Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

vastasyntynyt ja vieraiden käsihygienia

Vierailija
18.05.2007 |

olenko töykeä ja epäkohtelias, jos pyydän vastasyntynyttä vauvaa katsomaan tulevia käymään ensin käsienpesulla ennen kuin ottavat vauvan syliin?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
18.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkoselle tiedoksi että monet normaaleilta ja siisteiltä näyttävät ihmiset eivät pese käsiään kun käyvät vessassa. Lisäksi myös itse toivoin että varsinkin jos julkisia kulkuvälineitä käytti tullessaan meille, niin ne kädet pestään.

Vierailija
2/21 |
18.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat lapseni ovat olleet ikänäs terveitä (flunssa kerran vuodessa), eikä todellakaan hysterisoida pöpöillä. Kädet pestään ulkos tullessa, ennen ruokailua ym mutta noin muuten... ei ymmärrä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
18.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tullaan ulkoa sisälle. Ihan normaalia käsihygeniaa.

Vierailija
4/21 |
18.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse ainakin pesen ja huolehdin että lapsetkin pesee kätensä jos mennään vauvaperheeseen kylään. Minusta kuuluu hyviin tapoihin.

Vierailija
5/21 |
18.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten sen n:n kohdalla on niin, ettet korvaasi lotkauta, kun vauva syö lattialta pölypalleroita, kärpäsenraatoja ja isosisarustensa kaksi viikkoa sitten pudottamian ruoantähteitä.

Vierailija
6/21 |
18.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että laitoin juuri vieraspyyhkeet kylpyhuoneeseen siihen ja siihen naulakkoon eli yleensä tajusivat mennä kätensä pesemään ennen kuin vauvaan koskivat. Ei minua niinkään aikuisten käsien pesemättömyys hirvittänyt vaan lasten... Minua kyllä ihmetyttää etteivät jotkut vanhemmat koskaan vaadi lapsia pesemään käsiään (esim. wc-käynnin jälkeen, ennen ruokailua jne.).

Vierailija
7/21 |
18.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ovat totelleet kiltisti joten ok. Kolme lasta on ja yksi tullut teho-osaston kautta, sai jo sairaalassa pöpöjä ja vakava infektio.

Joten jos joku vetäisi käsienpesupyynnöstä herneen nekkuunsa niin siitä vaan.

Vierailija
8/21 |
18.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sille joka kärpästen syönnistä ei lotkauta korvaansa: tässä lienee kysymys vasta laitokselta kotiutuneesta, joka ei niitä kärpäsiä vielä syö

Vierailija
9/21 |
18.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin pesen käteni AINA ennen kun kosken vieraiseen vauvaan

Vierailija
10/21 |
18.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastaa ei kannata pyytää vieraita lainkaan, ties mitä tauteja kantavat mukanaan. Hyi olkoon!

Vierailija
11/21 |
18.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskassako se lapsi pitäisi pyörittää juuri kotiin päästyään? Eiköhän kuitenkin niin, että jos se on susta ok, niin monesta muusta ei. Kukin tyylillään ja musta sitä pitää myös vauvaa katsomaan tulevien kunnioittaa.

Vierailija
12/21 |
18.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Paskassako se lapsi pitäisi pyörittää juuri kotiin päästyään?

Jestas, että joidenkin elämä on mustavalkoista.

Vierailija
13/21 |
18.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi pyytää, mutta jopa keskolasta pikkuisemme kanssa kotiutuessamme mainittiin, että ei sitten mitään käsidesiä osteta kotiin

Vierailija
14/21 |
18.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olivat pitkälti samoja, jotka siellä sairaalassakin kävivät katsomassa. Kuten aiemmin sanottu, kukin tyylillään. En minä kyllä olisi ollut mistään flunssasta tai vastaavasta vauvalla kovin mielissään heti kotiin päästyä.

Vierailija:

voi pyytää, mutta jopa keskolasta pikkuisemme kanssa kotiutuessamme mainittiin, että ei sitten mitään käsidesiä osteta kotiin

Vierailija
15/21 |
18.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun vauvamme oli alle kuukauden eikä itseasiassa kenellekään tarvinnut mainita käsienpesusta(en tiedä olisinko pyytänytkään käsipesulle) koska kaikki vieraat menivät automaattisesti ensin vessaan pesemään kätensä, joka tuntui ihan mukavalta, että huomioivat tämän asian. Nyt on eriasia kun lapsi on jo kolmekuukautta..

Vierailija
16/21 |
18.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella suuri osa aikuisista ei pese käsiään edes paskantamisen jälkeen. En todellakaan halua, että tuollaiset ihmiset koskevat vauvaamme pesemättä ensin käsiään, vaikka heille se onkin ihan normaalia.

Sen vuoksi meidän vieraamme ovat saaneet pestä kätensä ennen vauvaan koskemista.

Vierailija:

Ei, vaan voi viettää ihan NORMAALIA elämää -vauvasta huolimatta (jos vauva terve)!

Vierailija
17/21 |
18.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivät itse tajunneet. Mielestäni tuossa ei ole yhtään mitään hysteeristä, ei todellakaan. Meillä ainakin pestään kädet aina, kun tullaan kotiin ulkoa, kaupasta tai mistä tahansa. Pestään kädet myös, jos mennään kylään. Perusasia, sääli ettei kaikille.

Vierailija
18/21 |
18.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minäkin pyysin niitä vieraita käsipesulle, jotka ei sitä itse tehneet. Suurin osa pesi käskemättä.

Niin ja meillä ei vauvaa pidetä lasipullossa näin muuten, kaikki ajallaan... Eli alkuun ollaan aika tarkkoja, koska vastasyntynyt on vastasyntynyt. Pikku hiljaa se siitä alkaa olla lattialla ja muutaman kuukauden ikäisen vauvan suhteen ei enää mitään erityistoimia ole, vaan saa syödä niitä kärpäsenraatoja ;) Mutta en nyt heti suoraan synnäriltä vauvaa pistäisi likaiselle lattialle / antaisi ihmisten likaisilla käsillä sörkkiä.

Vierailija
19/21 |
18.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla läheisimmät ovat omat vanhempani ja siskoni, jotka eivät koskaan pese käsiään vessasta tultuaan :(.

Saan aina välillä aiheesta mojovan riidan aikaan. Ovat aina kipeitä ja väittävät että käsienpesu ei ainakaan siihen liity. Minä väitän että osaksi kyllä liittyy!

Meidän tytön ollessa pieni, sanoin että käsipesulle ennen ku tullaan (haisevat lisäksi kaikki tupakalle :( ) ja nauroivat vaan ja sanoivat ettei ole tapana käteen kusta.

Taidan ite olla kaikkein aikuisin, sillä mua ei naurata yhtään. Ja äitini vielä pitäisi tämä asia tietää parhaiten, kun hoitoalalla töitä tekee.

Vierailija
20/21 |
18.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos äiti näkee tarpeelliseksi laittaa vieraat käsien pesulle, niin mitä oikeutta kenelläkään on siihen vastaan sanoa.

Ja etenkin jos vauva syntyy talvella, kun flunssat jyllää, niin on kyllä hyvin perusteltu pyyntö.