Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Täysimetän, vauva 3 kk. Miksi en laihdu?

18.05.2007 |

Ok, syön herkkujakin, mutta yleisesti puhutaan, että imettämällä laihtuu.. Olen takaisin mitoissa, jolloin tulin raskaaksi, mutta aivan liikaa sitä elonpainoa on vielä. Sellaiset 10 kiloa ylimääräistä...

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
18.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva tosin vasta kohta 6vkoa, mutta täysimetän, syön herkkuja sillon tällön, liikun aika paljon, silti vaaka näyttää aina samaa...

Vierailija
2/14 |
18.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla se ei valitettavasti tehoa laihduttavasti vaikka pitäisi ruokavaliota samaan aikaan.

Mulla kanssa paino pysyy samana heti sen jälkeen kun alussa putosi jonkin verran pelkästään nestettä synnytyksen jälkeen poistui mutta nyt jankkaa samassa edelleen ja vauva 6kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
18.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Minä olen huomannut elimistöni toimivan siten, että jos yritän pihistää ja saada itsestäni liikakiloja veke imetyksen aikana, niin elimistöni pistää ittensä oikein säästöliekille, jotta vauvalle varmasti riittää ruokaa. Laskin viikon verran Painonvartijoiden pisteitä ja olin tunnollinen - lihoin kilon.

Mutta, kunhan täysimetys on suoritettu kunnolla ja lapsi alkaa syödä myös muuta, tilanne muuttuu ainakin minun kohdallani. Edellisen lapsen kohdalla aloin laskeskella pisteitä vauvan ollessa n. 7 kk, minusta lähti kymmenen kiloa parissa kuukaudessa ihan kolisemalla. Huoh. Siihen asti täytynee kantaa makkaroita mukanaan.

:) ONNANNAA ja 10-15 extrakiloa

Vierailija
4/14 |
18.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikäli ymmärsin oikein, että painat nyt saman verrankun raskautuessasi? eli jos nyt painosi putoaa vielä sen alle, lähtevät ympäristömyrkyt kehossasi liikkeelle ja kulkeutuvat maidon mukana vauvaan. odota siis siihen asti ettet enää imetä.

mammafiola:

Olen takaisin mitoissa, jolloin tulin raskaaksi, mutta aivan liikaa sitä elonpainoa on vielä. Sellaiset 10 kiloa ylimääräistä...

Vierailija
5/14 |
18.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja poika kohta 10 kuukautta. Söin myös herkkuja, joten paino pysyi ja pysyy edelleen samana. Eli imetyksen kanssahan on niin, että se paino putoaa vain, jos malttaa olla syömättä enemmän kuin ennen.Ei se lisäenergiatarve ole kun joku tyyliin yksi leipä ja viili päivässä, valitettavasti. Jotkut sanovat, että elimistö alkaa luopumaan kiloista vasta kun vauvaa imetetty 4kuukautta. Ainakin tämä kotona oleminen lihottaa. Vaikka touhu on päällä kokoajan, niin jääkaapistakin tulee napsittua kokoajan :)

Vierailija
6/14 |
18.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysimetyshän kuluttaa 500-1000 ( :O ) kaloria päivässä, raskauden lopussa lisäenergian tarve oli se yksi voileipä tms..

Toivottavasti mulla ei pahasti ympäristömyrkyt maustaneet maitoa, kun raskauskilojen jälkeen lähti 6kk aikana lisäksi ylimääräiset 5kg.. mutta siihen se painonlasku hidastuikin ja ihan hyvä, kun normaalimitat oli muutenkin.

Vierailija
7/14 |
18.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.mammadieetti.net/laihdutus.htm

En minäkään ole laihtunut kummankaan lapsen jälkeen, vaikka täsimetin molempia ja vieläpä pitkään. Painonputoaminen alkoi vasta imetyksen loputtua. Tällä kertaa ajattelin perehtyä asiaan hieman enemmän, ettei ihan kahta vuotta tarvitsisi tynnyrinä kulkea.

Vierailija
8/14 |
18.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla nousi raskaana paino aika reippaasti ( 30 kg ). Lähtöpaino oli ihan normaali. Laitokselle jäi 10 kg. Täysimetin 6kk jonka aikana lähti sellainen 5 kg. Seuraavan puolenvuoden aikana lähti myös 5 kg, edelleen pääasiallinen ruoka rintamaito sinne vuoden ikään saakka. Jatkoin imettämistä vielä 10 kk eli lapsi oli 1v 10kk kun lopetin imettämisen. Sinä aikana lähti vielä 10kg eli imetysaikana painoni palautui normaaliksi. Siitä en sitten tiedä miten olisi painon lasku / nousu jatkunut kun tulin uudelleen raskaaksi : )

Nyt tuli painoa 25 kg joista 5 kg jäi laitokselle ja 3kk:n ikään mennessä lähtenyt 10 kg eli vielä 10kg jäljellä. Taaskin täysimetän ja nyt on paino laskenut vähän nopeammin vaikka matkaa vielä paljon normaalimittoihin. Tosin nyt laihtumista voi vielä edesauttaa vilkas esikoinen kun ei ole aikaa loikoilla ja herkutella..

Jostain olen kuullut sellaisen sanonnan, että paino palautuisi normaaliksi imetysaikana ( tosin sinänsä vähän hassua, kun imetysajat vaihtelee niin paljon )

Pirriäinen

Vierailija
9/14 |
18.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekassa raskaudessa kiloja tuli n. 8, joista toin synnytyksen jälkeen laitokselta kotiin pari kiloa. Ne lähtivät parissa viikossa, vaikken voinutkaan täysimettää. Kuukausien mittaan paino putosi reippaasti alle lähtöpainon, mistä en ollut ollenkaan iloinen: kylkiluut törröttivät ja posket olivat lommolla.

Toisessa raskaudessa painoa tuli jotain 13 kg, joista kotiintuomisia oli jotain 6-7 kg. Kilo tai pari on vielä matkaa lähtöpainoon. Kohta on 6 kk täysimetystä plakkarissa, mutta selvästi hitaampaa ja tasaisempaa tämä painonlasku tuntuu olevan kuin edellisellä kerralla. Toisaalta ruokahalukin on parempi.

Musta on ihan hyvä, jos vuoden sisään synnytyksestä pääsee lähtöpainoon. Imetyksen aikana ei kannata turhia rehkiä.

Vierailija
10/14 |
19.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla raskauden aikana tuli kiloja 18. Laitokselle jäi 8 kg ja ensimmäisten 4 imetyskuukauden aikana kaikki 10 kg oli tippunut. Ennen raskautta liikakiloja ei ollut yhtään, painoin 54 kg. Imetin 10 kk:tta ja paino laski edelleen eli imetyksen loputtua tilanne oli miinuksen puolella 2 kg. Nyt paino on pysynyt puolivuotta tuossa 52 kg:ssa, mutta liikunnan olen aloittanut, eli juoksua per viikko tulee noin 50 km. Paino jämöttää samassa, vaikka liikunta on lisinyt hurjasti. Ruokavaliota ei ole tarvinnut muuttaa koko aikana eli en seuraa mitä syön. Ei tietenkään painon tarvitsekkaan enää laskea minun kohdalla. Jos ruokavalion muuttaa terveelliseksi ja liikuntaa lisää niin niiden yhteisvaikutuksesta varmasti paino putoaa. Imetys on hyvä lisä noihin. Tsemppiä vaan ja anna ajan kulua!

Vierailija
11/14 |
19.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä täysimetin sen 6kk ja imetin vuoden ja 2kk yhteensä. Mulla paino alkoi itsestään tippua huimasti, kun vauva oli n.7kk ikäinen. En siis mitenkään laihduttanut ja söin mitä mieleen tuli. Normaalipainoinen olen.

Vierailija
12/14 |
19.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikään ei muuta sitä tosiasiaa, että laihdut jos kulutat, enemmän kuin syöt. Oli se kulutus sitten mitä tahansa, eli imetys, liikkuminen, jne.

Mulla jumii kans paino tähän missä olin kun tulin raskaaksi, eli mikälie kynnyskohta tämä sitten on. Ylipainoa on kuitenkin ihan reippaasti, tosin kaikki sanoo, että ei näytä siltä, mutta puntari kertoo todellisuuden. Täysimetän, poika on pian 10viikon ikäinen. Tosin aika vähän olen liikkunut, joten jospa se tästä lähtee, kun alan liikkumaan enemmän.

t. punkeli

ps. Eräs tuttava muuten varoitteli sitä kun lopettaa imetyksen ja jos syö kuten ennen niin varmasti paino nousee !

Vierailija
13/14 |
19.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painoin ennen raskautta 63, raskauden aikana paino nousi 74:ään nyt painan 54. En ees muista millon oon viimeks painanu näin " vähän" ja syytän imetystä siitä!:) Tuntuu että syön enemmän kuin ennen raskautta. Poika nyt siis vähän yli puoli vee...

Vierailija
14/14 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla poika on nyt 9kk ja imetin häntä n. 3,5 kk. Minulla paino tippui huimaa vauhtia, laitokselle jäi 8kg ja alta viikossa oli raskauskilot tippunut. Imetyksen alettua sujumaan paino jatkoi tippumistaan ja kun imetys loppui maidon ehtymiseen painoin 7 kg vähemmän kuin ennen raskautta. Olen sitä mieltä että minun kohdallani se että paino putosi niin hyvin ja stressi aiheutti sen että maito loppui ennen aikojaan. Älkää ihmiset huolehtiko niistä kiloista vaan tiputtakaa ne sitten imetyksen päätyttyä. Muistakaa syödä hyvin ja terveellisesti ja juokaa paljon!