Antaisitteko kiusaamisen anteeksi?
Jos teitä ei puolustettu kiusaamiselta tai pyydetty mihinkään koulun ulkopuolella mukaan. Mulla ei kaveri puolustanut, ite liian ujo
Kommentit (25)
En tule varmaan ikinä antamaan anteeksi kiusaajille, jotka esim. antoivat lumipesuja ja pyörittelivät reppua kurassa.
Mua kiusattiin ala ja yläasteella. Suljettiin porukan ulkopuolelle ja yksin sain olla välitunnit mutta anteeksi olen antanut vaikka ei kukaan olekaan pyytänyt
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Narsisti on se, joka omaa huonoa itsetuntoaan paikkaa kiusaamisella ja usuttaa siihen muitakin, jotta tuntisi olonsa ja likaisen ja valheellisen minänsä muita paremmaksi. Jotkut kiristävät jopa kumppaniaan kiusaamaan naisia, jotka narsku kokee uhaksi. Kiusaaminen ja toisen kaltoinkohtelu on narsistille merkki lojaalisuudesta, sitoutumisesta ja rakkaudesta, eikä mikään red flag. Sillä hän keulii, sillä se ylpeilee, soittelee ilkeitä puheluja, joissa kertoo, miten vain häntä rakastetaan ja mitä muut ovat valmiit tekemään hänen puolestaan.
Sitten vasta pääsee poru, jos häntä itseään on huijattu tai kohdeltu väärin, lapsikin nimetty kiusatun ja horotellun narsistin ulos savustaman naisen lapsen mukaan.
Narsismin kirjo on laaja. Persoonallisuuden kipupiste on hirvittävän herkkä itsetunto. Marttyyrius on selviytymiskeino hauraan minuuden ja huonon itsetunnon kanssa. Siinä missä klassinen narsisti pönkittää itseään ylimielisyydellä, vähemmän tunnettu narsistityyppi käyttää voimavaranaan haavoittuvuutta.
Keino mikä keino, kunhan saa käyttää valtaa muihin ja valehdella menneet ja nykyisyyden itselleen sopivaksi kulissiksi.
Vierailija kirjoitti:
En anna koska ei sitä pysty unohtamaankaan. Jos tilaisuus avautuu niin taatusti kostan kokemani vaikka tuosta jo vuosikymmeniä onkin aikaa.
Kiusaaminen pilasi elämäni joten on oikeus ja kohtuus, että kiusaajalle käy samoin.
Millä tavalla kostat?
En todellakaan anna kiusaamista anteeksi. Sellaisista ihmisistä tulee minulle ilmaa.