Sairaanhoitaja on liian korkeastikoulutettu mittaamaan verenpainetta
Olen lähihoitaja terveyskeskuksessa. Meillä eräs sairaanhoitaja (amk) ei halua mitata verenpainetta, koska on liian koulutettu siihen. Paineet mittaa lähäri, tai lääkäri :D
Sh ei nimittäin ole lääkärin apuri, korkeasti koulutettu asian tuntija!
Kommentit (26)
Meillä kotona tohtori mittaa verenpaineet.
Noita löytyy paljon. Itseään täynnä olevia paskiaisia joilla on tarve kohottaa itseään. Pahin mahdollinen työkaveri on keski-ikäinen sairaanhoitajanainen.
Sairaanhoitajan tutkinto on lääkärin kanssa samanarvoinen korkea koulu rutkinto
Vierailija kirjoitti:
Televisiossa näkee jatkuvasti uutisissa kun PAIDAN läpi mittaavat verenpainetta terveysasemilla, huh, huh!
Niin? Ei paita sitä estä, ellei hirveän paksu ole.
Vierailija kirjoitti:
No, ei ole . Sairaanhoitaja on pelkkä amis.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Sairaanhoitaja on alempi korkeakoulututkinto ja lääkäri on ylempi korkeakoulututkinto.
Sairaanhoitaja YAMK on ylempi korkeakoulututkinto sekin, mutta tietenkin sisällöltään aivan eri kuin lääkärin tutkinto.
Ja silti osa niistä ei osaa mitata verenpainetta oikein! Olin pari viikkoa keskussairaalan sydänosastolla, ja verenpainettani mittailtiin tiuhaan, sekä lähi- että sairaanhoitajien, pari kertaa erikoislääkärienkin toimesta. Yksi sairaanhoitajista ei osannut edes perusasioita verenpaineen mittauksesta, vaan tahtoi välttämättä kälättää kanssani ja kysellä yksityisasioitani mittausten ajan. Sitten hän ihmetteli, miksi hän saa korkeampia lukemia kuin muut hoitajat.
Vierailija kirjoitti:
Televisiossa näkee jatkuvasti uutisissa kun PAIDAN läpi mittaavat verenpainetta terveysasemilla, huh, huh!
Niin mitä huh, huh?
Vierailija kirjoitti:
Sinulta on kaikki tutkinnot suorittamatta. Tai sitten se pelkkä sairaanhoitaja-tutkinto. Kielioppi ja sisällöllinen käsitys asiasta täysin pielessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin? Ei paita sitä estä, ellei hirveän paksu ole.
Joo, oot varmaankin "ammattilainen".
Minulla on kotona oikein lääketieteen dosentti ja hän mittaa verenpaineeni.
No mitäs sitten kun sairaanhoitaja kieltäytyy mittaamasta diplomi-insinöörin verenpainetta? Ihan ristissä sitten tämä teoria.
Paidan läpi viimeksi mittailtiin. Ja lääkärin kanssa. Joustava poolopaita ei haittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin mitä huh, huh?
Eikö se verenpaine pitäisi mitata siltä ihmiseltä eikä PAIDALTA?
Vierailija kirjoitti:
No mitäs sitten kun sairaanhoitaja kieltäytyy mittaamasta diplomi-insinöörin verenpainetta? Ihan ristissä sitten tämä teoria.
DI on hyvä ja mittaa itse paineensa, korkea koulutettu hoitaja ei voi liata käsiään mansetilla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, ei ole . Sairaanhoitaja on pelkkä amis.
No AMK tai YAMK?
Ko. hyvin korkeakoulutettu hoitaja käy varmaan syömässä lääkärien lääke-esittelyvanukkaat ennen lääke-esittelyä
Vierailija kirjoitti:
Minulla on kotona oikein lääketieteen dosentti ja hän mittaa verenpaineeni.
Ja minulla lääkedosetti ja mittaan itse verenpaineeni.
Teen vain potilasvalidaatioita. En ole mikään mittaaja-apuri!