Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jaksaisitteko matkustaa linja-autossa 12h?

Vierailija
06.07.2026 |

Kamppi-Rovaniemi?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysymys nro 2.: onko parempi matkustaa päivällä klo 7-18 vai yöllä klo 20-19. Mulla ei ole kovin kummoiset unenlahjat.

päivällä turvallisempaa, kun valoisassa kuski näkee paremmin ja pidemmälle

Vierailija
22/28 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen matkustanut ulkomailla, mainio tapa nähdä, miten maisemat muuttuvat maan halki. Suomessa voisi käydä tylsäksi.

Keski-Euroopassa kiva kun parissa tunnissa saattaa ehtiä toisen maa rajalle, Suomessa ei pääse edes Jyväskylään asti Helsingistä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuljettajaa vaihdetaan välillä, jotta pakolliset lepotauot täyttyy.

Itse olen parikymppisenä matkustanut Hesasta lappiin 12 h bussilla. Toisaalta tuolloin matkustin myös Varsovaan bussilla. Ja toisella kerralla Utrechtiin Hollantiin.

Nykyään ikää sen verran, et en ehkä lähtisi. Sisko matkusti nelikymppisenä, ja ymmärsin, et oli vähän rankka reissu.

Vierailija
24/28 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mielelläni. Töissä kyllä useinkin ajan tuon pituisen työvuoron. Mutta kärsin pahasta matkapahoinvoinnista jos en itse aja, joten mieluiten välttäisin noin pitkää bussimatkaa.

Vierailija
25/28 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus nuorena tuli matkustettua Lätässä/Lättähatulla ..... 11 tuntia. Kyllä bärse oli märkä. Alussa jaksoin katsella maisemia, mutta sitten se väsy iski ja pilkin = nukahtelin. Selvintäpäin eikä edes krapula.

Pieksästä lähdettiin, lättä sai sen matkanopeuden: n. 90 km/h. Mietin, et haa, kohta oon taas kotona! Heti jo jarrutti ja pysähtyi: katoin ikkunasta, et missä ollaan? - Partaharju(ssa). Taas mietin, et ei .... tästä on vielä 3 tuntia ennenkuin oon omassa sängyssä. Aamulla klo. 7 läksin maalta (lintillä), klo. 20+ olin kotona. 

Ja tekisinkö sen reissun uudestaan? - "Any given day" - se ei vaan ole enää mahdollista.

Vierailija
26/28 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaksaisin. Menen pidemmänkin matkan autolla ihan vaan tankki,pissa ja yksi ruokatauko. Kaksi noin 10min taukoa ja yksi ruokatauko siis, menee nyt sen verran kun abcltä saa ruuan pöytään, syönti ja menoksi. Bussissa voi sentään vähän suoristua välillä,autossa ei. Mut matka jo tuttu.

Onhan bussissa nyt ihan erilaista kuin autossa, varsinkin jos saa itse ajaa ja päättää tauot. Itsekin monet kerrat ajanut Helsingistä Lappiin, samoin mennyt yö- ja päiväjunilla ja lentänyt, mutta bussilla en ole vielä uskaltanut. Voisi olla ihan ok, jos saa Onnibussissa varattua 2 penkkiä ylhäältä edestä, mutta leveästi istuvan vieruskaverin kanssa jossain ahtaassa kolossa kaksikin tuntia on ihan tarpeeksi.

Yksi kaverini oli kyllä tullut työmatkalla jostain Puolasta 20 h ja sanoi, että meni ihan ok. Oli 2 penkkiä käytössä. Ei olla nuorisoa vaan lähempänä eläkeikää.

Vierailija
27/28 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu varmaan bussista. Onko vessaa, tarpeeksi jalkatilaa ym.

Vierailija
28/28 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus nuorena tuli matkustettua Lätässä/Lättähatulla ..... 11 tuntia. Kyllä bärse oli märkä. Alussa jaksoin katsella maisemia, mutta sitten se väsy iski ja pilkin = nukahtelin. Selvintäpäin eikä edes krapula.

Pieksästä lähdettiin, lättä sai sen matkanopeuden: n. 90 km/h. Mietin, et haa, kohta oon taas kotona! Heti jo jarrutti ja pysähtyi: katoin ikkunasta, et missä ollaan? - Partaharju(ssa). Taas mietin, et ei .... tästä on vielä 3 tuntia ennenkuin oon omassa sängyssä. Aamulla klo. 7 läksin maalta (lintillä), klo. 20+ olin kotona. 

Ja tekisinkö sen reissun uudestaan? - "Any given day" - se ei vaan ole enää mahdollista.

Mikä lättähattumatka nuoruudessasi noin kauan kesti?

Minun tuli kasarilla taitettua lätällä Joensuun ja Oulun väliä, eikä se vienyt kuin seitsemän tuntia muistaakseni. Siinä oli kyllä senmallinen juna, että oli hyvä katsella maisemia, isot ikkunat. Eikä aina ollut edes kovin täysi. En tiedä, mitä kroppa nykyään sanoisi. Pieksämäen ja Joensuun väli kiskobussilla on kidutusta, jos sattuu täysi juna (kuten melkein aina), eikä pysty oikaisemaan jalkojaan ollenkaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi viisi