Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Instaa selatessa tuli vastaan tänään kaksi työttömyyttä aiheuttavaa videota

Vierailija
25.06.2026 |

Ensin tuli video, missä niin iloisesti ja ylpeydellä esiteltiin tarjoilijarobottia. Joku suomalainen huoltamoravintola tms. Heti sen perään tuli video Turusta, kuinka ”tätä bussia ei aja kukaan”. Eli sellainen pikkubussi ilman kuskia ajelee sitä linjaa. 
Etenkin tuota ekaa videota kommentoitiin ihastellen. Tuli vain siinä mieleen, että tässä me hymyssä suin katsotaan, kun ihmiskunta hiljalleen näivettyy. Työ on kuitenkin tosi iso osa ihmisen elämää ja hyvinvointia. Mitä jää, kun ei tarvi tehdä enää mitään, kun robotit ja tekoälyt tekee kaiken tuottavan ja ylipäätään kaiken?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatellut samaa.

Vierailija
2/4 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulis vain äkkiä. Pääsis aikasemmin eläkkeelle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää jonkun niitä värkkejä huoltaakin. Ellei ole jo olemassa teknikkorobottia joka korjaa toiset koneet ja itsensäkin jos hajoaa.

Vierailija
4/4 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulis vain äkkiä. Pääsis aikasemmin eläkkeelle.

Joo onhan se mukava sitten maata aurinkotuolissa ja katsella ylipainoisia ja apaattisia vieressä makaavia. Kukaan ei puhu kenellekään mitään ja ympärillä pyörii vain robotteja.