Elokuva joka jättänyt trauman?
Itselläni Syvä joki.Vanha,todella ahdistava elokuva.
Kommentit (79)
Manaaja, hyi kauhea ! Ahdisti kauan.. 😬
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se, jossa avaruusoliot tekivät palkoja ihmisten sänkyjen alle ja sellaisista kehittyi avaruusolioita.
Pelkäsin vuosikausia sängyn alusta.
Mikä elokuvan nimi on? Miltä vuodelta? Ohjaaja? Käsikirjoittaja?
Invasion of the Body Snatchers. Alkuperäinen elokuva vuodelta 1978, ohjaaja Philip Kaufman. Pääosassa mm.Donald Sutherland.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka elokuva voi ylipäätään jättä trauman?
Kokeile katsoa Päättymättömän tarinan Surujen suo-kohtaus ja tule sitten urputtamaan.
Eyes wide shut. Se on jotenkin pelottava. Siksi niin hyvä
Reindeerspotting - pako Joulumaasta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokeile katsoa Päättymättömän tarinan Surujen suo-kohtaus ja tule sitten urputtamaan.
Mistä se trauma tulee? Ohjaaja on vain kyennyt puhuttelemaan sinua ja sinun tunteitasi. Sinä itse luot sen trauman.
Se Rambo 2:n kidutuskohtaus, jossa Rambo vangiksi jäätyään upotetaan kaulaansa myöden iilimatoiseen sianpaskaan vankileirillä tekee oloni melko hermostuneeksi.
En muista elokuvan nimeä enkä osaa kuvailla kunnolla kun olin niin pieni mutta muistan siitä ainakin sen kun jonkun miehen pää lähti irti (nykyää ei mikää kauhun aihe) ja kuulin sanan p*rno ekaa kertaa ja varmaan siinä vähän sellasta olikin. Se mies joko hirttäyty tai sit se pää katkaistiin en muista. Ja joo kuulostaa ihan lähs jokaiselta teinikauhuleffalta mut tää oli sellanen oudompi ja vanhanaikasempi, tunnelmaa vois kuvailla samanlaiseks kun elokuvassa Kalmo. Jos joku tietää olisin kiitollinen kun tuo on jääny kummittelee. Lapsena taas kaveri pelkäs hulluna Oopperan kummitusta sen naaman takia ja mua niin pelotti kattoo se kaikkien niiden alkukuvailujen jälkeen mut muistan vaan kun olin et häh eihän tuo ollu paha mitenkään :D Se sai sen kuulostaan että madot tyylii ryömii naamalla ja yms
Rehtori sängynlaidalla. Vieläkin ahdistaa vasemmassa puntissa vaikka kyseisestä elokuvasessiosta aikaa jo jokunen tovi.
Joku laittoi jo ekalla sivulla Irreversible.
Vierailija kirjoitti:
Se Rambo 2:n kidutuskohtaus, jossa Rambo vangiksi jäätyään upotetaan kaulaansa myöden iilimatoiseen sianpaskaan vankileirillä tekee oloni melko hermostuneeksi.
Kauriin metsästäjien kohtaus jossa ne on vankileirillä jää mieleen.
Inho, olin ihan liian nuori kun näin sen telkkarista. Hyi olkoon.
Repulsion 1965
A withdrawn young manicurist who lives with her sister sinks into deep depression. When her sister leaves for a vacation, she begins to hallucinate, which quickly devolves into homicidal mania.
Director Roman Polanski
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä se trauma tulee? Ohjaaja on vain kyennyt puhuttelemaan sinua ja sinun tunteitasi. Sinä itse luot sen trauman.
No niinhän se trauman syntyminen tapahtuu muutenkin kuin elokuvien toimesta. Omassa päässä. Hassuja kommentteja.
Ohis
Vierailija kirjoitti:
Elokuva ei koskaan jätä traumaa, elokuva ainoastaan puhuttelee katsojaansa.
Tätä ei tunnu monikaan katsoja ymmärtävän. Elokuva luo ainoastaan raamit, missä katsoja saa kokea tunteita. Jokainen katsoja kokee kohtaukset omalla tavallaan ja mikäli elokuvasta jää traumoja, niin se kertoo kyllä enemmän katsojasta kuin elokuvasta tai ohjaajasta. Ohjaaja kun ei voi koskaan tietää etukäteen, miten katsoja kohtauksen tai elokuvan kokee.
Eli jos elokuva koskettaa ja puhuttelee sinua, mieti miksi se teki niin - vastaus löytyy sinusta itsestään, ei niinkään ohjaajasta.
Vierailija kirjoitti:
Eyes wide shut. Se on jotenkin pelottava. Siksi niin hyvä
Dokumentti, niinkuin they live ja prince of darknes ja neon demon
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauriin metsästäjien kohtaus jossa ne on vankileirillä jää mieleen.
"Mau! Didi mau!"
Siinä Rambossa oli ylipäänsäkin se tapa jolla Rambo petettiin kesken operaation, puhtaasti poliittisista syistä... karua menoa.