Miksi 90-luvulla Suomesta ei saanut?
Kommentit (28)
Silloin ei oikein ollut vielä mitään. Sininen ripsiväri oli uusi asia minulle.
Koska Amerikkaa ei oltu vielä keksitty.
Kyllä me saatiin, käytiin usein mäkkärissäkin.
Välillä haettiin kebabit.
Vierailija kirjoitti:
No, minä käytin sinistä ripsaria jo 70-luvulla, ostin sitä joskus jopa pienestä ruokakaupasta. Missä tynnyrinpohjalla sinä olet elänyt?
90-luvulla olikin tarjolla lähinnä pizzaa, mikään ruokapaikka ei takuulla tarjonnut pitsaa. Ravintoloitsijoilla oli sentään joku tolkku annoksia nimetessä.
Kyllä sai :D kävin mäkkärissä lapsena ysärillä!
Rahaa oli enemmän suhteessa kuin nykyään, ruokajonot ei niitä ollut silloin , aika erikoista hommaa nykyään vuosikausia jo ja sama sonta jatkuu köyhät muka jonottaa turkki päällä almuja., kuka yleensäkkin syö moista roskaa vielä .2026.
Carrolsista sai hampparia ja pitsaa sai ravintoloista. Ei vaan ollut erikseen pitsaravintoloita, ainakaan montaa.
Ensimmäinen pitseriakin tuli Suomeen jo 1961, jopa Oulun korkeudella saatiin pitsaa jo kasarina alkupuolella.
Ensimmäiset askeleet (1960-luku): Haminan ja Lappeenrannan pizzerioiden jälkeen konsepti saapui esimerkiksi Tampereelle vuonna 1972, jossa uutta herkkua verrattiin uunituoreeseen rievään
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sai :D kävin mäkkärissä lapsena ysärillä!
Minä kävin siellä aikuisena jo kasarilla.
Martinan pizzoja syötiin jo 1980-luvulla.
Ensimmäisen hampparin söin vuonna 1978.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, minä käytin sinistä ripsaria jo 70-luvulla, ostin sitä joskus jopa pienestä ruokakaupasta. Missä tynnyrinpohjalla sinä olet elänyt?
Tiedän. Meillä ei ollut. Ehkä on pidetty tynnyrissä. Siteet olivat tyynyn kokoisia.
Vierailija kirjoitti:
Carrolsista sai hampparia ja pitsaa sai ravintoloista. Ei vaan ollut erikseen pitsaravintoloita, ainakaan montaa.
Ne olivat pizzaravintoloita eli pizzerioita, taliaivo. Pizzerioita oli jo silloin lähes joka nurkalla. Pitsaravintolan nimellä ei varmaan ole koko maassa ollut ikinä ainuttakaan.
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäinen pitseriakin tuli Suomeen jo 1961, jopa Oulun korkeudella saatiin pitsaa jo kasarina alkupuolella.
Ne ovat olleet pizzeria ja pizza. Oletko kadottanut luku- ja kirjoitustaitosi?
Kyllä sai. Mutta suurin syy miksi sitä ei syöty niin usein oli kulttuuri. Nuoret toimivat edelläkävijänä ja ennakkoluulottomasti kävivät vaikka joka päivä syömässä. Vanhempi väestö ei niin helposti taipunut tähän. Sitä ei olisi katsottu hyvällä.
Piti maksaa.