Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystävyys pilalla, mitä pitäisi tehdä?

Vierailija
19.05.2007 |

Meillä oli puol,isen vuotta sitten hyvän ystäväni kanssa erimielisyyksiä eräästä asiasta, jolloin sanoin hänelle hyvin suoraan mielipiteeni, en mitenkään törkeästi mutta kuitenkin niin että ystäväni varmaan loukkaantui. Sen jälkeen on ollut ihan erilaista, tuntuu että ystävyys on mennyt pilalle, en tiedä johtuuko juuri noista erimielisyyksistä mutta siitä lähtien tämä tilanne tuntuu jatkuneen. Noihin aikoihin meillä elämäntilanteetkin muuttui erilaisiksi emmekä ole olleet niin paljoa yhteydessä, silläkin varmaan vaikutusta.

Nyt vaan tuntuu etten jaksa tällaista enää, en ymmärrä minkä takia tuo henkilö ärsyttää minua nykyään niin kamalasti enkä usko että voimme enää ikinä olla niin hyviä ystäviä kuin silloin joskus. En tahtoisi silti loukata sanomalla päin naamaa etten enää tahdo olla hänen ystävänsä. On niin kaksinaamainen olo kun oikeasti en voi sietää enää koko ihmistä ja silti aina kun ollaan yhteyksissä niin olen kuin ei mitään.

Mitä te tekisitte tällaisessa tilanteessa? Pitäisiköhän kysyä häneltä, onko hän huomannut että meidän ystävyytemme on jotenkin muuttunut viime aikoina? Mitä jos hän väittää ettei ole huomannut mitään..

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
19.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hän ärsyttää sinua?

Vierailija
2/17 |
19.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin on mennyt vain maku siitä henkilöstä, tiedän että ei ole ehkä kovin kypsää käytöstä mutta pitääkö sitä olla ystävä jonkun kanssa vain koska sitä on joskus ollut? Jos rakkauskin voi loppua niin voi kai ystävyyskin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
19.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

se ehkä tiedostamatonta kateutta osaltasi????

Vierailija
4/17 |
19.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääseeköhän siitä jotenkin irti, ei minulla pitäisi olla mitään syytä olla hänelle kateellinen kun omat asiat on ihan mallillaan.

Vierailija
5/17 |
19.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on jotain väärinkäsityksiä puolin tai toisin niin sattaisivat selvitä. Tai jos ei,niin sittenhän on syytä ehkä ottaa etäisyyttä ja katsoa jatkuuko ystävyys enää vai hiipuuko itsestään.

Vierailija
6/17 |
19.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen että meidän pitäisi puhua mutta en oikein tiedä mitä sanoisin. Vaikeaa olisi tosiaan katkaista ystävyys kokonaan sanomatta mitään kun meiläl on myös yhteisiä ystäviä.

Vierailija
7/17 |
19.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mitäpä se haittaa jos kuulostaisitkin vähän vaikeaselkoiselta, kyllä saat varmasti tavalla tai toisella asiasi hänelle selitettyä. Ja kai hänelläkin jotain mielipiteitä asiasta on?

Vierailija
8/17 |
19.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kestänyt olla ystäväni, kun elämäntilanteemme olivat erilaiset. Hän avioliitossa edelleen ja uskovainen on. Se siitä. Elämä menee eteenpäin.

Vierailija
9/17 |
19.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaverista tuttavaksi.. niin minä teen. Minusta ystävyyden suora katkaiseminen on aika raakaa, jos selkeää syytä ei ole.

Vierailija
10/17 |
19.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä luottoystäviä liikaa ole, vai olisko niin että ette koskaan oikeasti ystäviä olleetkaan? Mikä asia voi olla niin merkittävä, että johtaa tuollaiseen? Varmaan ystäväsikin on jotain viilenemistä huomannut, muttei halua enempää loukata sinua. Yrittäkää puhua asioista. Ei ihmiset ole mitään kulutushyödykkeitä, jotka voi heittää roskiin kun ei enää huvita!

Vierailija
11/17 |
19.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos se painaa vielä

voihan ystävät olla eri mieltä asioista! ei sellaista ihmistä olekaan joka on ihan kaikesta täsmälleen samaa mieltä.

Vierailija
12/17 |
19.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota huomioon että koko sotku johtuu sinun hyvin näköisesti kateudestasi, Kukaan ihminen ei voi ärsyttää jos ei ole MITÄÄN SYYTÄ. Jatko riippuu ihan siitä miten hyvin pystyt käsittelemään kateuttasi kateellinen noita-akka!Mene itseesi!

Vierailija
13/17 |
19.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ystävyys loppuu, niin se loppuu. Parasta vaan jatkaa omaa elämäänsä, ei sen vaikeampaa ole. Ihmissuhteet loppuvat toisinaan eikä sillä sen väliä.

Vierailija
14/17 |
19.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset muuttuvat ja kasvavat henkisesti, ehkä eri tahtiin tai toinen jää paikalleen. On selvää ettei ystävyys enää toimi ja toinen alkaa ärsyttämään tai ei ole puhumista.

Minulla jo ikää ja kaikki ystävät pikkuhiljaa laitettu vaihtoon.

Yksi vuosien takainen on pysynyt mutta hänenkin kanssaan väliin harvemmin, myös muutama uusi on tullut.

Hyvin paljon minulla ei koskaan ystäviä, tuttuja sitäkin enemmän.

Sellaista se elämä on, ikuista kasvua!

Vierailija
15/17 |
19.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se oli vain totuus kaikessa kauheudessaan. Ap jo itse myönsi, että on luultavasti kateellinen. ETTÄ ETTÄ!!!

Vierailija
16/17 |
19.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
17/17 |
19.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun joskus vuosia sitten loppuraskauden höyryissä tuli raivottua silloiselle tosi hyvälle ystävälle - joka oli vaativa tapaus ystävänä ja ihmisenä, mutta niinhän meistä jokainen on. Sain häneltä osin ansaittuakin arvostelua osakseni, johon vastasin sitten nostamalla esiin kaikki terapiat ja mielialalääkkeet... välit katkaistiin siihen paikkaan, ja olen monesti miettinyt jälkeenpäin, miten turhaa se kaikki oli.