Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Entinen kokoomuksen äänestäjä, miksi et nyt kannata sitä?

Vierailija
02.07.2026 |

Minkä on ikäsi ja sukupuolesi ja miksi et kannata kokoomusta nyt, jos olet aiemmin kannattanut?

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoomus ei juuri eroa demareista, miksi siis oikeistolaisena äänestäisi sitä?

Vierailija
42/57 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fjäder, Kaleva, Paasi, Sammallahti. En ota riskiä, että ääneni menee tuon sektorin torspoille. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fjäder, Kaleva, Paasi, Sammallahti. En ota riskiä, että ääneni menee tuon sektorin torspoille. 

Ei Fjäder päätä enää mistään. Paasi olisi ainut syy äänestää Kokoomusta, mutta hän ei pysty yksin vaikuttamaan tarpeeksi puolueeseen.

Vierailija
44/57 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikä 59.  Mies. Olen äänestänyt kokoomusta 1990-luvulta asti. Nyt valittiin vain puolueen johtoon nyverö, josta ei ole pitämään persukakaroita kurissa. Saksikäsipurra käytännössä johtaa maata. En aio äänestää kokoomusta, en persuja, en RPK:ta enkä todennäköisesti kristillisiäkään, he myyvät mielipiteensä kuten leipäpapit. Räsänen on ainoa ristillinen jollaon tosi usko.

Keskustalaiset ovat vasemmistolaisia, samoin demarit. Jos Harry saa jonkunkaanlaisen ehdokakan meidän alueelle, äänestän sitä.

Vierailija
45/57 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä Kokoomuksen persuuntuminen on se suurin syy miksei Kokoomus nappaa enää vaikka olen sitä äänestänyt koko ikäni.

Rasismi, öyhöttäminen ja sen tyyppiset asiat eivät kuulu maailmankuvaani alkuunkaan.

Iso ongelma on vain se, että mitä alan äänestää Kokoomuksen tilalle. Vasemmistopuolueet eivät talouskysymyksissä edusta lainkaan sitä mitä haluan. RKP:ta kai tarvii äänestää vaikka suomea puhunkin.

Ns. sivistysoikeistolle olisi nykyisessä öyhötyskulttuurissa oikeasti paikkansa mutta kukaan ei tunnu vastaavan huutoon.

Vierailija
46/57 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä Kokoomuksen persuuntuminen on se suurin syy miksei Kokoomus nappaa enää vaikka olen sitä äänestänyt koko ikäni.

Rasismi, öyhöttäminen ja sen tyyppiset asiat eivät kuulu maailmankuvaani alkuunkaan.

Iso ongelma on vain se, että mitä alan äänestää Kokoomuksen tilalle. Vasemmistopuolueet eivät talouskysymyksissä edusta lainkaan sitä mitä haluan. RKP:ta kai tarvii äänestää vaikka suomea puhunkin.

Ns. sivistysoikeistolle olisi nykyisessä öyhötyskulttuurissa oikeasti paikkansa mutta kukaan ei tunnu vastaavan huutoon.

Liberaalipuolue? Se on kylläkin talousasioissa huomattavasti oikeammalla kuin Kokoomus.

Vierailija
47/57 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liberaalipuolue? Se on kylläkin talousasioissa huomattavasti oikeammalla kuin Kokoomus.

Liberaalit on ihan hyvä vaihtoehto kyllä.

Vierailija
48/57 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin aiemmin hyväpalkkainen ja naimisissa varakkaan miehen kanssa. Nyt tilanteeni on muuttunut ja olen persuihin päin kallellaan.

Siis nykyään paska palkka ja persaukinen mies? Noin siinä Kokoomuksen kyydissä käy. Lopussa on vain persaukinen roskaoikeistolainen. M52

Vierailija
49/57 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolueen johto osoittautui järjestörälssin kannattajaksi. Myös ALV-korotus ja kannustinloukkujen pahennus on talouskasvua haittaavaa politiikka. Hyviäkin päätöksiä on, mutta paljon haitallisia vähemmän.

Vierailija
50/57 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska persuilla on fiksumpi linja maahan muuttoon.

Vierailija
51/57 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Liberaalit" kannattavat järkyttäviä veronkorotuksia kuten alemman ALV-kannan poistoa. 

Vierailija
52/57 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Liberaalit" kannattavat järkyttäviä veronkorotuksia kuten alemman ALV-kannan poistoa. 

Ja vastaava alennus tuloveroon.

Vierailija
53/57 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei Fjäder päätä enää mistään. Paasi olisi ainut syy äänestää Kokoomusta, mutta hän ei pysty yksin vaikuttamaan tarpeeksi puolueeseen.

Fjäder on kuitenkin ollut aktiivisesti paskomassa Hangon kunnallispolitiikkaa ja Paasill taas ei pälli kestä politiikkaa. Se on yhteispeliä eikä sellaista performatiivista mouhkaamista. 

Vierailija
54/57 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Fjäder on kuitenkin ollut aktiivisesti paskomassa Hangon kunnallispolitiikkaa ja Paasill taas ei pälli kestä politiikkaa. Se on yhteispeliä eikä sellaista performatiivista mouhkaamista. 

Mä taas tykkään Paasin tyylistä kritisoida myös omia ja kehua muiden puolueiden edustajia silloin kun on syytä. Samoin kun siitä että hän myöntää jos ei tiedä jotain ja ottaa selvää (datakeskusasia).

Vierailija
55/57 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin aiemmin yrittäjä, nyt työtön. 

Minäkin olin. Kerroppa, mitä hyödyit siitä että tuit  Kokoomusta? 

Vierailija
56/57 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä taas tykkään Paasin tyylistä kritisoida myös omia ja kehua muiden puolueiden edustajia silloin kun on syytä. Samoin kun siitä että hän myöntää jos ei tiedä jotain ja ottaa selvää (datakeskusasia).

Paasi on sitä mitä tilastotieteilijät kutsuvat viivotinmiehiksi. Piirretään logaritmiselle asteikolle suora ja olemme ikuisella kasvun uralla. Sammallahdella ja Kalevalla on sentään jotain fiksujakin mielipiteitä.

Vierailija
57/57 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska persuilla on fiksumpi linja maahan muuttoon.

Niinpä.

MIksi muut puolueet eivät aja maahaan muuttoon järkeä?  Saisivat ääniä, ja persut pikkuhiljaa tehtäisiin tarpeettomiksi.  Vielä sitä puoluetta tarvitaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi seitsemän