*LOKAMAATUSKAT 05 HUHUU!!"
Missä pinkka? Kuinkas täällä ei sadepäivänäkään oo ollu ketään? Mulla oli päivällä hampilääkäri ja sitten olin kuskina ukolle. Nyt kun kämppä on hiljentynyt niin päätin tulla vielä vilkasemaan maatuskoja, mut eihän täällä oo ketään!
Olin muuten viikonlopun jälkeen niiiin väsynyt, että eilinen ilta duunissakin oli täyttä tuskaa. Meillä kun oli miehen kanssa kisastudio ja viisuvalvojaiset, niin oltiin ihan poikki kumpikin. Isommat lapsetkin sinnitteli viisujen parissa yli yhteentoista, mutta kyllä ne sitten nukkuikin aamulla pitkään. Toisin kun tää nuorin tapaus.. hiukka kuuden jälkeen alkoi kiekuminen äitienpäivän kunniaksi. Huoh..
No joo, koitan tulla huomenissa uudestaan, nyt pitää mennä katsomaan nelosen dokumenttia, kun siinä on melkosen kumma aihe..
Öitä!
Pähkis :)
Kommentit (9)
Ohjelmaa riittää tälle ja seuraavalle viikolle niin että koneella oleminen vähän jäänyt.
KEVÄTSIIVOUSta en varsinaisesti ole tehnyt. Perussiivouksen myötä on tullut tehtyä aina joku extrajuttu. Ikkunat pesin alakerrassa viime lauantaina, verhot on vaihdettu yläkerran aulassa ja makuuhuoneessa. Tosin ovat niin karseat että nyt haluan uudet. Pihalle ei osteta kukkia ennen kuin tullaan reissusta kotiin, uudet ruukut kyllä ostettiin jo. Terassin ympärille mietitään kaidetta.
TUTIT meillä edelleen käytössä, tosin vähäisessä. Pari viikkoa oli sellainen vaihe kun poju jankkas ' tuttu, tuttu' ja käytti sitä, mutta nyt on taas laantunut. Mies ehdotti pojalle eilen että josko ne tutit jäisivät Kyprokselle...
Mistä tulikin seuraava kysymys mieleen: vieläkö teillä on tuttipullot käytössä?
Meillä on ja nyt vasta innostunut itse juomaan niistä. Muut mukit käytössä myös mutta tahtoo vaan olla sottaamista niiden kanssa.
Viikonloppuna suuntaan jälleen kirpparille vaatekaappia tyhjentämään ja lauantai-iltana menen katsomaan äitini kanssa ' Da Lintsi Koodia' .
Tänäiltana on alueen mammaryhmän grilli-ilta. Ja huomen mies onkin kotona kun pyhää pukkaa.
Mukavaa ja aurinkoista viikkoa maatuskoille, missä lienettekin!
Tulihan sitä itsekin käytyä täällä pyörähtämässä alkuviikosta, mut ku pinoa ei ollu avattu niin jostain kumman syystä ei jaksanu itekään vaivautua... Ihan kuin se nyt niin vaivalloista olisi. Mukamas vaan aina sit jotai " parempaa" tai " kiireellisempää" tekemistä...
Mut nyt ku tää pino oli avattu, ni pysty tulla vähän sepustelemaankin ;)
Ekaks Pähkiksen gallupeihin:
Meillä ei todellakaan ole mitään kevätsiivousta vielä saatu aikaan :/
Kyllähän tota perus imurointia ja lattioiden pesua on harrastettu (vaikkakin aivan liian harvoin) , mut ikkunat ne viel odottaa pesijäänsä ja pitäis kai muutenkin vähän yrittää keväistää tätä sisustusta... Pihalle kävin sillo ostamassa uudet puiset kukkalaatikot ja istutin tomaatit ja mansikat, mut tuos ku oli tota pakkasta ni ne tais kuolla... Pitäis siis uudet käydä hommaamassa. En oo vaa viel viittiny et ei kävis uudestaan ohrasesti, ku ei tost kelist viel tiedä...
Ja on meil kaikki rikkaruohotki nyppimättä ja vähän pitäis varmaa noit vanhoi penkkejä kunnostaa, mut ehkä täs viel joku päivä ehtii ;)
Tutista ollaan tosiaan luovuttu. Sillo pääsiäisenä leikattiin se vaan rikki. Pari yötä pimu piti sitä rikkinäistä, mut sit kävi ite heittää roskiin. Muutama yö itkettiin, sitte helpotti, sit tuli taas pieni taantuminen ja itkettiin taas, mut sit se unohtu! Eikä oo sitä enää kaipaillu! Mut meillä se tutti oli ollu jo pitkään vaan unikäytössä, et en tiedä onnistuuko vierotus yhtä helposti jos syö sitä muutenki...
Vaik ainaski kaverin mukula joka söi tuttia koko ajan luopu siit myös tosi helposti, et ei voi tietää!
Meillä meni toi äitienpäivä aika penkin alle. Aamulla mies lähti lippujen nostoon, joten ihan ite sain alkaa aamupalaa väkrätä itelle ja tytölle. Lahjaa mies ei ollu " ehtiny" ostamaan ja kortin kävi sit häthätää tytön kanssa kylppärissä sormiväreillä väkräämässä. Valkovuokkoja kävi onneksi poimimassa aamupäivällä tytön kaa ulkoillessa ja teki myös ruokaa! Mut sit taas mies tekee muutenki usein viikonloppusin ruokaa, koska tykkää siitä, niin eipä tuo suurta vaihtelua ollu... Kakun sain leipoa ihan ite ja sit lätkän ja viisujen takia väsynyt mies nukahti sohvalle pariks tunniks ja sain taas yksinään puuhailla pimun kaa... Ja illalla sit katottiin hiljaa töllöö... että näin meillä...
Mites muilla? Mitä ihania lahjoja saitte?
Alkaa kuulua ähinää tuolta pimun makkarin suunnalta, joten parempi lopetella. Heipä hei!
Romille viel tost tuttipullosta, et ei o meillä ollu käytössä pitkään aikaan. Joskus vuoden ikäsenä muistaakseni siitä luovuttiin ellei jo aikasemmin... Nyt on käytössä vaan nokkamukit ja tavalliset mukit. Ruokapöydässä käytetään tavallista mukia ja muuten nokkamukia, ettei ihan kaikki paikat sotkeentuis.
Varsinainen maatuskakato tällä viikolla tapahtunut.. No, kannanpa nyt itse taas korteni kekoon, ja nostan pinkkaa hieman.
Meillä on TUTTIPULLO käytössä myös edelleen. Tosin tyttö juo huomattavasti mieluummin nokkamukista, ja nyt kun vellikään ei maistu enää samaan tahtiin kuin ennen, niin eiköhän nuo pullot voi kohta heivata hevon kuuseen. Tavallisesta mukista tyttö tykkää kyllä juoda, mutta silloin on vähintään puolet drinksusta rinnuksilla. Olenkin kaatanut mukiin aina vain " pohjat" , ettei tyttö ois heti ihan nesteessä..
Sit semmonen G tuli mieleen, että kuinka ahkerasti teillä harjataan hampaita ja käytättekö hammastahnaa? Meillä kun pätkä haluaa harjata ehdottomasti ja vain ITSE! Homma hoidetaan joka aamu ja ilta riemunkiljahdusten kera, mikä sinänsä on ihan jees, mutta kyllä mä mielelläni auttaisin vielä.. :/ Hammastahnaa laitan vain maun vuoksi ihan mikroskooppisen vähän, kun typy ei vielä tajua sylkeä.
Ai niin hei! Se parsakeitto jota tein oli siis aivan jumalaisen hyvää! Katsokaapa Valion sivuilta keittokirjasta keväinen parsa-juustokeitto, ja kokeilkaa. Vie kielen mennessään, nam! Ja mä tein sen siis vihreästä tuoreesta parsasta.
Dodii, ei kai tässä muuta tällä kertaa, nyt on painuttava taas vaihteeksi ruuanlaittoon. Meille tuleekin tänään vieraita, jotka viipyvät ainakin pari päivää, joten meikää ei ehkä nähdä täällä silloin. Toivotan siis kaikille ratkiriemukasta loppuviikkoa, heipparallaa!
Kylläpä on tosissaan aika hiljasta täällä meidän pinossa...
Nostetaanpa sitä hieman!
Pähkis: Meillä harjataan hampaat aamuin illoin ja hammastahnaa laitan ihan pikkusen siihen harjasten kärkeen, kun ei meilläkään vielä mitään osata sylkeä... Minä harjaan ensin, vaik pimu ei siitä kauheesti tykkää, mut ku se oma harjaus on lähinnä hammasharjan puremista ja imemistä... Välillä touhu menee sopuisammin ja saadaan kunnolla pestyä ja välillä toinen pistää niin kovin hanttiin et hyvä jos pikaseen saa jokaista hammasta vähän hipaistua... :)
Tärkeintä kai se tässä vaiheessa on, et siitä pesusta tulee rutiinia ja siihen totutaan. Tai näin ainaki meidän hammasneuvolassa sanottiin...
Huomenna pitäs lähtee vähän kaupoille. Tarttis saada pehmusteet pihakalusteisiin, pimulle vihdoin se iso sänky ja niit kaksostenrattaita pitäs käydä katsomassa. Nii ja aamulla ajattelin kävästä siel Myrtsin kirppiksellä etsiskelemässä vähän uusia vaatteita pimulle ja masuasukille. Hommaa riittää. Vaik ilmankin pitäs kait olla tosi kaunis ja lämmin et ei viitti kyl sisätiloissa koko päivää viettää! Saas nähä mitä sitä keksii...
Seuraavaksi siirrynkin tuon lounaan pariin, jotes heipä hei maatuskat ja todennäköisesti menee ensi viikkoon ennen kuin palailen! Jaksamista kaikille! :)
kesää kohden kun mennään!
Ei itselläkään mitään uutta kerrottavaa ole, mutta asioin pankkisivuilla juuri ja poju ei nuku vielä niin piipahdanpa tänne.
G: Onkos teillä ylioppilasjuhlia minne mennä tänä keväänä? Mä en muista milloin viimeksi olisi jossain ylioppilasjuhlissa käynyt, siitä on aikaa. Onkos muita isoja juhlia tiedossa? Häitä? Me ollaan viimeksi käyty häissä -05. Alkaa suurin osa ystävistä olla jo naimisissa.
Tämä maatuska täyttää TAAS vuosia viikon päästä. Ja sitten on oma hääpäivä sitä seuraavalla viikolla. Olemme silloin reissussa ja isoäidit tulevat mukaan, joten toivottavasti pääsemme miehen kanssa kahdestaan syömään illallista joku ilta ja ' juhlia' synttäreitä ja hääpäivää.
No nyt poju nukahti, taidan mennä terassille istuskelemaan. Ihanaa ilmaa ilmeisesti luvassa myös viikonlopuksi!
Tulin nostamaan pinoa ja vastailemaan galluppeihin. Kohta puoliin meille tulee yks kaveripariskunta lapsensa kanssa yökyläilemään. Niitten poika on 2kk nuorempi, kun Eetu. Tosi kiva, kun ovat niin samanikäisiä.
KevätsiivousG: Ei nyt erityistä siivousta. Normaalit imuroinnit ja lattian pesut. Ikkunat tosin pestiin äitin kanssa torstaina. Meillä kun on tää omakotitalo ja monta ikkunaa. Ja kaikki ikkunat on vielä kolminkertaiset ni hommaa riitti. Mut nyt sekin on tehty.
TuttiG: Tutti vielä käytössä iltaisin ja päikyille. Muuten ei juurikaan kaipaa. Täytyy varmaan kohta puoliin jo yrittää kokonaan lopettaa.
TuttipulloG: Iltamaidon annan vielä pullosta. Muuten ei ole enää käytössä. Nokkamuki on ja tavallisesta mukista harjoitellaan. Hyvin kyllä sujuu jo.
HampaidenpesuG: Tosi huonosti antaa pestä. Eikä oikeen itekkään tykkää. No onnex jotenkuten. Ei viitti kauheesti pakottaa, ettei tule kammoa. Isi on ainoa, joka saa vähän auttaa.
YlppäriG: Olis tossa 2.6 mun miehen serkun ylppärit. Ne on ainoat tänä kesänä. Muita juhlia ei ole tiedossa. Oon ollut viimeksi omissa häissäni -05 heinäkuussa =))
Eetulla on hirveä isi kausi. Äiti ei ole mitään. Eetu hokee kokoajan vaan isiiiiii, isiiii,!! Ihanalta kuulostaa kyllä, kun tulee niin selkeesti. Muutenkin alkanut tulla uusia sanoja ihan hirveesti.
Laitanpa tähän loppuun pari Gallua. Onkos muilla vielä vaipat käytössä?? Meillä on edelleenkin. Eetu tietää kyllä mikä on potta ja mitä sinne tehdään mut tulosta ei synny.
PukeminenG. Haluaako muidenkin taaperot jo pukea itse?? Eetu haluaa ja saakin housut hienosti jalkaan. Takapuolta ei osaa vetää ylös, joten aika hauskalta näyttää, kun housut roikkuu vaipan alapuolella =))
sukatkin osaa pukea tosi hyvin.
No nyt lähden odottelemaan vieraita saapuvaksi, joten oikein mukavaa lauantaipäivän jatkoa maatuskoille ja taaperoille!!!
T. Nasu ja uinuva Eetu
Tervehdys vaan
No niin, ihana olla taas kotona. Oltiin Jessen kanssa 3 päivää mummilassa (eli äitini luona) kun mies lähti mökille. Mulla oli tänään teatteri niin ei sitten sinne mökille lähetty. Oli muuten ihan hauska teatteri (pudotuspeli) alko vaan loppua kohden perse olla niin puutunut ja kylkeen sattui, ei taida olla meikäläisestä enää kovin pitkään paikalla istujaks tällä mahalla vaikka ei tuo kestäny kun vajaan 2 tuntia. Galluppia, oletteko käyny paljon teatterissa tai leffoissa? Mä käyn tosi harvoin teatterissa noin kerran vuodessa jos sitäkään ja on nuo leffatkin vähän jääny kotona katottavaks.
Niin no Jesse sai tänään sitten uuden huoneen, tai siis sama vanha mutta uus sisustus ja on muuten TOSI hieno. Helatorstaina käytiin se sisustamassa uudelleen systerin ja sen miehen kanssa ja samalla Jesse sai sen ferrari sängyn :)
Mutta nyt se kumminkin sitten nukkuu vielä pinnasängyssä meidän huoneessa, saa nyt nähdä tuleeko sen takia takapakkia sitten tämän uuden sängyn kanssa mutta kun sovittiin mummon (miehen äiti) kanssa että nukuttaa vielä pinnasänkyyn jos ehtii mennä unille ennen kun tulen teatterissa ettei ole sitten totuttelemista mummon kanssa kun muutenkin ekaa kertaa nukuttamassa. Oli muuten Jesse menny unille jo 20.15 :O mä hyvä jos saan sen yheksältä edes unille.
Katellaas galluppeja oli aika paljon.
TUTTIPULLO meillä jäi jo loppiaisena pois, ja silloinkin Jesse vaan joi unimaidot pullosta että ei meillä ruoan yhteydessä pullo ole tainnu olla koskaan, no ehkä alussa. Tutti edelleen unilla ja kriisi tilanteissa.
HAMMASHARJALLA pestään joka ilta hampaat yhdessä, eka mä yritän pestä ja sitten Jesse perässä tai toisinpäin. Tippa tahnaa, ei osaa sylkeä pois joten sinne se menee. Enempi se on sitä harjan puremista ja imemistä mutta kyllä mä yritän siinä vähän hampaitakin harjailla, pikkasen tarttee välillä kiristää että sitten saaat tutin kun on hampaat pesty.
YLPPÄRI/HÄÄT/JUHLAT eipä ole kutsua tullu mihinkään juhliin moneen vuoteen, eikä taida kyllä olla tiedossakaan mitään suurempaa.
KEVÄT SIIVOUS mikä se on.
VAIPAT vielä on käytössä ja varmaan pitkään, muutama pissa on pottaan tullut ja kakka mutta ei taida olla minkäänlaista ymmärrystä että parempi olis tulla pottaan kun vaippaa.
PUKEMINEN aika huonoa, joskus leikkii itekseen pipoilla ja hanskoilla ja niitä pukee, haalaria yrittää laittaa jos se on lattialla mutta istuu silloinkin yleensä väärinpäin haalariin, eli jalat menis huppuun. Riisuminen myös vähän vielä vaikeeta, yrittää housuja vetää alas mutta ei saa kunnolla.
Siinä ne nyt tais olla mitkä muistin tai tuohon paperiin sain kirjotettua.
Taidan mennä kattomaan mitä olen nauhotellut poissaolo aikana ja otan vähän herkkua kaapista.
Hauskaa illan jatkoa :)
T.Silja
Tänään meillä oli herätys jo VIIDELTÄ! Mä en kestä tota aamuvirkkua neitiä! Sain sen vellin voimalla hiljenemään n.5.50-6.30, mut sitten oli pakko nousta sängystä.
Nää päivät menee nykyään ihan sekasin, kun päikkärit on tosi aikasin (eli nyt). Eskarilainen pitää hakea kuitenkin 12 aikaan, eli sillon on oltava taas jo hereillä, ja sit alkuillasta tyttö on ihan puhki. Sillon ei viittis enää antaa nukkua, kun yöunille meno on sit niin vaikeeta. Aaaargh! Onneks kohta alkaa kesäloma, eikä oo mitään aikatauluja..
Missäs kaikki maatuskat muuten oikeesti luuraa? Pihalla? Nyt on kyllä niin ihana aurinkoinen ilma, että ulos pitää mennä itsekin, jahka nää päivän velvollisuudet on täytetty.
Sitten pieni g, jos se sais jonkun aktivoitumaan: Oletteko jo tehneet kevätsiivouksen? Siis ikkunat kirkkaiksi, partsi/piha kuntoon, matot puhtaiksi jne? Mulla on muuten kaikki reilassa, mut kukat on ostamatta parvekkeelle. Jospa ne sais vaikka huomenna hankittua.. Onhan noi puutarhamyymälät kai pyhänäkin auki.. vai?
Sitten vielä tuttig: Onko joku jo luopunut tutista, ja jos, niin miten? Sanjalla tais onnistua aika helposti, eikö? Kohta meinasin itsekin yrittää, ja positiiviset kokemukset ois niin kannustavia. Meillä kun tytöstä on tullu semmonen tuttimaakari, että joka käänteessä pitäis imuttaa.. :/
Jees, nyt mä singahdan Hesarin kimppuun, sit ripustan pyykit kuivumaan ja sitten väsäämään elämäni ensimmäistä parsakeittoa tuoreesta parsasta. Sain jonku ahaa-elämyksen eilen kaupassa, ja onhan noi parsat nyt sit laitettava. Saas nähdä kuinka moni sitä soppaa syö, hih.. :)
Hellureit!