Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En jotenkin ymmärrä naisia jotka haluavat armeijaan

Vierailija
06.07.2026 |

Siellä pitää olla kiinnostunut aseista ja hyväksyä ajatukset tappamiseen liittyen.

Jotenkin vaikea uskoa että sellaiset lapsenkasvoiset tytöt olisivat kiinnostuneita näistä aiheista.

Silti some on täynnä kuvia ja hehkutusta siitä miten valtavan ihanaa aikaa oli. Mitä ihmeen propagandaa tämä on? Kenen mielestä armeija on ihanaa aikaa?

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kovasti epäilen että naisia ei kohdella siellä samalla tavoin kuin miehiä joten intti on heille tietenkin vähän kivempi kokemus. Kenties joku miesalokas avustaa romujen kantamisessa jos ei neiti itse jaksa ja sitä rataa.

Kaikki miesalokkaathan siellä tietenkin ovat lihaskimppuja joita ei tarvitse avustaa...

Just mietin samaa, kyllä niiden heikkokuntoisempien poitsujen kamoja ihan yhtä lailla joudutaan ottamaan kilppakantoon jos on joukkueharjoitus :)) Ei se Suomen armeija alokaskaudella ole mikään Hegsethin miehisen mallin maallinen ilmentymä, siellä kun on sekaisin sekä ne urheilijanuoret että ne tyypit, joille matka tietokoneelta jääkaapille on jo lähes ylitsepääsemätön.

Vierailija
22/38 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tämä suomen asevelvollisuusjärjestelmä aivan sairas. 99% maailman miehistä ei joudu mistään asevelvollisuudesta murehtimaan tai menemään armeijaan, joten suomalainen mies onkin oikein poikkeusyksilö.

Miehiä on jopa vammautunut ja kuollut vuosien saatossa palveluksessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kovasti epäilen että naisia ei kohdella siellä samalla tavoin kuin miehiä joten intti on heille tietenkin vähän kivempi kokemus. Kenties joku miesalokas avustaa romujen kantamisessa jos ei neiti itse jaksa ja sitä rataa.

Kaikki miesalokkaathan siellä tietenkin ovat lihaskimppuja joita ei tarvitse avustaa...

Just mietin samaa, kyllä niiden heikkokuntoisempien poitsujen kamoja ihan yhtä lailla joudutaan ottamaan kilppakantoon jos on joukkueharjoitus :)) Ei se Suomen armeija alokaskaudella ole mikään Hegsethin miehisen mallin maallinen ilmentymä, siellä kun on sekaisin sekä ne urheilijanuoret että ne tyypit, joille matka tietokoneelta jääkaapille on jo lähes ylitsepääsemätön.

Mutta naisilla tämä lienee ihan tavallista ja lisäksi heitä ei henkisesti sorreta asian vuoksi samaan malliin kuin miehiä, koska he ovat ihan virallisestikin fyysisesti heikompi sukupuoli.

Vierailija
24/38 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koettakaa nyt päättää, onko naisten armeijaan meneminen vai menemättömyys ärsyttävää. Tuntuu, että oli tämä asia miten päin tahansa naisten kohdalla, niin se hiertää jonkun persvakoa.

Vierailija
25/38 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan tämä suomen asevelvollisuusjärjestelmä aivan sairas. 99% maailman miehistä ei joudu mistään asevelvollisuudesta murehtimaan tai menemään armeijaan, joten suomalainen mies onkin oikein poikkeusyksilö.

Miehiä on jopa vammautunut ja kuollut vuosien saatossa palveluksessa.

Juu, miehiä ja naisia on kuollut aika paljon sodissakin pitkin maailman sivun. Naisia on kuollut synnytyksiin ja raskauksiin. Osa ihmisistä on kuollut töissä, harrastuksissa, väkivallan seurauksena kadulla, jotkut jopa kotona. 

Eli se, että varusmiehiä kuolee joskus on mielestäsi pätevä peruste alasajaa koko asevelvollisuusjärjestelmä. Haluatko kieltää myös autot? Liikenteessä kuolee aika paljon väkeä vuosittain. 

Vierailija
26/38 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisiä on erilaisia. Eivät kaikki naiset ole samasta puusta. 

Siihen olin kyllä pettynyt, kun luin, että jotkut palveluksen suorittaneet naiset ovat Ukrainan sodan sytyttyä ilmoittaneet, etteivät enää olekaan reservissä. 

Asepalveluksen suorittaminen maksaa. Valtio tekee tämän investoinnin vain ja ainoastaan siksi, että meillä sotatilanteessa olisi puolustus. Miksi menet inttiin, jos tositilanteessa asia ei kiinnosta? Se on verorahojen hukkaamista. Intti ei ole mikään jännä haaste tai hieno kokemus, vaan paljon vakavampi juttu. Osa naisvarusmuehistä tämän ymmärtänee, mutta eivät ilmeisesti kaikki.

Nämä haasteet ja itsensä haastaminen tuntuu olevan se syy miksi naiset sinne menevät. Koko elämä on eletty erilaisia haasteita etsien, varmaan siksi koska elämä itsessään on näille prinsessoille liian helppoa jo valmiiksi.

Vierailija
27/38 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arvasin että tää "kyllä miehetkin"-kortti sieltä tulee yksilöiltä jotka eivät juuri ajatusta uhraa asialle.

Vierailija
28/38 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koettakaa nyt päättää, onko naisten armeijaan meneminen vai menemättömyys ärsyttävää. Tuntuu, että oli tämä asia miten päin tahansa naisten kohdalla, niin se hiertää jonkun persvakoa.

Damn if you do, damn if you don't.

Vierailija
29/38 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta naisilla tämä lienee ihan tavallista ja lisäksi heitä ei henkisesti sorreta asian vuoksi samaan malliin kuin miehiä, koska he ovat ihan virallisestikin fyysisesti heikompi sukupuoli.

"Ei sorreta, koska heikompi sukupuoli".  Eli ai-pokekuvien tehtailu niistä naispuolisista alokkaista on ihan ok? Naispuolisten alokkaiden kutsuminen tupapilluiksi? Jättäminen ohjeiden annosta ulkopuolelle? Syrjintä, josta on vähän väliä mediassdakin uutisoitu? Jne jne. Nämä ei siis ilmeisesti ole mielestäsi ongelma? 

Vierailija
30/38 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään ymmärrä heitä. Olen mieltäny asian kuitenkin jotenkin niin, että kyseessä on yleisesti ihminen jolla on jokin tarve näyttää että naiset ovat miesten kanssa yhdenvertaisia. He luulevat jotenkin todistavansa tämän muille käymällä armeijan. Todellisuudessa 90% heistä tuskin koskaan hyötyy tuosta ajasta koskaan millään tavalla.

Vierailija
31/38 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei siitä armeijasta kenellekään mitää hyötyä oo. Sen rynkyn käyttämisen ja ampumisen oppis 8h kurssillakk

Vierailija
32/38 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei minua ainakaan kukaan avustanut vaikka kuntoni oli olematon. Ihan sain itse kaikki suorittaa ja kantaa vaikka itkien. Sellaistako se muka nykyään intissä on että silitellään päätä ja todetaan että no kyllä me voidaan sun kamat kantaa. Hei, odottakaas kaikki kun Pertti jää vähän jälkeen pyörämarssilla! Ehei, ei ollut sellaistakaan vaan minä siellä yksin tulin viimeisenä eikä kukaan odotellut.

Vierailija
33/38 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama mikä kiertää ja ketä. Naisena en tarvitse lupaa enkä pyydä hyväksyntää. Mun aikana naiset ei päässeet suorittamaan asevelvollisuutta, mutt olen ollut jo vuosia vapaaehtoisissa maanpuolustusnaisissa. Jos kiinnostaa, netistä löytyy tiedot, tervetuloa mukaan.

Vierailija
34/38 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minäkään ymmärrä heitä. Olen mieltäny asian kuitenkin jotenkin niin, että kyseessä on yleisesti ihminen jolla on jokin tarve näyttää että naiset ovat miesten kanssa yhdenvertaisia. He luulevat jotenkin todistavansa tämän muille käymällä armeijan. Todellisuudessa 90% heistä tuskin koskaan hyötyy tuosta ajasta koskaan millään tavalla.

Jostain syystä myös monet politiikkan pyrkivät naiset haluavat käydä armeijan.

Vierailija
35/38 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei siitä armeijasta kenellekään mitää hyötyä oo. Sen rynkyn käyttämisen ja ampumisen oppis 8h kurssillakk

No miten tämä liittyy siihen, että oli asia naisten kohdalla miten päin tahansa, niin se hiertää aina jonkun esan persvakoa?

Vierailija
36/38 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No miten tämä liittyy siihen, että oli asia naisten kohdalla miten päin tahansa, niin se hiertää aina jonkun esan persvakoa?

Yks esa ulisee, miten on kauhea tasa-arvon epäkohta kun armeija on miehille pakollinen ja naisille ei ja toinen esa sitten ulisee miten väärin on, kun naiset menevät vapaaehtoisesti armeijaa.

Teeppä niin tai näin...

Vierailija
37/38 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisiä on erilaisia. Eivät kaikki naiset ole samasta puusta. 

Siihen olin kyllä pettynyt, kun luin, että jotkut palveluksen suorittaneet naiset ovat Ukrainan sodan sytyttyä ilmoittaneet, etteivät enää olekaan reservissä. 

Asepalveluksen suorittaminen maksaa. Valtio tekee tämän investoinnin vain ja ainoastaan siksi, että meillä sotatilanteessa olisi puolustus. Miksi menet inttiin, jos tositilanteessa asia ei kiinnosta? Se on verorahojen hukkaamista. Intti ei ole mikään jännä haaste tai hieno kokemus, vaan paljon vakavampi juttu. Osa naisvarusmuehistä tämän ymmärtänee, mutta eivät ilmeisesti kaikki.

Samalla lailla miehetkin ovat eronneet reservistä. Ja vielä useampi mies suhteessa palveluksen suorittaneisiin miehiin.  Eikö tämä olekaan verorahojen haaskaamista. 😁

Vierailija
38/38 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei minua ainakaan kukaan avustanut vaikka kuntoni oli olematon. Ihan sain itse kaikki suorittaa ja kantaa vaikka itkien. Sellaistako se muka nykyään intissä on että silitellään päätä ja todetaan että no kyllä me voidaan sun kamat kantaa. Hei, odottakaas kaikki kun Pertti jää vähän jälkeen pyörämarssilla! Ehei, ei ollut sellaistakaan vaan minä siellä yksin tulin viimeisenä eikä kukaan odotellut.

Ja päälle armotonta vttuilua ja pään aukomista millainen luuseripaska on ja miksei saman tien lähde maitojunalla kotiin, vähän kuin niissä jenkki-inttileffoissa. Mutta nykyäänhän se lienee enemmän kuin joku kesäleiri missä kaikilla on kivaa ja kenellekään ei saa sanoa rumasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kuusi