^^jouluisten perjantai^^
Kommentit (12)
Viime raskaudessa kaikki vähätteli mun mahan kokoa ja eniten se harmitti kun kälyni oli kanssa raskaana, noin kk edellä ja hällä maha oli valtava pallo!! (oli sokerivauva) ja koskaan kukaan ei huomannu mun mahaa mitenkään vaan kaikki mut nähdessään taivasteli kuinka valtava tällä kälyllä oli (vaikka ei ollu ees paikalla)=/ Näin lopussa jo painajaisiakin asian takia. Ja ihan selkeä vauvamaha mullakin oli.
Saa nähä onko jälleen muiden mielestä mun mahani lähes mitätön =(
Voi helvetti sentään. Puran tänne kun ottaa aivoon!
Hoitolasten vanhemmat sanoivat irtisanovansa lapsensa hoidosta nyt kesäkuun lopussa, vaikka piti jatkaa lomien jälkeen. Syynä tähän rehellisyyteni, kun kysyttäessä syksystä, kerroin, että tilanne hiukan muuttuu jos jään äitiyslomalle..Ultrassa en ole käynyt kerroin senkin, joten mitään varmaahan ei ole luvata. He ottivat kaupungilta selvää, että eivät saa kunnallisia hoitopaikkoja lokakuussa, pitää hakea elokuusta. Sanovat lapset irti ennen lomia että saavat itse kotihoidontukea kuukauden, ja minä menetän jo alussa sovitun kelan maksaman yksityisenhoidontuen!
Hoitolasten jäänti pois on ihan ok, voi olla etten olisi jaksanutkaan syksyllä hoitaa vieraita lapsia ja voi olla että minulla on mahdollisuus ansiosidonnaiseen päivärahaan, mutta toi ns. lomaraha nyt potuttaa, koska se oli sovittu ja nyt olen sitten lomalla puilla paljailla!
Ja sitten (.) minua aina suureen ääneen ihmetellään, kuinka iso oikein maha on, se on valtava. En tykkää siitä yhtään että kaikki päivittelee, mielummin ottaisin vähemmän huomaamattoman mahan ;-)
Tänään käytiin kaupoilla ja mulla pelkkä paita, niin kyllä tästä mahasta jo nyt näkee että mikä on homman nimi!
ponnari samat viikot ja päivät kun aamullakin... Mutta pännii paljon enemmän
raskausviikkoja kertynyt 11+2 ja mieliala ailahtelee..
Ihana lukea teidän kirjoituksia! Olen monta viikkoa päivittäin seurannut muiden joulukuisten ajatuksia. Onneksi löytyy kohtalotovereita :)
Neuvolassa en ole vielä ehtinyt käymään :( vähän harmittaa ja mietin päivittäin että jos siellä ei olekkaan mitään..
28.5 pääsen onneksi neuvolaan!
puolkymppi, lapset 03, 05 ja rv 11+2
Itseä aina jaksaa potuttaa tässä raskausrasismissa se, että jos nyt joskus sattuu ukon kanssa riitelemään tai muuten on vaikka pahalla tuulella tai ei kaikkea hyväksy (näitä kaikkea vielä enemmän eiraskaana) niin kaikki aina vaan kääntyy siihen, että minä olen kohtuuton tai oikukas koska olen raskaana ja hormoonit sekoittaa pään. Eli minä olen aina väärässä tämän tilan vuoksi:-/
Mutta tuo on kaiken huippu, että jo menettää tavallaan ansionsa, kun ihmiset hysterisoivat heti alkuraskaudesta. Itseä kans keljuttaa, kun ihmiset välillä hysterisoi alkuraskautta, ei suurinpiirtein sais fillarilla ajaa tai syödä pientä palaa lakua.....
JEE, Sain purnattua:-Z
Kiva saada lisää porukkaa turisemaan=)
varmaan muistatte kun ihan alkuraskaudessa valittelin verenvuotoa.. ja nyt se tapahtui taas. oon siis yövuorossa ja menin vessaan kun tunsin että jotain " lorahti" . housuissa oli kirkasta verta ja sitä sitten oikein lorahti pönttöönkin. kun pyyhin tuli n.0,5cm halkaisijaltaan oleva melki pyöreä hyytymä.ja kirkasta verta. no nyt sitten kävin äsken vessassa ja verta ei tuu enää yhtään..tää on nyt jotain outoa ja ihmeellistä jota mä en ainakaan ymmärrä. jospa se olis joku hematooma tai jotain muuta kun melkeinpä joka päivä on tullu sellasta ruskeaa tuhruvuotoa..
nyt tässä oottelen aamua et pääsen soittamaan päivystykseen et mitä teen. ens viikon torstaina olis ultra mut sinne asti en aio kyllä oottaa.. aion istua vaikka koko päivän päivystyksessä, kunhan ultraavat.
anteeksi taasen ON juttu mut kun pelottaa ja V*tuttaa niin armottomasti..
enkeli.83 ja tonttu rv8+3TOIVOTTAVASTI!!!!
Mene ihmeessä lääkäriin ja vaadi se ultra, tosi ikävää olla kokoajan epätietoinen.
ON: meillä karkas kissa toissa iltana, ihan surkeissaan oltu, no illalla katselin tappajahaita ja kävin välilä huutelemassa, niin eikö kisu sitten elokuvan päätteeksi tullu:-) on niin helpottonu olo, tosi rakas lemmikki.
Autoa tässä lähden huoltoon viemään:-/ oli aika jo seitsemeltä. Kivasti saa taas rahaa menemään, olis monta muutaki rahareikää. Vointi ok. tosiaan eilinen päiväuni vei pois pahoinvoinnin, pitänee pyrkiä siihen niin paljo ku mahdollista. No pitänee kiitää autohuoltoon
P-M 9+5
Tulis nyt äkkiä täyteen ne kriittiset 12 viikkoa, että voisi vähän huohahtaa, tosin sekään mikään turvaraja taida olla.
Vapaapäivä meni pihahommissa, haimme kiviä joita asettelimme illan sitten tuohon suihkulähteelle, oli lämmin ilta kun ei tuullut.
Jaa että se on taas perjantai, lapset yhteistämme lukuunottamatta, menee isälleen.. Pihahommissa menee varmaan koko aika, haen vähän sinistä katajaa ja muutamia kukkia, niin ja herkutellessa, näinä viikonloppuina, kun olen vähän itsekkin vapaalla ja syömme aikaslailla ulkona tai grillataan...
(.) Eilen iski hetkellinen masennus ulkonäöstä, joka iskee aina tässä vaiheessa, eli maha on jo iso ja kun ei muukaan minussa niin pientä ole, niin peilistä tuntuu katsovan aikas pläski mamma, hyperventiloin hetken, kun ei mikään vaate näyttänyt kivalta ja muu perhe oli jo autossa, vaikka sitä mahaa on aina toivottu, niin silti kun se tulee, niin alkuun joutuu kyllä totuttelemaan omaa uhkeaa ulkomuotoaan;-))
ponnari ja itu 9+4
Pitkästä aikaa taas koneen ääressä... Pikaisesti silmäsin tossa vanhoja pinoja, pahoittelut keskenmenon saaneelle (en muista nikkiä, sori) ja enkelille voimia!!! Toivottavasti säästymme enemmiltä huonoilta uutisilta. Itsellä kun oli helmikuussa se keskenmeno niin on niin tuoreessa muistissa että sympatiat on kyllä siihen kokemukseen joutuneilla täysin.
oma (.) Turvotusta on kummallisesti tullut, tuntuu että ois isokin vatsa, varsinkin iltaisin (mulla ei vielä muuten tämä odotus päällepäin näy, taaksepäin kallistunut kohtu..) Eilen kerkes päivä pitkälle, ennen kuin sormukset mahtu sormiin. Edellisissä raskauksissa on sormukset menny loppuun asti, paitsi yöks oon ottanu pois.
Tasan viikko ois sitte ultraan ja sitte siitä viikkon päästä eka neuvola. Varasin ajan nyt ma ku käytin kuopuksen nvlassa. Sanoin tulevanin neuvolaan vasta ultran jälkeen, haluan varmistuksen vauvasta ennen nvlan kirjoille menemistä. Luulen että pettymys olisi helpompi kokea, jos kaikki ei olisikaan kunnossa. Toivon ja rukoilen että tällä kertaa kaikki olisi pienellä hyvin. Liian rankkaa olisi saada toinen km heti perään...
Isommat tytöt läks eilen mummolaan junalla mun siskon kanssa ja meen sitten ma sinne hakeen ne, varmaan ollaan meki pari yötä sielä. Oli tytöt kohta 4v ja 3v tohkeissaan ku junassa matkustivat!!!
Jops mut nyt pikkuneiti heräilee (onkin nukkunut ennätys kauan!) ja täytyy mennä päästää se pois pinniksestä...
Hyvää viikonloppua mammat, toivotaan huonojen uutisten pysyvän poissa pinostamme!!
trv.daisy82rv 9+3
Eilis illan viestin jälkeen ei mitään ihmeellistä ole sattunut...tänään on vähän harmaampi ilma joten jos päivän yrittäis keskittyä sisähommiin ja illalla sitten koko perheen voimin pihalle (mua kiusaa se susi juttu ihan oikeasti vaikka meidän piha aika avoin onkin.)
Jep, ei ihmeempiä
masu 12+2
Ja ihan näyttäs kulutuksen sisällä pysyvän. Kuitenkin tähän mennessä tullut jo nelisen kiloa lisää. eli toisina päivinä varmaan heittää kulutus ja saanti toisistaan :)
Maha on pömpähtänyt lisää, mutta farkuissa sinnitellään (luojalle kiitos matalavyötärömalleista).
Juuri alkoi mahassa taas vellomaan, vaikka pari päivää jo mennyt, että huonous iskee vasta illalla.
Tein vakaan päätöksen aamulla, että ens viikolla otetaan ohjelmaan aamujumppa ja lenkkeily vähintään kolmena päivänä viikossa, eihän sitä mahaa jaksa muuten syksyllä kantaa (jos on vielä silloin matkassa).
Pitää jatkaa töitä...
Marzi 11+3
Minulla on muutaman päivän ollut todellista matalalentoa tää elo :( Mikä hormooni liekkään sit asialla. Nyyh vein äsken taimai miehen siskolle ja hän kertoi miten vaatteet jo ahdistaa kun masu pullahti kunnolla esiin (6vko enemmän kuin minulla). Hyvä ettei itku päässyt. Mulla mitään mahaa ole tai on mut ei vauva :( Läskit vaan roikkuu, turvottaa jne. Muutenkin kälyni (?) on todella kaunis ja sopusuhtainen eli hänellä masu näyttää todella kauniilta. Minä olen aina kuin valas :o ja leviän joka suuntaan. Ei sillä järki kyl tietää et ihmiset erilaisia ja tääkin menee ohi mut nyt masentaa :( Muutenkin suku " iloitsee" enemmän hänen raskaudesta kuin meidän...nooh onhan meille jo kolmas tulossa mut silti. Omaa mielikuvitusta, tiedän.
Muutenkin olo ollut maassa. Tuntuu et on ihan tarpeeton. Muilla työnsä, kiireensä, puolisonsa jne. Omaa ukkoa hyvä jos näen. Ja silloinkin tosi väsyneenä kumpikin. Jaksappa siinä sit edes jutella järkeviä. No kevät on tämmöistä maataloudessa et ohihan se menee...
Kuten näette järki pelaa mut tunteet vaan myllertää :(
zenialle pahoitteluni :( *rutistus*
enkelille tsemppiä! Kyllä sua nyt koetellaan...
tamatulla oli ihania uutisia!!! :D Yks kysymys olisi sinulle. Kun aiemmin kerroit saaneesi ja ottaneesi lääkkeen mikä alkaa rappeuttaa kohtua et alkio tulisi pois niin mites nyt kun kaikki hyvin. Onko tällä lääkkeellä nyt jotain vaaraa? Anteeksi uteluni *punastuu*
Olikos muuta... Taidan mennä möyröttämään sohvan nurkkaan :)
Kanelinen ja Pikku-Pipari rv 9+6 (jee huomenna pamahtaa eka kymppi)