Suosittele loma 8kk kanssa (Italia, Espanja, tms)
Italia kiinnostaa, mutta mikä on hyvä paikka siellä? Myös Espanja kiinnostaa.
Etsiin pinoa, jonka joskus oon nähnyt vauva-puolella (?) mitä tulee ottaa huomioon lapsen kanssa matkustettaessa tms.....
Hiukkasen jännittää, mutta saatais miehen pomolta lahjaksi koko perheelle, joten kyllä kiinnostais...
Kommentit (13)
Ota joku sellainen vähän isompi kohde, ettei ole mikään ihan pikkukylä. On parempi valikoima kaupoissa, lääkärit lähellä jne. Onko hyvä kielitaito? Toisten mielestä ehkä hysteriaa, mutta itse valitsisin ehkä kohteen, jossa on suomenkielinen lääkäri/lääkäriasema. Muista ainakin matkavakuutukset hoitaa kuntoon.
Kreeta tai Rhodos. Ovat todella hyviä lomakohteita lapsen kanssa. Kaupunkilomalle en lähtisi lasten kanssa.
Espanjassa ainakin Mallorcan Alcudia on sellainen paikka, missä pärjää hyvin kyllä rattaidenkin kanssa, ja on lapsiystävällinen paikka, paljon lapsiperheitä. Italiassa näistä rantakohteista olen käynyt vaan Riccionessa, ja sitä en kyllä kenellekään suosittele. Mutta onhan siellä paljon muitakin.
suosittelen teille Caorlen pikkukaupunkia Venetsian lähistöllä. Hienot rannat ja mukava leppoisa tunnelma kaupungissa.
ja oltais matkusteltaisiin enemmänkin, jos vain kukkaro kestäisi! Olemme olleet rantalomalla kun tyttö oli n. puolivuotias sekä 2,5-vuotias. Kaupunkilomalla oltiin 1,5-vuotiaan kanssa ja päälle vielä puolenkymmentä Tukholman reissua. Mun mielestä lapsen kanssa reissaamiinen on helppoa! Ja mitä noihin sopiviin kohteisiin tulee, niin kaikkialle Eurooppaan voi matkustaa. Sikäli suosittelen ennemmin isompaa kaupunkia / kohdetta kuin maaseutua, että esim. vaippoja ja ruokia saa helpommin ostettua paikan päältä.
Eli mun mielestä mikä tahansa siisti paikka sopii. oman mielen mukaan sit vaan mietitte olisko se joku kaupunki, ehkä ihan suurimmat jättäisin väliin, vai rantapaikka vai mikä. Suosittelen myöskin Garda-järven seutua Italiassa, sinne mekin taas mennään:)
nää " noin pienen kanssa en lähtisi" -tyypit. Matkustaminen on ihanaa ja sujuu erinomaisesti lapsenkin kanssa. Mihin aikaan olisitte menossa? Se vaikuttaa nimittäin kohdesuositukseen... Mutta periaatteessa mikä rantalomakohde hyvänsä on tuonikäisen kanssa ok.
Ottaisin huoneistohotellin ja katsoisin, että hotellissa on lastenallas ja että ranta on lähellä. Ja että lentokentältä ei olisi kovin pitkä matka hotelliin, se voi olla vähän raskasta, kun lapsi on muutenkin lennon jäljiltä ehkä vähän väsynyt. Mutta olin esim juuri kahdeksankuisen kanssa Lanzarotella ja lento meni tosi hyvin, nukkui suurimman osan siitä. Ja bussikuljetus hotellillekin oli niin mielenkiintoinen, että ei protestoinut. Mutta joihinkin kohteisiin voi olla yli tunnin kuljetus, mikä on ehkä vähän liikaa.
Kaikkein hankalinta reissulla oli 1,5-vuotiaan kanssa, mutta silloinkin oli enemmän mukavaa kuin sitä hankalaa. Tietysti hieman työlästähän se oli, kun 1,5-vuotiaalla jo jalat toimii, mutta järki ei ;-)
Itse kuulun myös niihin, joiden mielestä lasten kanssa voi matkustaa iässä kuin iässä.
Tänä kesänä mennään kaupunkilomalle Amsterdamiin, hauskat lomapäivät tiedossa, majoituksena mahtava houseboat, johon lapset varmasti ihastuvat! Me emme yleensä ohjelmoi lomiamme täyteen vaan nautimme ennen kaikkea yhdessä olemisesta ja pienistä kivoista jutuista. Panostamme myös majoitukseen.
Lapsilla ikää nyt 3 v ja 9 v.
muksun kanssa. Helppo liikkua, kompaktin kokoinen, mukava ranta ja hyvää ruokaa. Lastenruokia ja vaippoja löytyy kaupasta jne. Espanjassa vaikka Salou, ehkä mielummin yli 3v kanssa koska siellä on se universal studioiden teemapuisto mikä on kiva.
Samoin kaikki Kreikan kohteet on hyviä.
Tärkeämpää olisi ehkä ajankohta - ennen juhannusta tai syyskuun lopusta eteenpäin. Ei ihan kuumimpaan aikaan mihinkään noista.
Meillä pienin nyt 1 v 3 kk, reissussa ollaan oltu hänenkin kanssaan jo pari kertaa. Jos etelänmatkalle lähdette, kannattaa mennä jonnekin missä on suhteellisen puhdas, hienohiekkainen ranta. 8 kk:n ikäinenkin saa sellaisesta jo paljon irti! Muuten kohde kannattaa valita aikuisten mieltymysten mukaan, koska eihän noin pieni mitään erityisiä huvituksia kaipaa. Ja huoneistohotelliin tai huvilaan majoitus, ei tavallista hotellihuonetta lasten kanssa!
Hauskaa matkaa!
Etelä- Euroopassa ihanteellista liikkua lähes missä vain 8 kk vauvan kanssa kärryjen tai/ sekä että kantoliinan kanssa, niin kaupungeissa kuin lomakohteissakin. Ihan niinkuin joku kirjoitti, kun se piltti siitä kasvaa niin järki ei ja jalat vie. Miettikää siksi, minne itse haluatte. Vielä ehditte matkustamaan paljon " lasten ehdoilla" . Tuon ikäinen ei paljon järjestettyä ohjelmaa kaipaa, ihan äidin ohjelmatoimisto pystyy vastaamaan hänen toiveisiinsa.
Nauttikaa matkasta ja vauvasta. Heinä-elokuu, kyllä ihan sikakuuma aurinko, joten noin pienen suojaaminen auringolta se haasteellisin tehtävä.
Itse matkustamme suhteellisen paljon, lapset 8 kk ja 3 v. Tosin vanhempi on sitä mieltä nykyään, että lentokoneessa on tylsää. DDD Jätetään siksi nyt mannerten väliset lennot tauolle. Kyllä sitä taas ehtii myöhemminkin...
tai kotimaassa, minä en lähtisi noin pienen kanssa ulkomaille.
Mut tämä on näitä jokaisen oman harkinnan juttuja, mut kysyit mielipidettä niin sellaisen annoin.
Kivaa lomaa ja matkaa, minne sitte päädyttekin :o)