IL: Frans Frangén joutuu oikomaan usein: ”En ole poika”
Miksi tällaista soopaa tulee telkkarista?
https://www.iltalehti.fi/tv-ja-leffat/a/e6616087-cd39-4caf-b795-392647a…
Kommentit (785)
Vierailija kirjoitti:
Frans on fiksu ja söpö!
Äiteekö siellä haisemassa elimelle (hhvälle)?
Vierailija kirjoitti:
Frans on pojan nimi.
Meinasi ettei ole poikuus tallella
Mietin että mikä Rosassa on mennyt vikaan.
https://www.kodinkuvalehti.fi/artikkeli/lue/ihmiset/rosa-merilainen-sai…
No. Oli avioerolapsi, isällä vuoroviikot, äiti paljon poissa joten Rosa oli paljon isäpuoli Arin kanssa. Rosa villi jo lapsena ja kotona ei hillitty lasten äänekkyyttä.
Isäpuoli vain hehkuttaa Rosaa fiksuksi ja järkeväksi, sanoo itsekin olevansa feministi ja voivottelee kun Rosalla oli kannabis-ja pinssikohut. Ei voivottele Rosan käytöksen takia, vaan ihmisten reaktion takia.
Vierailija kirjoitti:
No. Oli avioerolapsi, isällä vuoroviikot, äiti paljon poissa joten Rosa oli paljon isäpuoli Arin kanssa. Rosa villi jo lapsena ja kotona ei hillitty lasten äänekkyyttä.
Isäpuoli vain hehkuttaa Rosaa fiksuksi ja järkeväksi, sanoo itsekin olevansa feministi ja voivottelee kun Rosalla oli kannabis-ja pinssikohut. Ei voivottele Rosan käytöksen takia, vaan ihmisten reaktion takia.
Rosan isäpuoli Ari: "Kaikki mitä Rosa tekee, on älykästä ja pohdittua." :o
Apuaa....
Vierailija kirjoitti:
Frans on pojan nimi.
Aika pyllyhtävä nimi.
Vierailija kirjoitti:
Rosa: "En ole koskaan osannut olla paikallani, eikä tottelevaisuus ole vahvuuteni. Nämä piirteet aiheuttivat koulussa ongelmia, koska en pystynyt seuraamaan opetusta, vaan häiriköin ja hankkiuduin hankaluuksiin."
Adhd? Eli kirjolla oleminen periytynyt Fransille?
Joku voisi kertoa pojalle, että hänelle on annettu vapaa tahto. Hänen ei ole pakko korjata käsityksiä, joissa ei edes ole korjattavaa. Pakko on vain syntyä ja kuolla. Olemisen sietämätön keveys!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin. Vaikka kaikki tietävät, hän itse mukaan lukien, että hän on poika, pitäisi silti teeskennellä, että hän ei ole poika.
Mitä sitten? Vaikuttaako tuo sinun elämääsi jotenkin?
Jännä, että käännät asian koskemaan minua sen sijaan, että pohtisit itse ilmiötä. Esim. sitä, miksi pitäisi teeskennellä, että joku poika ei ole poika, ja ennen kaikkea, miten tuo vaikuttaa poikaan itseensä.
Mitä kaikkia muita asioita pitäisi tuolla tavalla teeskennellä ja kenen kohdalla?
Kyllä, yleensä nämä kuormittaa vanhempana Suomen mielenterveyspalveluja.
Niin, sinähän sen tiedät.
Transidentifioituvien ihmisten elämästä on olemassa laajoja rekisteritutkimuksia: vähä vanhempi Ruotsissa tehty, joka koskee aikuisia, ja tuore Suomessa tehty, joka koskee nuoria. Tutkimuksen mukaan transidentifioituvat ihmiset tarvitsevat verrokkiryhmään verrattuna huomattavasti enemmän tukea ja psykiatrisia palveluja eli voivat siis huonommin.
Kun luet tämän ketjun viestit, ymmärrät miksi.
Totuus satuttaa, kun harhoja ei myötäillääkään kuten punavihreässä pierunhaistelukuplassanne?
olen unohtanut että fransin mummo salkkareiden helena
Vierailija kirjoitti:
"Ikävä juttu mutta ei kukaan kuntoudu psykoterapiassa jos jatketaan valehtelua. totuuden käsittely on se mitä siellä käydään. Se olisi tärkeää Frankille."
Luuletko että näitä ei ole yritetty parantaa psykoterapialla, lääkkeillä ja näiden yhdistelmillä? Tietenkin on ja moneen kertaan. Mutta on havaittu että tulokset ovat olemattomia.
Sukupuolidysforia on siinä samanlainen kuin vaikka homoseksuaalisuus että sitä on ilmeisen vaikea muuttaa mitenkään.
Mistä voisi lukea tieteellisesti päteviä tutkimuksia sukupuoliristiidan hoidosta esimerkiksi kognitiivisen käyttäytymisterapian avulla? Jos syömishäiriöitä ja BIIDiä voidaan hoitaa, niin miksei muka transsuiluakin? Transsuilu on ainoa sairaus, jonka "hoito" on potilaan harhojen myötäily, terveiden kehonosien amputaatio ja genitaalien mutilointi. Sitä paitsi tiedetään, että lapsen/nuoren sukupuoliristiriita menee valtaosalla ohi murrosiän loppuun mennessä. Sukupuoliristiriita voi johtua myös lukemattomista transiuteen liittymättömistä syistä, kuten traumakokemuksista, homofobiasta tai autismikirjolle kuulumisesta.
Jos Frans ei ole poika, niin olisiko aika sitten poistaa miehiset värkit häiritsemästä?
Vierailija kirjoitti:
"Tästä käydään valtavasti debattia ja johtopäätöksellä että on moraalitonta työntää nuoria transjunaan vain koska he itse kivenkovaan vaativat sitä. "
Tämä on kuitenkin ihan eri keskustelu kuin se mikä on se mahdollinen hoitomuoto jos ihminen itse kokee tilanteensa sellaiseksi että kaipaa apua.
Ja fakta on edelleen että terapiasta ei ole ollut apua eikä lääkkeistäkään.
Oletko kokeillut?
Vierailija kirjoitti:
"Paskapuhetta. Lääketeollisuus on varsinainen päätöksen tekijä."
Jos näin olisi niin hoitoina olisi valtavan kalliit pillerit eikä yhteiskunnan kustantamat leikkaukset.
Transsu joutuu käyttämään loppuelämänsä ajan vastakkaisen sukupuolen hormoneita. Ei mies muutu naiseksi pelkällä genitaalien poistolla.
Hullua että leikataan terveen kehon osia päänsisäisen häiriön takia. :,(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ainoa haukkuja täällä olet sinä ja kaltaisesi. Sinun kiukuttelusi ei vaikuta minun mielipiteisiini yhtään mitään."
Saat olla mitä mieltä haluat. Kuten myös Frans. Toivottavasti kunnioitat myös hänen oikeuttaan.
Hänen oikeuttaan puuttua siihen, että muut sanovat häntä pojaksi, kuten hän on?
Missä tilanteessa on oikeasti tarpeellista pojitella tai tytötellä ketään? Ja miksi se on niin julmetun tärkeää, että sinäkin vedät asiasta herneet nenääsi?
Esim jos aikuiselta ihmiseltä kysyy "oletko kenties sen ja sen tytär/poika". Minua ainakin loukkaisi enemmän jos minua kutsuttaisiin lapseksi tuollaisessa tilanteessa.
Olit minkä ikäinen tahansa niin olet vanhempiesi lapsi.
EIKÖ MINULLA OLE OIKEUTTA LOUKKAANTUA
Vierailija kirjoitti:
"Sukupuolen kokemusta en tarvitse elämässäni kuin ajoittain. En naisena koe 100 % olevani nainen, usein on aika miesmäinenkin olo, mutta suurin osa elämästä on neutraalia. Tässä elämässä ja arjessa pärjää ilman vahvaa syntymäsukupuolen kokemusta."
Koska asia ei ole sinulle tärkeä eikä tunnu sinusta isolta niin se ei voi silloin olla sitä kenellekään muullekaan?
Miksi muuta yhteiskuntaa pitäisi kiinnostaa yksilön, kuten Franssun, sisäinen sukupuolifiilis, saati reagoida siihen?
Vierailija kirjoitti:
Hullua että leikataan terveen kehon osia päänsisäisen häiriön takia. :,(
Ja vielä vanhemmat kannustaa ja oikein työntää muksunsa veitsen alle😔
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Frans on pojan nimi.
Meinasi ettei ole poikuus tallella
Ehkä siihen on perehdytys saatu ihan kotoa.
Frans on fiksu ja söpö!