osasto näille?
Luultavasti koska muuten alkaisivat yrittää heti hyväksikäyttää muita, ja saisivat jatkuvasti selkäsaunoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eh, no en ota vastuuta siitä että et ymmärrä lukemaasi osuustoiminnallisista omistajista, s-ryhmä omistaa siitä 25% eli on Suomessa sen omistaja https://www.cooptrading.com/who-we-are/our-partners/
Haiskahtaa kommunismilta.
Tunnen tasan yhtä paljon sympatiaa marjayrittäjiä kohtaan kuin velkavipu-asuntosijoittajaa joka itkee kun ei löydä vuokralaisia tai kun joku jätti vuokrat maksamatta
Hommahan toimii samoin kuin Uudenkaupungin autotehtaan rekrytoinnit, kun ollaan saatu uusi automalli valmistettavaksi.
Ensin jututetaan TEMin porukoita huutavan työvoimapulan ratkaisemiseksi. Sitten avataan vuokravälittäjän kautta työpaikkoja nettiin (eivät siis hae juuri itse) ja samaan aikaan lehdistökampanja, kuinka kenellekään ei työ kelpaa ja työvoimapula suorastaan karjuu. Heti perään työkkärit laittavat ennalta valmistellut työtarjoukset työttömille.
"Työtarjous"han on todellisuudessa siis käsky hakea osoitettua paikkaa karenssin uhalla, ei varsinainen työtarjous. Saadaan kivasti pidettyä palkat aisoissa.
Tämän kaavan mukaan, nyt kun lehdistökampanjointi on jo käynnissä, seuraavaksi lähtee osoitukset työttömille. Ei tarvitse olla kummempi ennustaja sanoakseen, että karenssit paukkuvat, vaikka selittelisi jo keräävänsä marjoja ja myyvänsä ne itse. Ne kun menevät silloin "väärää reittiä". Toinen tapa on alkaa leimata itse marjansa myyvät yrittäjiksi, jolloin tässäkin tapauksessa saadaan ulos työvoimasta.
Periaatteessahan tämä on kaikkien etu, eli firmojen, yhteiskunnan ja kuluttajien, PAITSI tietenkään työttömien, mutta näiden huuteluistahan ei kannata eikä tarvitse mitään välittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maa täynnä opiskelijoita, työttömiä ja eläkeläisiä. Sieltä ei vissiin sitten kukaan kelpaa heille töihin?
Luiletko että suomalaiset lähtisivät marjoja poimimaan. Ja jos lähtisivät palkan pitäisi olla niin suuri ettei kenelläkään olisi varaa heidän poimimiaan marjoja ostaa.
Aika paljon tuolla Tori.fissä on Mustikkaa tarjolla. Varauksia ottavat jo vastaan.
Kyllä monet Suomalaiset poimivat marjoja. Nuorista harvempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin tuollaista "Välistävetäjää" edes tarvitaan.
Ihminen poimii marjat ja myy suoraan ne pois ilman "Marjayrittäjää".
Metsänomistajana olen pelkästään iloinen siitä, että metsässäni ei ole töissä ketään, jota en tunne. On kummallista, että joku voi palkata väkeä keräämään jokaisenoikeudella marjoja metsistä eli maanomistaja tarjoaa maksutta työtilat ja tuotteen, yrittäjä keruuttaa marjat.
Mustikka tai puolukka eivät ole mikään perusoikeus. Jos niitä haluaa, voi poimia itse tai ostaa yksityiseltä poimijalta. Jos meillä ei ole ensi talvena tarjolla mustikkamehua tai puolukkajugurttia, niin kyse ei ole isosta ongelmasta. Teollisuus voi korvata marjat esanssilla ja punajuurivärillä.
Sittenhän loppuu voi voi