Apua! Pesin parketin eilen ja nyt se on kuprulla.
Juu, näin pääsi nyt käymään 50 vuotta vanhalle parketille.
Olen asunut viisi vuotta asunnossa, enkä kertaakaan pessyt parkettia. Nyt pesin. Viskasin oikein ä m p ä r i l l i s e n vettä parketille, lastasin ja luuttusin ja lastasin. Kuivasin räsyllä.
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Olet Aasiasta? Siellä lattianpesu aloitetaan viskaamalla ämpärillinen vettä paskaiselle lattialle ja sillä paskavedellä sotketaan myös seinät.
Hyvä huomio - ja saattaa pitää paikkansa. En ole Aasiasta, mutta olen viettänyt siellä paljon aikaa. Ehkä juuri sieltä a l i t a j u n t a a n i on iskostunut ajatus ämpärillisestä vettä
Muistan kuinka Bhindissä kaupan apulaiset joka aamu pesivät liikkeen terassin näin. Ihailin heitä. Likaisessa kaupungissa nähtiin vaivaa paikkojen siistinä pitämiseen.
Kiitos kaikille auttaneille. Menen nyt kokeilemaan parketin silitystä.
Vierailija kirjoitti:
Tyhmyydestä sakotetaan. Parketti ei siedä muutakuin nihkeällä pyyhkimisen. En omista parkettia mutta tiedän että ei koskaan muutakuin vähän kostutettu rätti.
Juurikin näin! Parketti on helppohoitoinen kunhan muistaa tuon ettei sitä pestä lotraamalla sen veden kanssa vaan pyyhitään NIHKEÄLLÄ rätillä.
Eli juuri ja juuri sen verran kostealla että lika lähtee. Myös parketin hoitoaine on hyvä konsti pitää pinta hyvänä.
Ajatelkaa nyt että vesi menee saumoista sisälle ja pilaa parketin!
Vierailija kirjoitti:
Kiitos kaikille auttaneille. Menen nyt kokeilemaan parketin silitystä.
Ei auta silittelyt. Parketin laatoista kaksi on noussut niin ylös, paikoiltaan sanoisin, ettei tässä taida olla mitään tehtävissä. Voi, voi.
Toisaalta, olihan se parketti jo muutenkin kulunut ja entinen.
Jos joku haluaa tulla kauhistelemaan, yleinen näyttö keskiviikkona alkuillasta.
Vai parketin pesu ämpärillisellä vettä - on oikeastaan sama kun pesee auton ajamalla se järveen ja ...
No, ei se nyt niin likainen ollut. Asunnonvälittäjä liioittelee. Olen pitänyt parketilla mattoja, jotta ei likaantuisi, ettei tarvitsisi siivota.
Nyt kun asunto on myynnissä, kasasin matot syrjään, jotta lattian kunto näkyisi (olemattomille) ostajaehdokkaille.
Pesun jälkeen lattian kunto valitettavasti heikkeni.