Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muilla näin pihiä miehiä? Raha-asiaa...

Vierailija
16.05.2007 |

Hänen tulot 3000-3500¿/kk, riippuu ylitöiden määrästä. Ekana kun tili tulee käy ostamassa itselle kirjoja, pelejä, tms. Käy syömässä kebabilla tai mäkkärissä. Sitten loppu kuusta valittaa, kun pyydän 10¿ ruokaa, ettei ole! Omat tuloni ovat 250¿/kk, joista maksan omat laskut (60-100¿/kk), bensat, KAIKKI omat, lapsen ja miehen kengät ja vaatteet. Lisäksi omilla rahoilla maksan, jos halutaan käydä uimahallissa tms.

Kyllä yleensä pärjätään ihan hyvin, mutta taas vituttaa suunnattomasti, kun lääkäriin on mennyt 200¿ rahaa. Pakko ne laskut oli maksaa. Miehellä kun ei ollut enää kuulemma rahaa. No, eipä mullakaan tuosta 250¿ tuloista noiden laskujen jälkeen. Piti aamulla viedä pullot kauppaan, että sain maito purkin ja 4-viljan hiutale paketin! Kiukuissani sitten tokaisin, että katsookin ettei juo sitä lapsen maitoa.

Eipä silloinkaan kun tili tulee, pyynnöstä tai pyytämättä, osta lapselle mitään vaatetta tms. Enkä vaadi merkkivaatteita vaan ihan lindexin ota 3 maksa 2 kelpaa.

Niin ja varashan herra itselleen tästä tilistä lennot pohjoiseen kaverin luona käymään...

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
16.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi nyt ei ole pihiä nähnytkään! Hänhän on täysin kyvytön käyttämään rahaa. Mitähän jos harrastaisitte yhdessä hieman taulukkolaskentaa :)

Vierailija
2/14 |
16.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollainen peli ei meillä vetelisi! Molemmat osallistuvat siten miten pystyvät. Vielä meillä on tulot samaa luokkaa mutta kohta jään kotiin hoitamaan meidän YHTEISTÄ lasta (jonka " hankinnasta" on yhdessä päätetty) joten teen oman osani vaikka rahaa ei enää niin paljoa tulekaan.

Laittaisin ukon selkä seinää vasten ja pakottaisin osallistumaan ainakin lapsen kuluihin tai sitten olisi ero edessä, joutuisi ainakin maksamaan ruokkomaksut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
16.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

viikonloppuna ostin 140 eurolla kosmetiikkaa - ylipäätään voin hankkia, mitä haluan.

Rahat ovat yhteisellä tilillä.

Toki tienaammekin saman verran.. meillä ei rahasta riidellä ja kumpikin käyttää sitä sen verran, mihin on varaa. Yli varojen ei elellä.

Vierailija
4/14 |
16.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomatonta lukea tollasta! Ei voi olla edes totta että tommosta on! Miksi suostut tuollaiseen?

Miksi maksat miehen vaatteita? Miksi suostut maksamaan hänen ruokaansa tai yhteisten lastenne menoja?

Siis kai tää on provo...?

Vierailija
5/14 |
16.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa että hiukan haiskahtaa tää juttu...

Vierailija
6/14 |
16.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostatko sä yleensä perheenne ruuat omilla rahoillasi, vai antaako ylipäänsä koskaan kaupparahaa?

Meidän perheessä on samankaltainen tilanne, tosin minä olen se isotuloinen ja mies kituuttaa. Ei kävisi mielessäkään, että mies vähistä rahoistaan enää laittaisi vaikka vuokraan; saa kyllä käyttää ne muutamat satasensa johonkin ihan muuhun. Ja minä laitan joka kuukausi säästöön pari sataa " pahan päivän varalle" , joten joka kuun lopulla löytyisi myös kaupparahaa..

Vierailija
7/14 |
16.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mies saa kahden viikonvälein yli 100e palkan ja ikinä ole minun tarvinnut miettiä tulemmeko toimeen. Asia on täysin päivänselvä: niin kauan kun mies on töissä ja minä kotona mies hoitaa suurimmat laskut ja vaateostokset!

Tämä on yhteinen talous ja lapsi yhteinen hanke... Ei kai kukaan oikeasti oleta, että on omat rahat? Mies tuhlaa mihin vain ja itse kituutatte onnettomalla tuella?

Taas kerran saan kiittää luojaa näin ihanasta miehestä!

Vierailija
8/14 |
16.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta itse maksan puhelinlaskun ja jos/kun tulee omia lääkärilaskuja tms. kuten nyt valitettavasti. Vaatteisiin ja kenkiin meillä ei omaisuuksia tuhlata, kuten joku huomauttikin. Ostan miehelle siksi, kun jaksan kiertää aleissa ja teen hyviä löytöjä... Enkä pitäisi ostaa vaan itselle ja lapselle. ap

Vierailija
9/14 |
16.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sieltä sitten maksatte ruuat ja lapsen tarvikkeet.

Vierailija
10/14 |
16.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Enkä pitäisi ostaa vaan itselle ja lapselle. ap

Lopeta ukon ruokkiminen ja sano että käy sitten mäkissä, hesessä tai kebabilla jos syödä mielii, ei sinun tarvitse aikuisen ihmisen ruokaa maksaa jos se ei kerran halua osallistua juokseviin kuluihin.

Kyllä hän maksaa jo aika paljon mutta tuo maksaminen on suhteutettava tuloihin kun kyseessä on kuitenkin teidän yhteisen lapsen kotihoito!

Vierailija
11/14 |
16.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus jo kauan aikaa sitten. Kuulemma sitten molempien pitää laittaa sama summa. No, mistäs minä laitan kun saattaa mennä 200¿ laskuihin yhtäkkiä... ap

Vierailija
12/14 |
16.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieti ap tosissasi voisiko tilanne olla sama toisinpäin jos sinä kävisit töissä ja miehesi hoitaisi lastanne kotona. että sinä matkustelisit ja shoppailisit huviksesi ja mies kiertäisi alennusmynneissä katselemassa jos löytäisi sulle jotain kivaa halpaa vaatetta.

sinusta varmaan tuntuu siltä että miehen töissäkäynti mahdollistaa sinun kotonaolon ja siksi sinun pitää olla nöyrä ja kiitollinen. tämä ei ole koko totuus. yhtälön toinen puoli on se että SINUN KOTONAOLOSI MAHDOLLISTAA MIEHEN TYÖSSÄKÄYNNIN. tämä huomioonottaen (ja ylipäätään ihan yleisen normaaliuden nimissä) miehesi saisi pikkuhiljaa osallistua oman perheensä elämään ja elättämiseen. tuollainen kahden elintason meininki on täysin käsittämätöntä.

jos kotona oleva puoliso ei katso tarpeelliseksi esim. päivittää vaatekaappiaan samaa tahtia kuin työssäkäyvä, niin ei siinä mitään. mutta jo on helvetti jos lapsi kituuttelee pullonpalautusrahojen varassa kun isä ei mäkkärikäynneiltään saa säästymään ruokarahaa.

Vierailija
13/14 |
16.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi ei todellakaan ole pihi vaan vastuuton tuhlaaja.

Vierailija
14/14 |
16.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kauan kuin olen kotona, menevät kaikki tulomme yhteiselle tilille. Joka kuukausi molemmat saavat 100 euroa käyttörahaa (omiin vaatteisiin, kavereiden kanssa ulkona syömiseen tms.) ja 100 euroa laitetaan säästötilille.

Mä en ikinä alistuis tollaseen. Siinä vaiheessa kun mennään naimisiin tai tehdään lapsia, on kyllä jo yhdistyttävä tiimiksi, jonka molemmat jäsenet on tasavertaisia. Ja nämä asiat kannattaa keskustella selviksi ennen kuin lyödään ne hynttyyt yhteen, raha-asioista ei oo kiva jälkeenpäin tapella ja katkeroitua, kun äijä tuhlas kaiken ja itse jouduit kituuttaan.