Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huomion halu ei ole sama kuin alistuvuus

Vierailija
19.06.2026 |

Lähes kaikki meistä haluavat huomiota sängyssä, että kumppani tekee asioita minulle ja minulla ja että hän haluaa tehdä asioita minulle. Kaikki me haluamme tulla nähdyksi seksuaalisena olentona, myös objektina. 

Moni tulkitsee tämän halun ihan väärin alistuvuutena. Alistuminen on kinky-seksin muoto. Toisen halukkuuden ja aktiivisuuden toivominen kuuluu (lähes) kaikkiin seksuaalisuuden ilmentymiin. Se ei estä omaa aktiivisuutta ja omien halujen ilmituontia ja toteuttamista. 

Päivän oivallus 

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärtänyt nyt kyllä yhtään. Alistuvahan alitajuisesti vihaa itseään ja ajattelee, että kukaan ei halua koskea / tehdä hänelle mitään, ja jos joku haluaa, se on hyvä juttu. Ja sitten suostuu aivan sairaisiin asioihin. Normaalilla itsetunnolla varustettu henkilö ei koskaan suostu moiseen. Eikä normaalilla itsetunnolla varustettu henkilö myöskään ajattele, että seksuaalisuus olisi huomion halua. Seksuaalisuus on joko lisääntymistä ja lyhyttä nautintoa varten, tai korkeimmalla tasollaan rakastamista kehon avulla. Ei sitä, että haluanpas tässä nyt huomiota toiselta ihmiseltä, vaan sitä, että annat rakkautta ja hyvää oloa joko itsellesi tai toiselle. 

Vierailija
2/2 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärtänyt nyt kyllä yhtään. Alistuvahan alitajuisesti vihaa itseään ja ajattelee, että kukaan ei halua koskea / tehdä hänelle mitään, ja jos joku haluaa, se on hyvä juttu. Ja sitten suostuu aivan sairaisiin asioihin. Normaalilla itsetunnolla varustettu henkilö ei koskaan suostu moiseen. Eikä normaalilla itsetunnolla varustettu henkilö myöskään ajattele, että seksuaalisuus olisi huomion halua. Seksuaalisuus on joko lisääntymistä ja lyhyttä nautintoa varten, tai korkeimmalla tasollaan rakastamista kehon avulla. Ei sitä, että haluanpas tässä nyt huomiota toiselta ihmiseltä, vaan sitä, että annat rakkautta ja hyvää oloa joko itsellesi tai toiselle. 

Sellanen psykologia sulla 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yksi