HU: Ihmisiä jäänyt yli kuukaudeksi jumiin kerrostaloon Helsingissä
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/ef9d8ff4-bcc9-4bb8-93e6-b808750d13ba
"Harvinainen hissimalli, varaosien saanti kestää.... Asiasta on tiedotettu"..selittää taas HEKA.
Eikö HEKAN kuuluisi jo järjestellä niille liikuntarajoitteisille jo väistöasuntoa remontin ajaksi, eikä selitellä, että on tiedotettu?
Ja miten tämä HEKA tuntuu nousevan jatkuvasti esiin negatiivisessa mielessä?
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en maksaisi vuokraa tuolta ajalta.
ja maksaisit mieluummin perintätoimistolle ja kulut?
itsepäinen saa olla, mutta yleensä siitä kärsii vain itse.
jos vuokrasopimuksessa mainitaan hissi niin silloinhan sopimus ei ole validi.
Ainoastaan silloin, jos kohdetta on erikseen markkinoitu esteettömänä, voi saada vuokranalennusta sille ajalle, kun hissi on pois käytöstä mikäli tilanne ei jatku kuukausia.
Onhan se älytöntä, mutta hissin puuttuminen ei ole merkittävä asumishaitta.
Onko Koneen hissejä? Meidän talossa viime kesänä 45-vuotias hissi temppuili myös usean kuukauden ajan, välillä se oli muutamia viikkoja kerrallaan käyttökiellossa. Syynä oli joku harvinaisempi varaosa, ekaksi kai laittoivat väärän varaosan. Tuota varaosaa piti ilmeisesti etsiä maailmoja myöten. Nyt on se hissi ollut kunnossa viimeisen vuoden, kop kop.
Vierailija kirjoitti:
Liikuntavammaiset tulee lähettää maalle tyhjiin rivitaloasuntoihin asumaan.
näin pyörätuolia käyttävänä mielellään kiitos. itse asun alimmassa kerroksessa olisi yhtä stressiä aina juuri tuota miettiä, jos hissi hajoaa.
edellisessä asunnossa kävi näin ja muutenkin muutin siihen ennen kuin joudun pyörätuoliin ja kun jouduin pyörätuoli ei mahtunut hissiin joten en ilman apua päässyt alas. kävin kerran kuukaudessa ulkona.
kerran jäin pihalle, kun hissi hajosi ja toisen kerran lääkäri aika peruuntui, koska hissi oli rikki.
en ymmärrä miten muut pyörätuolilla liikkuvat koskaan haluaa ottaa riskiä muuttaa ylemmäs. tulipalon sattuessa joutuu odottamaan palokuntaa joka raahaa alas no mitäpä se haittaisi vaikka vammainen kuolee palo kaasuihin kun ei vammais taksissakaan haittaa vaikkei ole turvavyötä kun asiakashan on jo halvaantunut.
Vierailija kirjoitti:
Meillä Hekan asunnossa hissi oli rilki 3 kuukautta joten eihän tuo vielä mitään! Lakimiehellä uhkailun tuloksena sain lopulta vuokraan alennusta mutta naapuri ei, vaikka sama kerros. Kannoin jalkakipuisena koiraa 3xpäivässä ulos ja ylös vitoskerroksesta.
Ja heka ei tiedottanut yhtään mitään!
Eikö koira uskalle itse kulkea portaissa vai mikä oli? Oma terrierini pinkoo portaat kovaa vauhtia.
Lisäksi sinä sinne joukkoon noita hoitamaan. Kaikki voittavat.