Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Facebookissa ryhmässä matkustaminen koiran kanssa, on joku pahoittanut mielensä

Vierailija
31.05.2026 |

kun kurikkalainen ravintola Lakkitehdas on asettanut koirakiellon terassille ja rakennuksen lähelle.

Ja kun ketjua lukee, ymmärtää hyvin syynkin. Koirien annettu kuseskella mm terassikalusteisiin.

Nyt puolet ketjun kommentoijista uhoaa kuinka eivät ikinä mene lähellekään Etelä-Pohjanmaata koska koiravihamielisyys.

Itselläni on koira mutta ei sen nyt todellakaan tarvitse joka paikkaan päästä. 

Voi jeesus että ihmiset on sekaisin...

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään ymmärrä tätä trendiä että ne koirat pitää raahata joka paikkaan mukaan.

Vierailija
2/15 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se koira varmaan kärsii kun ei pääse ravintolaan.... eiku =)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kuljeta koiraani kaikkialla mukana enkä varsinkaan ravintolassa mutta reissun päällä sitä on pakostakin piskin kanssa. Silloin on mahtavaa jos löytyy paikka jossa voi syödä yhdessä koiran kanssa. Autoon voi toki jättää ja ulkoiluttaa erikseen, mutta kaikilla ei ole ilmastointia joka toimii kunnauto ei ole käynnissä, se on sähköautojen juttu ja se sähköauto taas saattaa olla latingissä kun itse syö

Vierailija
4/15 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kuljeta koiraani kaikkialla mukana enkä varsinkaan ravintolassa mutta reissun päällä sitä on pakostakin piskin kanssa. Silloin on mahtavaa jos löytyy paikka jossa voi syödä yhdessä koiran kanssa. Autoon voi toki jättää ja ulkoiluttaa erikseen, mutta kaikilla ei ole ilmastointia joka toimii kunnauto ei ole käynnissä, se on sähköautojen juttu ja se sähköauto taas saattaa olla latingissä kun itse syö

...siis latauksessa jossain latauskentällä

Vierailija
5/15 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinulla on mahdollisuus ottaa ruokasi mukaan takeawayna ja syödä koirasi kanssa vaikka puistossa. En käsitä miten jotkut ihmiset kuvittelevat olevansa etuoikeutettuja kaikkeen mahdolliseen eikä oma pääkoppa kykene prosessoimaan eri vaihtoehtoja

Vierailija
6/15 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli perheessä aikanaan kirpputori. Minulle eläinten ystävänä oli ihan selvää sallia koirakaverit tiloissa. Mutta se ilo ei kauaa kestänyt, kun näki miten niiden annettiin perseillä menemään. Oli vain hassua kun rekku nappasi jonkun tavaran suuhunsa tai "vahinko" kävi johonkin ja jätettiin muiden siivottavaksi. Lisäksi koiran tietysti annettiin seilata käytävän leveydeltä ja haistella muiden kävijöiden haaroja tai ostoskasseja. 

Koirakielto tuli, ja koiranomistajien itku siinä samalla. Harmi juttu, mutta vapaus tuo vastuuta. Minulla on aina ollut koiria, tällä hetkellä kolme. Rakastan heitä, enkä siksi halua osaltani aiheuttaa kenellekään huonoja kokemuksia. Me jokainen koiranomistaja olemme "lajimme" käyntikortti. 

Vierailija
7/15 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten vi........ nykyään tuntuu että järki on kadonnut lähes kaikilta? Koko nyky yhteiskunta on täysin perseestä. 

Vierailija
8/15 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä otan meidän Mustin aina ravintolaan mukaan. Olemme käyneet useissa Michelin-ravintoloissakin, Musti ei suostu edes syömään mitään ABC ravintolan moskaa.

Vierailija
9/15 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten vi........ nykyään tuntuu että järki on kadonnut lähes kaikilta? Koko nyky yhteiskunta on täysin perseestä. 

Some, ja etenkin Tiktok on oikeasti mädättänyt todella monen aivot. Kiinalaisten maailmanvalloitusstrategia toimii.

Vierailija
10/15 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama minulla. Jos olen yksin reissussa koiran kanssa, helle hankaloittaa kaikkea. Sitten vaan täytyy suunnitella. Ruokapaikan on joutunut valitsemaan niin että auton saa varjoon ja sinne on ravintolasta näköyhteys jolloin voi jättää kontin auki. Ihan Heseen oli tyytyminen =)

Tälläistä maalittamista en myöskään ymmärrä.  Se on mulle ihan OK että koirat on kielletty. En pahoita mieltäni.

ap.

Vierailija
11/15 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä otan meidän Mustin aina ravintolaan mukaan. Olemme käyneet useissa Michelin-ravintoloissakin, Musti ei suostu edes syömään mitään ABC ravintolan moskaa.

Tietääkö Musti edes olevansa koira?

Vierailija
12/15 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen aiemmin kulkenut paljon koiran kanssa yksinäni. Oli parasta, kun kaikki tarvittava mahtui henkilöautoon, minkä takatilassa oli kunnon patja yöpymisiin. Oltiin missä milloinkin ja tehtiin kävelyretkiä vaikka missä maisemissa. Totta kai oli tosiaan kiva, jos koiran sai ottaa terassille mukaan syömään. Mutta jos ei saanut, ei sekään ahdistanut. Otin itselleni pidempiä taukoja joko viileämpinä päivinä, aikaisin aamulla tai myöhemmin illalla.

Tuohon tottuneena aina vähän huvittaa nämä "miksi se pitää kaikkialle raahata mukaan" -kommentit. Kun jotkut tosiaan liikkuvat kotipiirin ulkopuolellakin. Aika suppea ajatus, että jokaisella olisi kyse pelkästä kauppa- tai ruokailureissusta. 

Enemmän kyllä opin reissuillani pelkäämään sitä, että joku puutuu koiran autossa olemiseen ylipäätään ja menee vaikka rikkomaan ikkunan. Silloin alkoi ehkä vähän mennä liioittelun puolelle ajatus, että rääkkäystä on pitää koiraa muussa kuin liikkuvassa autossa. Siis ylipäätään, viileämmälläkään kelillä. Me sentään vietimme autossa kaikki yötkin, sen lisäksi että koira väistämättä oli siellä myös yksin. Kyllä siinä oppi tuntemaan niin koiransa kuin autonsakin. 

Mutta joo, kiellot ymmärrän. Kaikki eivät tosiaankaan osaa käyttäytyä.

Vierailija
13/15 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiran  käytöksen  lukeminen  ja  kasvatus.  Sillä  voi  olla  oikea hätä,  tai  ihan  vain  pakottava  tarve  merkitä, tai vastata  merkkiin.  Alueella,  jossa  on  ollut  muitakin  koiria ja  on  itsekin  oudossa  ympäristössä.   Omistaja on  rento, miksipä ei koirakin.  Sikäli  kielto koirille voi jossain  olla  paikallaan.  Mutta  ei siitä  tarvitse  raivoa nostattaa  jos  näkee  koiran. 

Vierailija
14/15 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koiran  käytöksen  lukeminen  ja  kasvatus.  Sillä  voi  olla  oikea hätä,  tai  ihan  vain  pakottava  tarve  merkitä, tai vastata  merkkiin.  Alueella,  jossa  on  ollut  muitakin  koiria ja  on  itsekin  oudossa  ympäristössä.   Omistaja on  rento, miksipä ei koirakin.  Sikäli  kielto koirille voi jossain  olla  paikallaan.  Mutta  ei siitä  tarvitse  raivoa nostattaa  jos  näkee  koiran. 

Täh? Mitä ihmettä sä selität?

Ethän sä nyt vie terassille koiraa jolla on hätä, se kusetetaan muualla. Merkkaamisen voi myös estää, paitsi jos omistaja on aivan kädetön.

Kyllä mun koirani ymmärtää kun nuuhkii jotain portinpieltä, näen että kohta nousee koipi ja kiellän pissimästä siihen. On vaan että aijaaa, ei sitten.

Vierailija
15/15 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisko oli töissä ravintolassa, jonka terasille sai tuoda koiria. Homma toimi hyvin, koirat olivat nätisti häirtsemättä muita, mutta sitten jonkun vapaan kasvatuksen saanut lehmänkokoinen koira olisi aloittanut tappelun, meni pöytiä kumoon, astioita hajosi, kenellekään ei käynyt lopulta pahasti, pelkällä säikähdyksellä selvittiin, mutta tämän yhden koiran urpojen omistajien takia koirat eivät ole enää tervetulleitä. Kun ei voi sanoa, että vain hyvin koulutetut koirat saavat tulla, koska kyllähän minun koira osaa käyttäytyä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kuusi