Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi suomalainen tekee riisin aina väärin? kuinka kärsimättömiä suomalaiset ovat?

Vierailija
31.05.2026 |

En ole ikinä nähnyt suomessa jonkun tekevän ison annoksen riisiä oikeaoppisesti, eli ensin riisi pestään ja sitten laitetaan 1osa riisiä ja 2osa vettä, haudutetaan riisi matalalla lämmöllä kypsäksi.

Kaikki aina kiehauttaa riisin ja kaatavat ylimöäräisen veden pois.

Vain ulkomaalaiset tekevät riisin oikeaoppisesti käden käänteessä

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisella sähköliedellä ei oikein mikään ruoka onnistu. Minä keitän pestyn riisin keskisuurella liekillä kunnes siihen muodostuu "reikiä", sitten kansi päälle ja matalalla liekillä keitetään kunnes on kypsää.  Pitää myös muistaa että riisiä ei saa hämmentää muuta kuin kerran, pari ihan alussa muuten siitä tulee limaista. Riisi on kypsänä ja oikein keitettynä irrallista.

Vierailija
2/31 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisella sähköliedellä ei oikein mikään ruoka onnistu. Minä keitän pestyn riisin keskisuurella liekillä kunnes siihen muodostuu "reikiä", sitten kansi päälle ja matalalla liekillä keitetään kunnes on kypsää.  Pitää myös muistaa että riisiä ei saa hämmentää muuta kuin kerran, pari ihan alussa muuten siitä tulee limaista. Riisi on kypsänä ja oikein keitettynä irrallista.

Minä olen ihminen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä mitään ylimääräisiä vesiä kaada pois vaan laitan vettä sen verran, että se riisi imee sen hautuessaan. Ja ihan sama onko oikea vai väärä tapa, kyllä se sinne ruuan sekaan menee vähemmälläkin nipottamisella. 

Vierailija
4/31 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhaa ottaa stressiä riisin keitosta.

Älä nipota ap, ota elämä rennommin.

Vierailija
5/31 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen ihminen

epäilen

Vierailija
6/31 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se irtonaisuus riipu vähän siitäkin, mitä riisilajiketta keittelet? Ei siitä jasminista hirveän irtonaista saa ja rammuriisistä et kiinteää saa, vaikka minkä tekisit.

Vierailija
7/31 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mä mitään ylimääräisiä vesiä kaada pois vaan laitan vettä sen verran, että se riisi imee sen hautuessaan. Ja ihan sama onko oikea vai väärä tapa, kyllä se sinne ruuan sekaan menee vähemmälläkin nipottamisella. 

Perunasilmä sinä olet

Vierailija
8/31 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei selvästi tiedä mitä tarkoittaa sana kiehauttaa.

Vierailija
9/31 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen sähköliesi, ok computer

Vierailija
10/31 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perunasilmä sinä olet

Juu peruna on kieltämättä parempaa ja monipuolisempaa kuin riisi.

Vierailija
11/31 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen ihminen

epäilen

Banaani silmä

Vierailija
12/31 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap riisihysteerikko varmaan repii pelihousunsa, kun kuulee kuinka mä valmistin riisini tänään. Kaadoin riisiä uunivuokaan, mausteeksi suolaa ja mustapippuria. Siihen päälle sitten kanankoivet ja lisäksi vettä tarpeeksi. Sitten uuniin tunniksi. Joskus laitan kanakoipien sekaan sipulia ja valkosipulin kynsiä. Joskus laitan pari desiä kuohukermaa veden lisäksi.

Vierailija
13/31 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Basmatiriisiä keitän. Ja on irtonaista. 

-suomalainen

Vierailija
14/31 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perunasilmä sinä olet

Juu peruna on kieltämättä parempaa ja monipuolisempaa kuin riisi.

Va-leh-te-li-ja

Vierailija
15/31 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on riisinkeitin, mutta ei kiinnosta tuplata vesilaskua riisin pesuun, kun en ole siinä mitään mainittavaa eroa huomannut.

Vierailija
16/31 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perunba on suomalaisen ruokaa. Riisit kuuluvat riisitautisille.

Vierailija
17/31 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Basmatiriisiä keitän. Ja on irtonaista. 

-suomalainen

Kurdi sinä olet

Vierailija
18/31 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaupan riisejä tarvitse pestä ennen keittämistä, etnisistä kaupoista ostettava epäilyttävä riisi lienee eri asia.

Helppoa jasmiini- tai basmatiriisin valmistaminen on; yksi osa riisiä ja kaksi osaa vettä, riisit kiehuvaan veteen, pieni sekoitus, kansi päälle, hieman raolleen ja 12 minuutin päästä valmista.

Vierailija
19/31 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekemäni riisi maistuu hyvälle eli teen sen oikein.

Vierailija
20/31 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap riisihysteerikko varmaan repii pelihousunsa, kun kuulee kuinka mä valmistin riisini tänään. Kaadoin riisiä uunivuokaan, mausteeksi suolaa ja mustapippuria. Siihen päälle sitten kanankoivet ja lisäksi vettä tarpeeksi. Sitten uuniin tunniksi. Joskus laitan kanakoipien sekaan sipulia ja valkosipulin kynsiä. Joskus laitan pari desiä kuohukermaa veden lisäksi.

Ite oot