Minkälaisia lukemia verenpaineesi näytti, kun aloitit verenpainelääkityksen?
Kommentit (38)
Vierailija kirjoitti:
50v 178/124 ja sen lähellä oli sitten aamu tai ilta. Lekuri sanoi et kai meidän pitää sulle lääkitys aloittaa. Tämä viime vuonna.
"Kai pitää lääkitys aloittaa"... toisia ollaan noilla lukemilla lähettämässä jo sairaalaan tai hautaan. Toisilla kun lukema on yhden pykälän yli suositusten, painostetaan jo lääkkeiden syöntiin. Vähän hajontaa näissä lääkäreiden suhtautumisissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Off Topic
Onko joku saanut lääkäriltä vinkkejä verenpaineen nostoon? Mulla jatkuvasti luokkaa 90/60. Vähä meinaa huipata välillä. Mitään selittävää syytä tälle ei ole, esim. veriarvot kunnossa. Olen 44-vuotias.
Ei niitä kannata nostaa jos ainoa ongelma on että välillä huippaa. Matalat paineet kuvastaa että valtimot on joustavat ja sydämen ei tarvitse tehdä paljon töitä. Nauti siis vaan terveestä sydän- ja verenkiertoelimistöstä.
Joo, ei ole muuta ongelmaa. Pitää siis vaan nauttia 😊
Kiirevastaanotolle menin, lääkäri sanoi että hyvä kun tulit. Lääkitys heti, ei laskenut kotiin ennenkuin paineet aleni. N74.
Vierailija kirjoitti:
217/160
Huomattiin vahingossa 50v ajokortti lääkärin tarkastuksessa, kolestrolit ja muut hyviä lukemia.
Apua, onneks huomattiin, olisit voinut kuolla.
Aamupäänsärky jolle et syytä näe, mittaa verenpaineesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Off Topic
Onko joku saanut lääkäriltä vinkkejä verenpaineen nostoon? Mulla jatkuvasti luokkaa 90/60. Vähä meinaa huipata välillä. Mitään selittävää syytä tälle ei ole, esim. veriarvot kunnossa. Olen 44-vuotias.
Ysärillä neuvottiin syömään suolaa ja sanoi heti perään että näin ei saisi kyllä sanoa.
Itsellä ollut aina tuota luokkaa. Miksi pitäisi saada nousemaan? Ei minulle ole kukaan lääkäri esittänyt huolestumista aiheesta. Huippaa joo joskus, mitä sitten?
160/90 eläkkeelle jäätyäni menin lääkäriin ja hoito aloitettiin. Paineet oli liian korkeat jo teini-iässä, mutta silloin ne kuitattiin jännityksestä johtuvina. Olisi kannattanut aloittaa lääkitys jo paljon aikaisemmin.
huu haa repestin kirjoittanut lääkäri saa etelän lapin matkan korruptio vapaassa suomessa samaten vielä huu haammat kolestroli lääkkeet puolelle kansaa.
aloitin 27.4.2017 33-vuotiaana, saatuani aiemmin keväällä maaliskuun 14:ta nenäverenvuodon ihan yhtäkkiä. Sillooin oli pakko ryhtyä viimein seuraamaan paineita, alapaine saatti olla jossain 120 paikkeilla ja yläpaine joskus likellä kahtaasataa, ainakin pari viikkoa aloituksesta kun lääkintä ei ollu vielä ryhtynny ottamaan kehoani hallintaansa
Vierailija kirjoitti:
Mulla on kaikkien mittausten (aamu, ilta, eka kerta, toka kerta, kolmaskin kerta) keskiarvo nyt 130/89. Sykkeen keskiarvo on 77.
Sain lääkityksen keskiarvolla 140/86. En aloittanut niiden syömistä, kun päätin ensin kokeilla kaikkia terveellisiä asioita ja ostin myös uuden verenpainemittarin, vanha oli vähän huono. Olen nyt kuukauden elänyt vähän fiksummin kuin yleensä ja mittaillut ehjällä mittarilla.
Mitä ootte mieltä, pitäiskö kuitenki aloittaa lääkitys vai pinnistellä paremmilla elintavoilla eteenpäin?
Aloittaisin, jos olisin sinä. Lääkitys vähentää sydämelle aiheutuvaa rasitusta ja silloin tulee epätodennäköisemmin sydän- ja verisuonitauteja.
En tiedä. Vaihtelee 190-135 ja 105-85 lääkityksen kanssakin.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä. Vaihtelee 190-135 ja 105-85 lääkityksen kanssakin.
Pyydä lääkityksen tarkistusta. Joskus voi olla tarpeen käyttää kahta tai jopa kolmea lääkettä samaan aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Off Topic
Mulle on useampikin lääkäri kehottanut syömään pussin lakritsia viikossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Off Topic
Lakritsi nostaa verenpainetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Off Topic
Lakritsi nostaa verenpainetta.
No shit Sherlock
217/160
Huomattiin vahingossa 50v ajokortti lääkärin tarkastuksessa, kolestrolit ja muut hyviä lukemia.