Suomessa paljon myytäviä asuntoja ja vuokra-asuntoja tyhjillään
On aikanaan rakennettu ja ehkä sijoitettu. Onko järkeä ostaa 200000e asuntoa 20 vuoden lainalla, jos nykyinen vuokra 460e? Ottakaa huomioon että 20vuoden laina ajan aikana voi tulla eteen remontteja. Lisäksi juoksevat kulut täytyy huomioida esim auraus, jäte huolto, nurmikon leikkuu ja piha työt, kiinsteistövero, isommat vakuutusmaksut jne
Kommentit (2)
Vierailija kirjoitti:
Meillä jätemaksu ja kiinteistövero. Muut teen itse. Vesilaskut on pienemmät kun vuokralla ollessa. Mut toisaalta kun makselen lainaa,niin sitten kuiten vuosikymmenien päästä mulla on jotain tilillä kun myyn. Vuokraa taas ei saa takas. Eikä tiukan paikan tullen vuokraa voi jättää maksamatta,lainasta voi ottaa lyhennyvapaata jos siltä tuntuu. Kymppitonnin luokkaa maksetaan vuodessa " omaan taskuun". T. Siivooja joka ei ole ikinä mitään tukia tarvinnut.
Nykynuoret eivät ymmärrä asunnon korjaamisesta mitään, heille vuokraaminen on helpompi ja turvallisempi vaihtoehto..
Meillä jätemaksu ja kiinteistövero. Muut teen itse. Vesilaskut on pienemmät kun vuokralla ollessa. Mut toisaalta kun makselen lainaa,niin sitten kuiten vuosikymmenien päästä mulla on jotain tilillä kun myyn. Vuokraa taas ei saa takas. Eikä tiukan paikan tullen vuokraa voi jättää maksamatta,lainasta voi ottaa lyhennyvapaata jos siltä tuntuu. Kymppitonnin luokkaa maksetaan vuodessa " omaan taskuun". T. Siivooja joka ei ole ikinä mitään tukia tarvinnut.