Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työelämä Suomessa 2026, viikonloppu menee vain nukkuessa ja levätessä kuten muu vapaa työn kuormituksen takia

Vierailija
31.05.2026 |

En yhtään ihmettele että ihmiset palaa loppuun, ottaa lopareita, ottavat sairaslomaa ja  päätyvät työkyvyttömyyseläkkeelle kun työelämä on jo pitkän aikaa sitten muuttunut järkyttävän raskaaksi ja vaativaksi ja muuttuu kokoajan pahemmaksi kun samalla vaaditaan vaan lisää ja lisää.

Ei tätä tahtia jaksa kuin hullut ja heilläkin tulee jossain kohtaa raja vastaan. Suomessa pitäisi muka tehdä samalla tahdilla töitä kuten aasiassa mutta Japanissa sen näkee hyvin et syntyvyys laskee kuin lehmän häntä ja ihmiset tekee harakirin kun eivät enää jaksa, etelä-Korea on jo siinä kierteessä että valtio lakkaa olemasta tulevaisuudessa. Kiinassa väkeä vielä riittää jos joku hyppää ikkunasta työn vaativuuden takia mutta jossain kohtaa sielläkin loppuu nuoret ihmiset kun syntyvyys laskenut jo pitkään ja väestö vanhenee.

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi itselläni on työ mitä ei käytännössä pysty enää tehostamaan. Tulee fysiikan lait vastaan.

Siinä tapauksessa ek vaatii kokoomusta muuttamaan niitä fysiikan lakeja. Tai jos ei lakia voi muuttaa niin sitä tulkitaan luovasti kuten kokoomus tekee perustuslain kanssa.

Ei ole EK.

Tässä chat gpt kooste Suomen suurimmasta rahoitusongelmasta:

"""

Keskiverto työssäkäyvän miehen työn kokonaisarvo Suomessa voi olla noin 5 500–6 500 €/kk työnantajamaksuineen.

Tästä menee suuri osa:

tuloveroihin

eläke- ja sosiaalimaksuihin

ALV:hen

polttoaine- ja energiaveroihin

asumiseen sisältyviin veroihin

muihin kulutusveroihin

Todelliseksi verojen jälkeiseksi ostovoimaksi voi jäädä karkeasti noin:

1 500–2 300 €/kk

Jos tästä arvioidaan se osuus, joka päätyy julkisen sektorin korkeakoulutettujen naisten palkkoihin, karkea haarukka voisi olla noin:

500–1 200 €/kk per työssäkäyvä mies

"""

Suomessa on valtavan kallis julkinen akkakupla ylläpidettäväksi.

Pientä naisvihaa siellä? Julkisella sektorilla on myös miehiä töissä (pelastus, poliisi, pv), yleensä vieläpä kallispalkkaisia johtajia kuten Kelan Lehtonen (20 000/kk), Suomen pankin Rehn (15 000/kk), kaupunkien ja kuntien johtajat joista 66% miehiä vielä tänäkin päivänä (n. 9000/kk) jne jne. Miehet ne on kalliita, senkin tollo.

Vierailija
42/45 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäs sitten käyt töissä. Mikään pakko ei ole.

Kyllä se terveelle ihmiselle on pakko, jollei ole syntynyt rikkaaksi tai voittanut lotossa miljoonapotin

Suomessa ei ole pakkoa. Kuka tahansa saa olla halutessaan työtön.

Mutta kuka haluaa elää muutamalla satasella näin kalliissa maassa?

Vaikka kuka. Vapautta ei mitata rahassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi itselläni on työ mitä ei käytännössä pysty enää tehostamaan. Tulee fysiikan lait vastaan.

Siinä tapauksessa ek vaatii kokoomusta muuttamaan niitä fysiikan lakeja. Tai jos ei lakia voi muuttaa niin sitä tulkitaan luovasti kuten kokoomus tekee perustuslain kanssa.

Ei ole EK.

Tässä chat gpt kooste Suomen suurimmasta rahoitusongelmasta:

"""

Keskiverto työssäkäyvän miehen työn kokonaisarvo Suomessa voi olla noin 5 500–6 500 €/kk työnantajamaksuineen.

Tästä menee suuri osa:

tuloveroihin

eläke- ja sosiaalimaksuihin

ALV:hen

polttoaine- ja energiaveroihin

asumiseen sisältyviin veroihin

muihin kulutusveroihin

Todelliseksi verojen jälkeiseksi ostovoimaksi voi jäädä karkeasti noin:

1 500–2 300 €/kk

Jos tästä arvioidaan se osuus, joka päätyy julkisen sektorin korkeakoulutettujen naisten palkkoihin, karkea haarukka voisi olla noin:

500–1 200 €/kk per työssäkäyvä mies

"""

Suomessa on valtavan kallis julkinen akkakupla ylläpidettäväksi.

Tähän tämä Suomen ns.talous tulee kaatumaan tai tarkemmin sanottuna on jo kaatunut mutta pidetään pystyssä velaksi. Sosialismi tekee sen minkä se aina on tehnyt -syö omat lapsensa. Valitettavasti ensimmäisenä tästäKIN kärsivät ne jotka oikeasti elättävät itse itsensä omalla työllään -ja se joukko on Suomessa kovin pieni ja nyt olemme ylittäneet sen rahan ettei tuon itse itsensä elättävien joukko enää jaksa vetää perässään rekeä johon on lisätty painoa jopa ulkomailta lisää haalien.

Ei kait kukaan oikeasti kuvitellut tämän päättyvän muulla tavalla? Jos kuvitteli niin voisitko ystävällisesti kertoa miten Suomen kaltainen mahdoton yhtälö voisi muka toimia ja oletko oikeasti sitä mieltä että juuri SINÄ olet oikeutettu elämään toisten tekemän työn tuloksista?

Vierailija
44/45 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ymmärrä kuinka on varaa palkata pikkujohtajia koko ajan vaan lisää, mutta ei ole varaa palkata meitä, jotka sen asiakkaalta laskutettavan työn tekee. Lisäksi asiakasmäärät vain kasvaa. Olen väsynyt.

Vierailija
45/45 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se työn kuormittavuus on suurimmaksi osaksi itse aiheutettua. 

Joskus voi myös johtua siitä että on yksinkertaisesti väärässä työssä tai työpaikassa. 

Itse olin varsin kuormittunut vuosi sitten ja sain lopulta potkut huonon työsuoritukseni johdosta. Vaihdoin sitten firmaa ja nyt olen reilusti onnellisempi ja voin paremmin, vaikka työtä tehdään uudessa firmassa reilusti enemmän kuin vanhassa jossa stressaannuin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan neljä