Lukekaa Ylen teksti- tv: n sivu 140! OV
" Somaliassa apu ei tavoita sotauhreja.
Somaliassa yli 300 000 ihmistä on Yk: n mukaan paennut maan pääkaupungin Mogadishun taisteluja viime kuukausien aikana.
Taistelujen käynnistämä pakkomuutto on nopeasti paisunut yhdeksi maailman suurimmista pakolaisongelmista.
Yk arvioi, että Somalian kriisi on vakavuudessaan ohittanut Darfurin ja Chadin kriisit. Taisteluissa on kuollut 1300 ihmistä.
Tilanteen rauhoittamista vaikeuttaa toimivan hallinnon puute. Maassa ei ole ollut uskottavaa hallitusta tai virkamieskoneistoa 16 vuoteen. "
Minulla menee yöunet kun lukee näitä juttuja ja miettii kuinka ihmiset siellä kärsivät epäinhimillisissä oloissa.
Haluaisin auttaa näitä ihmisiä, mutta kuinka?!
Suomen pitäisi tehdä jotain näiden ihmisten auttamiseksi!
Kommentit (3)
Vierailija:
jos välillä vaikka joku muu maa... Suomen pitäis ennenkaikkea hoitaa oman maansa hädänalaiset aloittaen lapsista ja vanhuksista.
Hyvä antaa vähästäänkin paha ei anna paljostakaan!
AP
Tämä on valitettava totuus, pelkästään Suomi on antanut Tansanialle YLI MILJARDI EUROA kehitysapua ja silti maa on köyhempi kuin aiemmin. Siihen vielä muiden maiden huomattavasti suuremmat avustukset. Rahat menee muutamille rikkaille ja pieni osa päätyy köyhien avustamiseen. Afrikan maiden on itse muututtava ja valittava maansa johtoon ihmisiä jotka osaavat maata johtaa eivätkö ryöstä ja tapa ihmisiä.
Ei se mitään auta että länsimaat on heti auttamassa kun jotain kamalaa tapahtuu. Nämä maat eivät koskaan opi mitään jos heti on muut pelastamassa. Heidän pitää saada itse oma maansa kuntoon niin ettei tarvitse kaiken aikaa sotia turhia sotia ja tappaa ihmisiä. Ei vieraat ihmiset ymmärrä toisten maan oloja.
jos välillä vaikka joku muu maa... Suomen pitäis ennenkaikkea hoitaa oman maansa hädänalaiset aloittaen lapsista ja vanhuksista.