16 v poika lähetti 14-v:lle kuvia peniksestään. Tyttöä hän kommentoi "raiskattavan" näköiseksi. Käräjäoikeus: ei rikosta
Käräjäoikeus toteaa asiassa tulleen yleisellä tasolla selvitetyksi, että [pojalla] on ollut jonkinasteista haasteita toista sukupuolta lähestyttäessä, että hän on lähettänyt viestejä [tytölle] ja että nämä viestit ovat sisällöltään poikenneet tavanomaisesta keskustelusta, oikeus kirjasi.
Käräjäoikeuden mukaan muun näytön puuttuessa ei voitu kuitenkaan todeta varmuudella, että poika olisi syyllistynyt juuri syytteessä kuvailtuun, rangaistavaan tekoon.
Syyte hylättiin.
Kommentit (46)
Käsittämätöntä. Miltähän pojasta itsestään tuntuisi saada samanlainen viesti joltain 18-vuotiaalta mieheltä?
Tuo "jonkin asteista haasteita toista sukupuolta lähestyttäessä" kuulostaa joltain päivitetyltä versiolta lauseesta "pojat on poikia".
Vierailija kirjoitti:
Tuo "jonkin asteista haasteita toista sukupuolta lähestyttäessä" kuulostaa joltain päivitetyltä versiolta lauseesta "pojat on poikia".
Minä veikkaan, että taustalla on joku terveydellinen rajoite joka vaikuttaa aivotoimintaan.
Korkeintaan pari vuotta, ja saadaan lukea samasta pojasta ja onnistuneesta ra*skauksesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä veikkaan, että taustalla on joku terveydellinen rajoite joka vaikuttaa aivotoimintaan.
Y-kromosimi?
Miten pystyi lähettämään useita? EIkö tytöllä toiminut block mute esto napit?
Vierailija kirjoitti:
Aina tytön vika!! Ihan aina!! Tytön olisi pitänyt estää pojan teot!!
Vierailija kirjoitti:
Käsittämätöntä. Miltähän pojasta itsestään tuntuisi saada samanlainen viesti joltain 18-vuotiaalta mieheltä?
18 vuotias ei ole mies.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan aika huutikselta tuntuisi. :D Ainakin minä huutistelisin että mikäs tyyppi tämä nyt on ja nauraisin itseni kuoliaaksi ja näyttäisin kaikille kavereille jne ja naurettaisiin porukalla niin että lähtee :D
Vierailija kirjoitti:
"Tyttö esti pojan viestit ensin yhdessä sosiaalisen median sovelluksessa, mutta poika siirtyi lähettämään viestejä Whatsappin kautta. Viestejä tuli viikoittain muutamien kuukausien ajan, kaikkiaan satoja."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina tytön vika!! Ihan aina!! Tytön olisi pitänyt estää pojan teot!!
Oikeastaan nyt tuli mieleen että mistä syystä edes oli yhteystiedot?!
Minua ei kiinnosta "ööö tytön vika ransun vika oravan vika kullin vika yhyy!!" Ei kiinnosta pätkääkään. :D En ole idi ootti. Minua kiinostaa faktat ja se mitä voi tehdä ennen ja jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan aika huutikselta tuntuisi. :D Ainakin minä huutistelisin että mikäs tyyppi tämä nyt on ja nauraisin itseni kuoliaaksi ja näyttäisin kaikille kavereille jne ja naurettaisiin porukalla niin että lähtee :D
Voi olla että hymy hyytyisi jos se sama tyyppi tulisi ulkona vastaan eikä ketään muita missään
Vierailija kirjoitti:
ei minun puhelimessa ole block, mute, tai estonappia. On vain 3 nappia volume up/down ja side key nappi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Tyttö esti pojan viestit ensin yhdessä sosiaalisen median sovelluksessa, mutta poika siirtyi lähettämään viestejä Whatsappin kautta. Viestejä tuli viikoittain muutamien kuukausien ajan, kaikkiaan satoja."
Miksi antoi numeron hänelle? Jotain vastuuta pitää olla. Minä olen vastuullinen niin en ole koskaan joutunut mihinkään tällaisiin tilanteisiin koskaan lähellekään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ei minun puhelimessa ole block, mute, tai estonappia. On vain 3 nappia volume up/down ja side key nappi.
Sellainen sannta on kaltaisiasi varten että "tyhmyydestä sakotetaan" Näin se vaa menee.
Missä kuva?! Minua kiinnostaa että oliko nyt sitten raiskattavan näköinen oikeasti. Muuten koko keskustelu aivan turhaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi antoi numeron hänelle? Jotain vastuuta pitää olla. Minä olen vastuullinen niin en ole koskaan joutunut mihinkään tällaisiin tilanteisiin koskaan lähellekään.
Oletko hieman tyhmä? Miksi luulet että tyttö antoi numeron itse? Poika on hyvin voinut saada sen joltain muulta, esimerkiksi joku hänen tuttunsa ollut samassa whatsapp-ryhmässä (harrastus, koululuokka jne).
Hovioikeus katsoi näytön todistavan riittävästi, että poika oli lähettänyt tytölle useita seksuaalista sisältöä sisältäviä viestejä – mukaan lukien kuvia sukuelimestään.
– Kysymyksessä ei ole tilanne, jossa molemmat osapuolet olisivat osallistuneet seksuaaliseen viestintään vapaaehtoisesti, hovioikeus totesi.
Siksi vuonna 2007 syntynyt poika todettiin syylliseksi seksuaaliseen kajoamiseen lapseen nuorena henkilönä. Hänet määrättiin viideksi kuukaudeksi ehdolliseen vankeuteen sekä korvaamaan tytölle 1 500 euroa korvauksena kärsimyksestä.
Hovioikeuden ratkaisu oli yksimielinen.