Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun aikuiset lapset tulevat yksin tai puolisoidensa ja lastensa kanssa teille juhannusta viettämään päiväkausiksi

Vierailija
19.06.2026 |

Niin kukas teillä kokkaa ja roudaa ruuat kaupoista?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä, mutta silloin nuorison pitää suostua syömään sitä, mitä minä teen. Kun meille eilen illalla saavuttiin, oli työnjako ja nyt on porukka (6 kpl 22-33 v nuoria aikuisia) tekemässä töitä. Vaihtoehtoja ei ole, tämä ei ole täysihoitola, jossa voi loikoilla rannalla. Rehunteko on myöhässä, aitoja pitää korjata ja ruokintakatoksessa on huollettavaa. Alaikäiset ovat mummin kanssa kotihommissa (mummi on äitini, ikää 82v).

Vierailija
2/22 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väsynyt

Vierailija
4/22 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka teillä tuo ruuat kaupasta?

Vierailija
5/22 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuopus tuli eilen ja lähtee huomenna, toisen lapsen perhe tulee kohta syömään päiväseltään ja samoin pari ystävää.

Minä kävin kaupassa, mies siivosi ja yhdessä on tehty ruuat n 40/60

Vierailija
6/22 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotatko tästä oikeasti keskustelua?

Vierailija
7/22 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Odotatko tästä oikeasti keskustelua?

Eikö sun luokse tule ketään tai etkö mene kenenkään luokse?

Vierailija
8/22 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä menen vanhojen vanhempieni luokse ja elän täysihoidolla. No, voin hoitaa tietokoneen päivitykset ja sellaiset kuntoon.🙂

Vierailija
9/22 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille tulee lapsi perheineen. He tuovat ruokaa tullessaan. Täällä kun ei ole kauppaa lähimaillakaan. Ruokaa tekee jokainen vuorollaan. Samoin tiskit hoitaa jokainen vuorollaan.

Vierailija
10/22 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vietetään juhannusta aina vanhempieni mökillä kolmen sukupolven ja 4-6 perheen voimin. Viikkoa, paria ennen alkaa whatsapp-ryhmässä kokkausvuorojen jako, yleensä vanhempani haluavat laittaa juhannusaattoillan aterian ja juhannuspäivän päiväkahvit, ja me muut sitten jaetaan brunssit, muut päivälliset ja päiväkahvit sen mukaan kuka haluaa päästä esittelemään löytämäänsä piirakkareseptiä tai grillauskastiketta, ketä ei huvita herätä aamulla ja kuka tarjoaa mieluiten jotain minkä voi tehdä jo kotona valmiiksi.

Jokainen on vastuussa oman ateriasta/aterioidensa aineksista ja jokaisen perheen mukana tulee yleensä myös limpparia, sipsiä, hedelmiä, karkkia, pähkinöitäm muroja tms oman perheen suosikkia yhteiseen jakoon, mun vanhemmat huolehtii että on leipää ja jotain sen päälle jos nälättää muuhun aikaan kuin suunniteltuun ruoka-aikaan. Usein viikonlopun aikanakin joku käy kaupassa kun muiden naama alkaa nyppiä, ja hän sitten ostaa täydennystä yhteisen listan mukaan jos tarvii. Mun vanhemmat aina tarjoutuvat ne maksamaan mutta nykyään kaikki jälkeläiset kieltäytyy, opiskelijana/työttömänä saattoi tarttuakin tarjoukseen.

Ja se perhe joka kokkaa, ei tiskaa sillä kierroksella. Alaikäisiä osallistetaan keittiössä sen mukaan onko siitä enemmän hyötyä vai haittaa, ja ne josta on enemmän haittaa keittiössä, kantaa puita saunaan ja paljuun ja vie roskia. Hyvin toimiva systeemi.

Vierailija
11/22 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä, mutta silloin nuorison pitää suostua syömään sitä, mitä minä teen. Kun meille eilen illalla saavuttiin, oli työnjako ja nyt on porukka (6 kpl 22-33 v nuoria aikuisia) tekemässä töitä. Vaihtoehtoja ei ole, tämä ei ole täysihoitola, jossa voi loikoilla rannalla. Rehunteko on myöhässä, aitoja pitää korjata ja ruokintakatoksessa on huollettavaa. Alaikäiset ovat mummin kanssa kotihommissa (mummi on äitini, ikää 82v).

Aika paljon töitä kämäsellä ruokapalkalla. Jäät nuorisolle monta kymppiä velkaa palkkaa.

Vierailija
12/22 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tule kun eivät halua nukkua olohuoneen lattialla ilman patjaa.

Vierailija
13/22 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostan yleensä kaiken valmiina, pääsee helpommalla

Vierailija
14/22 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me laitetaan ja maksetaan. Täällä on myös kuopuksenkin kaverikin täyshoidossa.

Vierailija
15/22 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tule kun eivät halua nukkua olohuoneen lattialla ilman patjaa.

No eivät varmasti halua, miksei sinulla ole edes patjoja tarjota? Tietenkin voi hyvin yöpyä hotellissakin.

Vierailija
16/22 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

33v ei ole enää nuori aikuinen, vaan ihan oikea aikuinen.

Vierailija
17/22 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmoitin miehelleni jo kun tavattiin etten sitten harrasta sukulaisvierailuja ja kivasti mennyt kymmenen vuotta ilman. hän käy jos haluaa.

Vierailija
18/22 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdessä mukava tehdä ja syödä ruoat.

Vierailija
19/22 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun vanhempani tulevat luoksemme majoitamme heidät ja järjestämme ja maksamme ruoat. Kun menemme heidän luokseen he majoittavat meidät ja teemme ruoat yhdessä, vanhempani maksavat kauppalaskut. Toimii hyvin.

Vierailija
20/22 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhdessä mukava tehdä ja syödä ruoat.

Täytyy olla iso keittiö ja hyvä järjestys jotta tuo toimii. Muutoin on perunat keitetty liian aikaisin, pihvit jääkaapissa liian pitkään, parsa ylikypsää ja hollandaise juoksettunut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän neljä