Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hiusten värjääminen raskausaikana!?!

16.05.2007 |

Olen varannut kampaajan kuukausia sitten. Olen kaasona ystäviemme häissä parin viikon kuluttua ja olisi kiva saada uusi väri päähän, mutta uskaltaako sitä värjätä hiuksia? En millään viitsisi perua kampaajaa... Kertokaa mitä teen?

Tästä samasta aiheesta on keskusteltu varmaan sadat kerrat, mutta nyt kun se on itsellä ajankohtainen, niin en kertakaikkiaan muista mihin lopputulokseen täällä on tultu. Osaiskos joku jelppiä?

Humaus ja nöpö rv5+jotain

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
18.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun odotin (5 vuotta sitten synnytys) niin oli ehdoton kielto ettei saa värjätä raskaana ollessaan. Lehdissäkin oli juttuja siitä. Muistaako jolku minkä takia ei saanut värjätä? Mielenkiintoista... Aattelin värjätä, mutta uskallanko jos testi näyttää plus... Himm.

Vierailija
2/21 |
18.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotin sitten viikolle 14 että menin peittämään juurikasvun, myöhemmin sikiön todettiin kuolleen samalla viikolla :( Eihän se toki välttämättä tuosta väristä johtunut mutta minä en vaan voi muuta uskoa kuin että itse aiheutin tuon keskenmenon. Tuolla on jotain juttua hiusväreistä raskauden aikana:

http://www.turunsanomat.fi/erikoissivut/?ts=1,3:2031:0:0,4:102:0:0:0;4:…:

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
18.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä värjäsin ite kotona hiukseni ekalla raskauskolmanneksella ja senkin jälkeen olen värjäillyt... Ja neuvolassa terkka sanoi joskus, että netissä liikkuu kaikenlaisia huhuja mm. siitä ettei esim. hiuksia saisi värjätä, että kaikkea ei kannata uskoa, mitä lukee. Ihan hyvin voi siis värjätä hiuksiaan myös raskausaikana!

Vierailija
4/21 |
18.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolmen raskauden aikana. Eikä mitään ole ollut joka olisi väristä johtunut :)

Vierailija
5/21 |
18.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sikäli mikäli hiusvärit olisi vaarallisia sikiölle, parturi-kampaajilta kiellettäisiin ehdottomasti hiusvärien käyttö raskaana ollessa!!! suojahanskatkaan eivät suojaa siltä etteikö hiusvärit olisi kosketuksissa ihon kanssa, puhumattakaan siitä että värjätessä hengittää " väriainetta" ja yleensä näitä värikäsittelyjä on useampi päivässä...

valmistumisestani on jo aikaa ja silloin jo värit olivat niin turvallisia että niitä pystyi käyttämään raskaana ollessa..

jos keskimäärin 1-2kk välein (jotkut harvemmin) värjää hiuksia niin se on aika vähän verrattaen tuohon kuinka paljon alalla työskentelevät joutuvat värien kanssa kosketuksiin!!!

mutta jokainen tietty päättää itse värjääkö vai onko värjäämättä, minä en siihen ammattilaisena näe mitään estettä!

Vierailija
6/21 |
19.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen samaa mieltä kanssasi värjäyksen suhteen, itsekin kun on kampaaja.

jos ne niin vaarallisia olisi, ei me saataisiin edes töitä tehdä. tänä päivänä valvotaan hyvinkin tarkkaan aine sisältöjä ja niiden vaikutuksia. värit ja permanentit on jo niin laimeaa tavaraa ettei enää mustasta tukasta viti valkoista saa, niin kuin ennen. eikä kihara pysy enää vuoden päiviä vaan on laimeita. toinen harmi on taas se, että kaupan värien aine osia kun emme tiedä, ja kukaan ei ole vastuussa jos hyllystä ottaa ja pää nahka palaa. koska niissä on yksi ja ainut hiusta aukaiseva aineosa, me kun voidaan monista vahvuuksista valita se hellin ja riittävin aine, eikä aina sitä pahinta myrkkyä päänahkaan laiteta.

huoletta minun mielestä voi värjätä, jos ei ihan päänahkaan halua, raidoillakin saa uutta ilmettä jo kummasti, ja silloinhan väri aine ei ole hiuspohjaan yhteydessä, eikä näin ainakaan aiheuta haittaa.

kaksi neitiä mulla kasvanut mahassa niiden myrkkyjen kanssa ja hyvältähän nuo näyttää =) ja kolmas tulossa..

mutta totta on, että varovainen jos haluaa olla, välttää kaikkea sitä miltä itsestä tuntuu oikealta. Perunakin kuulemma aiheuttaa syöpää..

ja sitä meillä syödään joka päivä =)

Vierailija
7/21 |
19.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ollut minkään moista haittaa vauvoille värjäämisestä. (Olen siis värjännyt myös alkukolmanneksella.)

Vierailija
8/21 |
19.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullekin se kampaaja sanoi (jolle olemme menossa kummatkin viikon päästä), että voi värjätä huoletta. Me olemme kummatkin raskaana, kaaso ja morsian =o) Hän kyllä pidemmällä kuin minä, eikä joudu siksi pohtimaan tätä ekan kolmanneksen juttua...

Vierailija
9/21 |
19.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja värjäilin raskausaikana samalla tavalla. Viime talvena oli vauva-lehdessäkin juttu tuosta hiustenvärjäyksestä ja pointti oli se että voimakkaan hajun takia ei kannata värjätä ekan kolmanneksen aikana sillä siitä saattaa tulla huonovointiseksi.

Mulla nyt ei pahoinvointia ollutkaan raskauden aikana ja värjäilin ahkerasti tyvikasvut pois. Terve poikahan sieltä syntyi.... =)

Soffu

Vierailija
10/21 |
20.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän myöskään suositella muutenkaan mitään ylimääräustä altistumista kemikaaleille, kuten ei myöskään hyttyskarkotteiden käyttöä tai liuottimien tai maalien hengittämistä.

lisätietoa saa HUSin teratologisesta tietopalvelusta.

Vierailija
11/21 |
20.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teratologinen tietopalvelu on koko maan kattava puhelinpalvelu. Yhteyttä voivat ottaa raskautta suunnittelevat tai jo lasta odottavat vanhemmat, terveydenhoitohenkilökunta, apteekit ja terveydenhuollon viranomaiset. Palvelun tärkeimpiä tehtäviä on sikiövaurioiden ennaltaehkäisy.

* puh. (09) 471 76 500

* kyselyihin vastataan arkisin klo 9-12

Löytyy osoitteesta:

http://www.hus.fi/default.asp?path=1;28;824;2049;2265;2260;3437

Humaus kiittää tästä infosta ja koska asia nyt näin keskusteluttaa niin taidanpa soittaa tuonne maanantaina.

Vierailija
12/21 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moro. Olen pohtinut ja pohtinut värjätäkkö vai ei. Olen maantienharmaa ja värjännyt punaiseksi jo vuosia, juurikasvu on aivan kamala. En ole vielä ostanut purkkia, mutta ajattelin ostaa. Rv16+4, eli eka kolmannes ohi. Asun Aurassa ja neuvolassa sanottiin, ettei saa värjätä raskaana ollessa, lääkäri ja neuvolatäti molemmat sanoi näin. Olen hoitoalalla, kuten on myös äitini ja olemme sitä mieltä, että värjääminen olisi ok. Ei sitä väriä niin paljon verenkiertoon imeydy, että sillä olisi mitään vaikutusta sikiöön. Mutta kukin tyylillään :)

Vierailija
13/21 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa värjätä, on ihan turvallista.

Vierailija
14/21 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hohhoijaa... Olkaa vaikka millä alalla mutta hei haloo nyt kelatkaa kuitenki mitä puhutte. Jos hiusväri imeytys verenkiertoon ni olisitteko edes hengissä enää? Saipas hyvät naurut!

Siis oikeesti kaikenlaisia uskomuksia sitä liikkuukin esimerkiksi nyt tästä hiustenvärjäämisestä! Oi voi... Eletään kuitenki 2000-luvulla! =D

Vierailija
15/21 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ekan kolmanneksen aikana ei suositella värjäystä! asiasta ei ole tarpeeksi tutkimustietoa, vähän sama kuin luontaistuotteista joten siksi parempi välttää ylimääräisiä kemikaaleja jotka imeytyy kehoon -vaikkakin vähäisessä määrin.

Vierailija
16/21 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, loysin tallaisen artikkelin, jossa oli mielestani tosi hyvia vinkkeja:

http://www.pregnancy.org/article.php?sid=1193

Eli on eroa, kayttaako vahvoja varjaysaineita (vaalentaminen tai kestovari aineella, jossa on ammoniakkia), blondeille suositeltiin raitoja, koska silloinhan vari ei edes ota kiinni paanahkaan, mutta saa silti tasaisen varin hiuksiin. Sitten artikkelissa on myos vanhoja kunnon luonnonvarjaysmenetelmia. Ja suositeltiin kampaajalle kannattaa menna heti aamusta, kun silloin siella ei ole viela kamalasti kemikaaleja ilmassa. Ihan jarkeenkaypaa, mielestani, koska se haitta on kemikaalien ihon lapimenon lisaksi kemikaalien hengittaminen.

Vierailija
17/21 |
25.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mulle sanottiin, että hiusten värjääminen kampaajalla ok, tosin värjäysten välit tulisi olla vähintään 1 kk, mieluummin 2. Foliolla jos värjää, niin väri ei ole kosketuksessa päänahkaan.

Kotivärjäystä ei suositella, koska värien koostumusta ei tiedetä niin tarkasti kun kampaamoiden väreissä.

Sanottiin myös, että kampaajalla värjääminen on ok myös ekan kolmanneksen aikana.

t. Humaus näillä näkymin menossa huomenna kampaajalle (jos ei ajatukset vielä muutu...)

Vierailija
18/21 |
25.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnnänpäs minäkin lusikkani tähän soppaan.

Miettikäss nyt arvon leidit: jos toimii parturikampaajana, niin raskaana ollessaan ei sais lainkaanko olla edes työpaikalla, saati värjätä asiakkaan hiuksia?! Enemmänkin niistä aineista on haittaa (esim. ammoniakki) hengitettynä, kuin päänahan kautta iholle joutuessa. Eikä ne sinne verenkiertoon kyllä missään vaiheessa mene. Niin pienistä määristä on kyse! Esimerkiksi ammoniakki aiheuttaa mm. päänsärkyä, jos sitä liikaa hengittää. Sekä kunnolla altistuessa väsymystä, huimausta ym. Itsellä kokemusta em. oireista mm. työpaikkani ja koulutuksen kautta. Mutta ikinä hiustenvärjäyksen jälkeen pää ei ole kipeäksi tullut!

Eräs syy raskaana olevan värjäyksen ja permanentin " kieltämiseen" on kyllä hormonit! Välttämättä raskaana ollessa permanentti ei pysy yhtä hyvin tai värjäyksen tulos voi olla erilaisempi kuin pitäisi. Mutta nämäkin taitaa olla niitä harvinaisempia tapauksia.

Mut joo, tässä kaikki tähän keskusteluun.

Vierailija
19/21 |
25.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

silloin ne tosiaan sanoi että ei mielellään ekan kolmanneksen aikana.

Vierailija
20/21 |
16.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka itse jätin ekan kolmanneksen aikana tuon värjäämisen kokonaan välistä, kun ajattelin vaan kestää kammottavaa juurikasvua. Eipähän tarvinnut sitä mietiskellä, kun en käynyt sinä kriittisenä aikana lainkaan parturissa.

Mutta tosiaan sanovat neuvolassakin, että saa käydä, turvallisempia kai ne värit parturissa on kuin kotivärit, vaikka kaikki ne käy niin tarkan syynin läpi, et tuskin ne mitään oikeesti aiheuttais.

vauva2006 rv28+4